Hoi, misschien een beetje naiefe vraag, maar ik moet een nieuwe pc. Ik ben van plan deze zelf te bouwen. Tot zover nog geen probleem maar als 14 jarige vind ik het nog wel moeilijk om te kijken wat er nu in die kast moet. Ik heb zo ongeveer 5000 te besteden zonder monitor.Dus antwoord straks niet met van die moeilijke termen. Ik zal mijn vraag wat specificeren:
de harde schijf
ik twijfel tussen een Ibm of maxtor IDE schijf van +- 40 GB. met 5400 tpm. voor het lawaai.
de cooling
dat schijnt toch vaak een probleem te zijn , met die steeds sneller wordende processoren, een ventilator maakt zo'n lawaai dus ik dacht zelf aan een waterblojes systeem goed???
de geluidskaart
NIET ONBOARD
moet echt goed zijn en mag ook wat kosten, dus een creative of terratec.
maar nu de processor in combinatie met het geheugen. Natuurlijk de tweestrijd tussen de TB en de p4. dat verschilt nogeens niet zoveel van prijs , maar het geheugen wel, wat raad je me aan.
de videokaart
moeilijk want ik wil er mee gamen( zeker wel mooi) en mee gaan videobewerken, wat is de ideale combinatie
zo dit zo leek me wel ff genoeg, en sorry voor mijn onwetendheid, maar geef normale antwoorden
zizo
de harde schijf
ik twijfel tussen een Ibm of maxtor IDE schijf van +- 40 GB. met 5400 tpm. voor het lawaai.
de cooling
dat schijnt toch vaak een probleem te zijn , met die steeds sneller wordende processoren, een ventilator maakt zo'n lawaai dus ik dacht zelf aan een waterblojes systeem goed???
de geluidskaart
NIET ONBOARD
moet echt goed zijn en mag ook wat kosten, dus een creative of terratec.
maar nu de processor in combinatie met het geheugen. Natuurlijk de tweestrijd tussen de TB en de p4. dat verschilt nogeens niet zoveel van prijs , maar het geheugen wel, wat raad je me aan.
de videokaart
moeilijk want ik wil er mee gamen( zeker wel mooi) en mee gaan videobewerken, wat is de ideale combinatie
zo dit zo leek me wel ff genoeg, en sorry voor mijn onwetendheid, maar geef normale antwoorden
zizo