Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twijfel 2 laptops

Pagina: 1
Acties:

• Freshminty
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-11 21:55
Beste mensen,

Ik ga in September met mijn opleiding HBO: Software Engineering starten, en ben op zoek naar een degelijke laptop, die ook wat power heeft om een spelletje te spelen.

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop wordt gebruikt voor school en af en toe een spelletje (PUBG, WoW, eigenlijk van alles wat)

Wat is je budget?
Max. €1400,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop wordt minimaal 3x per week meegenomen naar school, een goede laptop tas wordt natuurlijk ook aangeschaft. Zolang het niet boven de 2.5kg uit komt en niet meer dan 15,6 inch is (exclusief lader etc.), is het goed.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik twijfel zelf nog tussen 2 laptops (na wat research via forum en/of reviews.)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG GL502VM-FY188T€ 1.399,-€ 1.399,-
1HP Omen 15-ax235nd€ 1.369,-€ 1.369,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.768,-

Natuurlijk zijn deze 2 laptops overkill voor de opleiding, maar een spelletje moet dus ook soepel lopen.

Nu zit ik met de vraag: wat is wijsheid? De Asus heeft een 1060 6GB, USB-C, G-SYNC, en meer opslag.

Aan de andere kant heeft de HP 16GB 2400Mhz geheugen, 512GB m2 SSD, Bluetooth 4.2, en verlicht toetsenbord.

Nu is het geheugen van de Asus uit te breiden, nog één SODIMM slot vrij maaaaaar, ik kan nergens reviews vinden over de Asus laptop, niet hier, niet bij de buren helemaal nergens :? . Alleen de versie met de 6700HQ zijn reviews over te vinden.

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen, andere laptop suggesties sta ik ook voor open!

Al het advies is welkom! Alvast bedankt!

• Freshminty
Helaas is deze toch echt iets aan de zware kant en 17 inch, was er vergeten bij te zetten dat het max 15,6 inch moet zijn. Toch bedankt voor de tip!

Verwijderd

Freshminty schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:25:
Helaas is deze toch echt iets aan de zware kant en 17 inch, was er vergeten bij te zetten dat het max 15,6 inch moet zijn. Toch bedankt voor de tip!
[...]
In dat geval zou ik voor de Asus gaan: pricewatch: Asus ROG GL502VM-FY188T

Waarbij je het geheugen nog altijd uit zou kunnen (laten) breiden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 16:43 ]

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Ik zou sowieso geen game notebook kopen voor school. Koop dan liever een game pc erbij. De accu is 9/10 keer erg snel leeg en de notebook wordt snel heet. Dit is mijn mening uiteraard en heb ik zelf meerdere keren ervaren.

Kijk bijvoorbeeld naar de HP lijn met 16GB geheugen voor dezelfde prijs als andere notebooks met 8GB geheugen. Zo heb ik ook mijn notebook gekocht voor mij opleiding.

Edit: Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Asus VivoBook R558UQ-DM1225T

Heeft 16Gb geheugen, i5, 512GB SSD, 15.6 inch scherm en weegt 2.3KG.

[ Voor 22% gewijzigd door Jeanke117 op 21-07-2017 16:49 ]

• Freshminty
Heb thuis al een goede game PC staan. Ben echt op zoek naar een soortgelijk ( of 1 van de 2 in de OP) laptop waar ik ook buitenshuis een spelletje op kan spelen. En natuurlijk voor studie. Toch bedankt voor het advies!
Jeanke117 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:47:
Ik zou sowieso geen game notebook kopen voor school. Koop dan liever een game pc erbij. De accu is 9/10 keer erg snel leeg en de notebook wordt snel heet. Dit is mijn mening uiteraard en heb ik zelf meerdere keren ervaren.

Kijk bijvoorbeeld naar de HP lijn met 16GB geheugen voor dezelfde prijs als andere notebooks met 8GB geheugen. Zo heb ik ook mijn notebook gekocht voor mij opleiding.

Edit: Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Asus VivoBook R558UQ-DM1225T

Heeft 16Gb geheugen, i5, 512GB SSD, 15.6 inch scherm en weegt 2.3KG.
Pagina: 1