Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste Automatische raamdecoratie met Apple HomeKit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ghvankooten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 00:45
Mijn vraag:
Er zijn verschillende elektronische raamdecoratie oplossingen van bijvoorbeeld Somfy of Homewizard. Somfy en Homewizard hebben geen standaard HomeKit integratie. Heeft iemand deze oplossingen toch werkend met Apple HomeKit zodat je de systemen met Siri kan bedienen?

Beste antwoord (via ghvankooten op 24-07-2017 20:18)

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ken je homebridge. Dat installeer je op een Raspberry Pi. Hiermee kun je veel apparatuur via HomeKit laten werken.

Er bestaan voor die apparaten allerlei plugins voor homebridge. Waaronder de door jou genoemde Somfy en Homewizard.

Ik gebruik het voor Fibaro domotica, Nest thermostaat en Netatmo weerstation. Het werkt echt prima.

Tevens kun je de Raspberry Pi nog voor andere doelen gebruiken. Ik heb er ook nog een Pihole addblocker op staan. Je hele thuisnetwerk inclusief mobiele devices hebben dan geen last van reclame meer.

[ Voor 31% gewijzigd door Sepio op 21-07-2017 19:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Sepio
  • Nu online
Ken je homebridge. Dat installeer je op een Raspberry Pi. Hiermee kun je veel apparatuur via HomeKit laten werken.

Er bestaan voor die apparaten allerlei plugins voor homebridge. Waaronder de door jou genoemde Somfy en Homewizard.

Ik gebruik het voor Fibaro domotica, Nest thermostaat en Netatmo weerstation. Het werkt echt prima.

Tevens kun je de Raspberry Pi nog voor andere doelen gebruiken. Ik heb er ook nog een Pihole addblocker op staan. Je hele thuisnetwerk inclusief mobiele devices hebben dan geen last van reclame meer.

[ Voor 31% gewijzigd door Sepio op 21-07-2017 19:15 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26

paQ

Sepio schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:09:

Kun je eens een screenie posten van je home app dan?
Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe dat er dan uitziet.
Ik zit met dezelfde eerste wereld problemen :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Sepio
  • Nu online
paQ schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:38:
[...]

Kun je eens een screenie posten van je home app dan?
Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe dat er dan uitziet.
Ik zit met dezelfde eerste wereld problemen :+
In de Apple woning app zie je het volgende overzicht per kamer.

Ik heb de home app gebruikt om mijn huis logisch in te delen. Zo bestaat de groep woonkamer uit bijvoorbeeld de keuken, de zithoek en de eethoek. Ook kun je alle devices bekijken en indelen in de verschillende kamers. Die home app is een relatief dure app maar is zijn geld meer dan waard.

De Apple woning app gebruik ik niet veel. De meeste zaken zoals de domotica hebben een betere native app. Wel gebruik ik Siri om de zaken op te vragen en de verlichting aan te zetten. Omdat de Apple TV zorgt voor externe toegang kan dit ook onderweg. De Apple woning app kan ook notificaties geven. En mocht je geen domotica hebben dan kan je hier ook zaken automatiseren.
Bijvoorbeeld de lampen aan zetten als de deur open gaat als het donker is.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26

paQ

Nee snap ik, maar krijg je net als met de rest ook gewoon tegeltjes van de apparaten die je via je pi aanstuurt?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Sepio
  • Nu online
Alles wat je in de screenshots ziet ondersteund geen HomeKit uit zichzelf.

Via Homebridge en 3 plug-ins op de Pi kun je het nu toch gebruiken alsof het wel HomeKit ondersteund.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nog even een Schopje naar DED, Daar is dit meer op zijn plaats.

• Pietvarkevisser
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03-2020
@Sepio Hoe krijg ik een Fibaro Roller Shutter 2 werkend via homebridge? Ik zie geen plugin voor betreffende controller.

Heb ik hier een raspberry pi addon voor nodig?
Bijv de https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-11 17:00
Pietvarkevisser schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 13:52:
@Sepio Hoe krijg ik een Fibaro Roller Shutter 2 werkend via homebridge? Ik zie geen plugin voor betreffende controller.

Heb ik hier een raspberry pi addon voor nodig?
Bijv de https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Je hebt een z-wave stick daar voor nodig, vervolgens de z-wave stick en roller shutters opnemen in Domoticz en dan middels edomoticz plug-in in Homebridge -> HomeKit. Klinkt als een lange weg, is het niet. Werkt hier vlekkeloos.

• Pietvarkevisser
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03-2020
Dank je, zo kom ik er wel uit waarschijnlijk
Pagina: 1