Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-03 20:54
Hallo Tweakers,

Ik ben voor mijn zoon op zoek naar een nieuwe video kaart, hij heeft nu een MSI N760 TF 2GD5/OC
en hij merkt dat het gamen op steam wat minder wordt.
Hij heeft een voorkeur voor nieuwe shooters en andere snelle spellen.

Wij willen tot 350 euro investeren en hopen op iets dat langer dan 2 jaar actueel is

We hebben geen merk voorkeur en ook geen grote haast gezien bitcoin miners crises.

We staan open voor al uw suggesties.

Zijn huidige systeem bestaat uit

* Intel Core i5 4430 Boxed
*Asus B85M-E
*MSI N760 TF 2GD5/OC
*Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003
*Corsair Carbide 300R
*Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
*Cooler Master Silent Pro Gold 550W

We hopen op u goede advies, alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CPU is voldoende, voeding waarschijnlijk ook wel. Is het wel even afhankelijk over welke resolutie we spreken maar ik neem aan niet hoger dan 1080p.

Volgorde van upgraden
1. GPU
2. RAM
3. SSD

Het snelste waar ik dan op uit kom (qua levertijd en performance):
1. pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 3G OCV1
2. pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
3. Voor later; buiten budget

Maar dit is mijn mening; we hebben mogelijk wel iets meer info nodig over de actuele manier van gamen zoals resolutie, details etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Wat heb je zelf al gevonden? Er zijn diverse kaarten op de markt, heb je ook merkvoorkeur en een voorkeur voor een GeForce of Radeon?
Heb je namen van de games welke er gespeeld worden? Welke resolutie?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
MAX3400 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:40:
CPU is voldoende, voeding waarschijnlijk ook wel. Is het wel even afhankelijk over welke resolutie we spreken maar ik neem aan niet hoger dan 1080p.

Volgorde van upgraden
1. GPU
2. RAM
3. SSD

Het snelste waar ik dan op uit kom (qua levertijd en performance):
1. pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 3G OCV1
2. pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
3. Voor later; buiten budget

Maar dit is mijn mening; we hebben mogelijk wel iets meer info nodig over de actuele manier van gamen zoals resolutie, details etc.
Dank voor de snelle reactie.
De resolutie maximaal 1080, maar het gaat vooral om wat is zinnig in deze configuratie.
En je advies lijkt me niet verkeerd. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:26
Zelf zou ik even wachten op Amd vega. Kans is groot dan er dan veel kaarten gedumpt gaan worden ivm mining. Ook zullen dan de prijzen en de beschikbaarheid waarschijnlijk weer een beetje normaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
Raznov schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:41:
Wat heb je zelf al gevonden? Er zijn diverse kaarten op de markt, heb je ook merkvoorkeur en een voorkeur voor een GeForce of Radeon?
Heb je namen van de games welke er gespeeld worden? Welke resolutie?
Ik kwam uit op de gangbare kaarten als rx 470 en gtx 1060 maar vind het moeilijk om een voorkeur te hebben, maar dat zie je wel meer op dit forum.
Ik zie ook niet zo snel welke er meer geschikt voor deze pc..
Misschien omdat het een pentium pc is dat de geforce verstandiger is?
Hij speelt op Steam werkelijk van alles maar dat komt mogelijk omdat de snellere spellen minder lopen..
De resolutie is maximaal 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
.Maarten schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:04:
Zelf zou ik even wachten op Amd vega. Kans is groot dan er dan veel kaarten gedumpt gaan worden ivm mining. Ook zullen dan de prijzen en de beschikbaarheid waarschijnlijk weer een beetje normaal worden.
Jij bedoelt die van 1272 euro?
Die moet dan wel heel flink gaan zakken in prijs ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Zodra de vega uit komt, zullen veel miners hun huidige kaarten verkopen, mogelijk zullen ook de nieuwprijzen dalen op dat moment van de huidige range aan kaarten.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
Raznov schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:12:
Zodra de vega uit komt, zullen veel miners hun huidige kaarten verkopen, mogelijk zullen ook de nieuwprijzen dalen op dat moment van de huidige range aan kaarten.
Ok, maar ik zoek in de prijsstelling tot 350 Euro.
Dan moet hij bijna 1000 euro dalen, dat zal wel heel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Waar jij het over hebt is de Vega FE, RX Vega komt normaal eind dit maand uit prijs is onbekend maar performance zou ver boven de rx 480/580 moeten komen.

Als je 2de hands wilt kun je ook een AMD R9 Fury kopen voor dat geld.

[ Voor 19% gewijzigd door Damic op 21-07-2017 19:05 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
Juist, die is wel heel interessant, ben benieuwd naar het prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
Rest mij een vraag;

Is de rx 580 meer futureproof dan de gtx 1060?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Tolok schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:39:
Rest mij een vraag;

Is de rx 580 meer futureproof dan de gtx 1060?
ja

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:46
Alleen ja is geen correct antwoord voor dit forum, leg even uit waarom en hoe je op dit antwoord gekomen bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
doebbalapoent11 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:10:
[...]

