Standaard iOS toetsenbord of Swiftkey?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Een jaar of 5 geleden toen ik nog Android gebruikte, was ik enorm fan van Swiftkey omdat het goed overweg kon met diverse taalinstellingen.
Of ik nu de ene regel in het Nederlands typte, of de regel daarna opeens overschakelde naar Engels/Duits, dat ging allemaal vloeiend.

Nu ben ik sinds een jaar of 4/5 overgestapt op iOS, en dat bevalt uitstekend, alleen over het toetsenbord ben ik niet 100% tevreden.
Niet dat Apple's toetsenbord zo slecht is, maar het kan net even wat beter, zeker als je het vergelijkt met het naadloze switchen tussen de taal via Swiftkey.
2 jaar geleden (toen Swiftkey net op iOS verscheen) heb ik direct Swiftkey geïnstalleerd op mijn iPhone in de hoop dezelfde naadloze beleving te krijgen als dat ik gewend was van Android.
Maar dat was een behoorlijke teleurstelling, leek keer als ik Nederlands probeerde te typen, dacht hij dat ik een typefout maakte, en corrigeerde dat dan automatisch weer naar Engels.

• Inmiddels zijn we natuurlijk weer 2 jaar verder, dus ik neem aan dat Swiftkey zijn zaakjes ook op iOS voor elkaar heeft.
Maar de echte test heb ik dus nog niet gedaan, omdat het destijds zo'n teleurstelling was.
----------

Kunnen jullie mij hier iets meer over vertellen?
Hoe goed is Swiftkey op iOS tegenwoordig?
En hoe goed werkt het als je bijvoorbeeld het ene moment in het Nederlands typt, en vervolgens overgaat in het Duits... gaat dit naadloos of denkt hij dan weer dat je eigenlijk Engels bedoelde??

Ik wil graag weer de naadloze beleving van een goed werkend toetsenbord die aanvoelt waneer ik in een bepaalde taal type, en geen onnodige correcties aanbrengt in de verkeerde taal.

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Beste antwoord (via The_Prodigy1982 op 21-07-2017 19:59)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waarom probeer je het niet zelf uit? Kun je zelf bepalen of het (nu wel) voor jou voldoet :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:35
Ik heb zelfs sinds kort ook een iPhone en kom van WM10. Direct Swiftkey geïnstalleerd, al was het maar om het de andere kleuren (donker heeft mijn voorkeur). Er is nu ook ondersteuning voor de Nederlandse taal, ik zou niet anders willen dan Swiftkey.. Het voorspellend karakter werkt (bij mij althans) verrassend genoeg best goed. Uiteraard gewoon zelf proberen, installeren is zo gedaan!

Wat betreft het overstappen naar een andere taal, heb ik geen ervaring mee.. typ wel eens wat in het Engels, maar dat gaat wel oké..

[ Voor 14% gewijzigd door rscheper op 21-07-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:27
Ik vind persoonlijk gboard beter dan swiftkey, maar na een tijdje gebruik ga ik toch weer over naar het default keyboard. Gewenning denk ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waarom probeer je het niet zelf uit? Kun je zelf bepalen of het (nu wel) voor jou voldoet :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 18:53

Eboman

Ondertitel

Kijk anders ook naar Swype, moet je de taal wel met de hand instellen

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Qua talen is SwiftKey no problem, you can switch to English and dan kan je weer door in het Nederlands.

Let wel hé supports only twee languages at the time. So Je moet wel switchen tussen bijvoorbeeld English en Duits.

Soms wil het keyboard wel eens verdwijnen, maar dat is zelden en weer op te lossen door het wereldbolletje.

O ja dit type ik directly door, SwiftKey veranderd dus automatically de taal :)

En met die Deutsche Sprache Is das auch kein Problem. So etwas kannst du SwiftKey probieren en dan kijken of het wat voor je is :)

[ Voor 24% gewijzigd door Vorkie op 21-07-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Daedalus schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:20:
Heb het net geprobeerd, en idd... er is in de afgelopen 2 jaar genoeg bijgeschaafd, waardoor het nu gewoon goed werkt.

Gboard GA ik niet eens proberen... wetende dat het van Google is.
Een bedrijf dat er om bekend staat hun winst voornamelijk te halen uit het verkopen van jouw persoonlijke gegevens aan derden, daar wil ik zo min mogelijk mee te maken hebben, en is zeker mijn geld niet waard.
(is ook 1 van de belangrijkste redenen waarom ik geen Android foon wil, en afgezien van Youtube alles van Google vermijd)

[ Voor 3% gewijzigd door The_Prodigy1982 op 21-07-2017 19:58 ]

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Pagina: 1