Alleen ja is geen correct antwoord voor dit forum, leg even uit waarom en hoe je op dit antwoord gekomen bent ;)
Ik vermoed het 14 nm platform..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17
Raznov schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:12:
Nee. Vega heeft HBM geheugen en Ethereum kan daar niet mee om gaan. Dus Vega kaarten zijn niet geschikt voor minen op dit moment. Miners zullen de huidige GDDR5 kaarten blijven gebruiken totdat de waarde instort van Ethereum of wanneer er betere kaarten met GDDR5 op de markt komen of wanneer er weer een nieuwe crypto-currency opduikt die wel met HBM geheugen overweg kan.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:40
Om ook even een duit in het zakje te doen, ik zou adviseren om niet een GTX1060 te nemen maar een GTX1050Ti. Deze is beter betaalbaar, beter verkrijgbaar en nog steeds een heel grote stap voorwaards ten opzichte van de 760.

Verder zou ik het geheugen laten voor nu, 8GB is meer dan zat en als je toch nog wat extra prestatiewinst wil (zeker gevoelsmatig), dan zou ik er een SSD bij kopen van 250GB en die voor Windows en de games. Let wel dat er dan niet heel veel games gelijktijdig op geïnstalleerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
freggel schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:44:
Om ook even een duit in het zakje te doen, ik zou adviseren om niet een GTX1060 te nemen maar een GTX1050Ti. Deze is beter betaalbaar, beter verkrijgbaar en nog steeds een heel grote stap voorwaards ten opzichte van de 760.

Verder zou ik het geheugen laten voor nu, 8GB is meer dan zat en als je toch nog wat extra prestatiewinst wil (zeker gevoelsmatig), dan zou ik er een SSD bij kopen van 250GB en die voor Windows en de games. Let wel dat er dan niet heel veel games gelijktijdig op geïnstalleerd kunnen worden.
Dank voor je bijdrage, er is geen grote haast bij.
We denken er over 5 weken een rx 580 te bestellen (als hij weer leverbaar en normaal geprijsd is) en dan in de loop van het volgende jaar langzaam over te gaan op ryzen 1600 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:40
Qua performance ga je dan wel 24x om die 760 heen, da's dan wel grappig opzich. Zeker als jullie later nog doorgaan richting een nieuwe CPU. Hou er wel rekening mee dat dan ook het moederbord en waarschijnlijk het RAM ook vervangen moeten worden.

SSD zou ik overigens ook doen, het plezier dat je daarvan hebt is (imo) onvoorstelbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
freggel schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:25:
Qua performance ga je dan wel 24x om die 760 heen, da's dan wel grappig opzich. Zeker als jullie later nog doorgaan richting een nieuwe CPU. Hou er wel rekening mee dat dan ook het moederbord en waarschijnlijk het RAM ook vervangen moeten worden.

SSD zou ik overigens ook doen, het plezier dat je daarvan hebt is (imo) onvoorstelbaar. :)
Hoe bedoel je;Qua performance ga je dan wel 24x om die 760 heen ?

Dat we op termijn moeten opwaarderen/vervangen ontkom je na mij smaak niet aan.
En ik denk/hoop dat de gekozen optie 's spoedig weer normaal geprijsd zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
freggel schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:25:

Yep, met name die m2 type's zakken hopelijk nog in prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
NitroX infinity schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:31:
[...]

Nee. Vega heeft HBM geheugen en Ethereum kan daar niet mee om gaan. Dus Vega kaarten zijn niet geschikt voor minen op dit moment. Miners zullen de huidige GDDR5 kaarten blijven gebruiken totdat de waarde instort van Ethereum of wanneer er betere kaarten met GDDR5 op de markt komen of wanneer er weer een nieuwe crypto-currency opduikt die wel met HBM geheugen overweg kan.
Laten we hopen dat de miners inderdaad deze kaart links laten liggen, Die Vega 56 met een instap van 399 kan heel interessant worden met het bijna dubbele aantal tFLOPS t.o.v. de rx 580. Of zie ik dat verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
Damic schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:04:
Waar jij het over hebt is de Vega FE, RX Vega komt normaal eind dit maand uit prijs is onbekend maar performance zou ver boven de rx 480/580 moeten komen.

Als je 2de hands wilt kun je ook een AMD R9 Fury kopen voor dat geld.
En valt de Vega een beetje mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Drivers zijn kut :( misschien volgende maand betere drivers.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
Ok, dat is wel vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
Damic schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:56:
Drivers zijn kut :( misschien volgende maand betere drivers.
Ok, dat is wel vervelend..
Pagina: 1