Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Alle e-mail in één PST-gegevensbestand opslaan (office 365)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• art84
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-02-2020
Hallo,
Ik weet niet zeker of ik mijn vraag in dit subforum mag plaatsen maar dit leek mij de meest relevante

Noodgedwongen moest ik mijn computer voorzien van nieuwe componenten dus werd het ook maar tijd om zowel windows te upgraden van 8.1 naar 10 en office te upgraden van 2010 naar 365.
Nu had ik in outlook 2010 alle emailaccounts (5 sts) verzameld in één PST bestand. Dit wil ik ook nu weer. In outlook kon je bij het toevoegen van een emailaccount aangeven dat deze gebruik moest maken van de bestaande PST bestand
Met het installeren van 365 kom ik deze mogelijkheid niet tegen. Uiteindelijk heb ik mijn oude gegevensbestand in 365 gekregen echter hoe koppel ik mijn 5 emailaccount nu aan deze PST.
Ik ben hier nu al ca 8 uur continu aan het zoeken en proberen maar het wil mij maar niet lukken.
Sta bijna op het punt om office 2010 maar weer te gaan installeren. :(
Wie kan mij hiermee op weg helpen.
Alvast bedankt voor jullie reacties

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:30
Waarom zou je in ... naam mail van 5 mailboxen in een pst file lokaal willen hebben ? Wat is je reden daarvoor ? Kans dat dat ding corrupt raakt is ook super groot na mate je er meer mail in dumpt.

De mail kan toch gewoon op de server blijven staan, herinstalleren je een keer, komt alles gewoon weer terug.

Heb je je office 365 nu ook in Outlook gekoppeld ?

[ Voor 54% gewijzigd door HKLM_ op 21-07-2017 13:40 ]

Cloud ☁️

• art84
Ik heb dan alles in één PST staan die op een hele ander schijf staat. Als ik opnieuw moet installeren hoef ik maar één koppeling te maken. Verder komen de mail van de emailaccount (van o.a. mijzelf en mijn vrouw) in één postvak in binnen en worden waar gewenst en aangemaakt in verschillende sub mappen geplaatst. bv mail over vakanties die op de verschillende emailaccounts binnen komen worden dan netjes verzameld.
Misschien allemaal omslachtig maar dit werkt al vele jaren prettig

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe moeilijk kan het zijn?

- installeer Office versie whatever
- configureer al je mail-accounts initieel alleen IMAP
- koppel dan je PST-bestand
- in Outlook heb je nu dus links 6 "mailboxen"
- maak nu 5 rules aan; 1 voor elke live mailbox om de mail direct in de correcte map van de PST te gooien

Of ik snap het niet maar dan heb ik meer info nodig; het klinkt meer alsof @art84 niet thuis is in Office 2016 en de correcte volgorde/menu's/opties niet weet te vinden dan wat anders.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• art84
Zoals je hebt kunnen lezen ben ik nu bezig om alles te upgraden dus het klopt dat ik (nog) niet thuis ben in de nieuwe versies. Maar neem me niet kwalijk maar is daar het forum hier niet voor.
Ik heb e.e.a. nu aangepast zoals je hebt omschreven en per account een regel aangemaakt dat binnen komende mail van een account direct verplaatst wordt naar postvak in van de oude pst waar het evt verder mbv een regel verplaatst wordt. Dat werkt. Alleen bij uitgaande mail kan ik alleen maar een regel aanmaken om een kopie te verplaatsen en niet de volledige mail waardoor ik toch weer (uitgaande) mail op 2 plaatsen heb. Verder heb ik nu aan de linkerzijde 5 weliswaar ingeklapte emailacounts staan die ik in de oudere versie niet had daar alles mooi in 1 PST zit. Waar het mij dus nu omgaat kan ik zoals voorheen alle accounts in 1 PST koppelen zodat ik ook maar één boomstructuur zie of is deze optie er in de nieuwere versie uitgehaald

Hieronder een stuk van schoonepc.nl wat mijn vraag wellicht verduidelijkt

Vervolgens kan het PST-gegevensbestand nog worden opgegeven, dat is de locatie waarop de binnenkomende e-mail moet worden bezorgd. Volgens de standaard instellingen wordt voor elk e-mailadres een apart PST-gegevensbestand aangemaakt. Het is wellicht praktischer om met één gegevensbestand te werken en e-mail (eventueel door middel van het instellen van berichtregels) zelf in mapjes in te delen. Activeer daarvoor de optie Bestaand Outlook-gegevensbestand en selecteer via de knop Bladeren het PST-bestand (OUTLOOK.PST of een ander aangemaakt PST-bestand) om te voorkomen dat er voor elk e-mailadres een apart PST-gegevensbestand wordt aangemaakt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PST-bestanden wil je anno 2017 (en jaren ervoor ook al) niet meer gebruiken. Zet het gewoon lekker op de server. Daar betaal je toch voor bij Office 365? ;)

Bij verzenden is kopie de enige mogelijkheid. Is altijd al zo geweest in Office en zal altijd zo blijven.
Eigenlijk ook wel logisch, vanuit gebruikers oogpunt. :)

Ik zou dus zelf de PST-bestanden inlezen naar een mapje binnen 1 mailbox binnen Office 365.
Daarop log je ook in met Office 2016 en als het goed is gaat Outlook dan ook direct naar die mailbox toe.
Vervolgens koppel je de 5 SMTP-adressen aan de betreffende mailbox, stel je de regels in en klaar.

[ Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 21-07-2017 16:38 ]

• art84
Voor mij is 365 nog geheel nieuw. dus ben nog een beetje onwennig om zaken in de cloud te zetten.
Het laatste deel wat je aangeeft begrijp ik niet. weliswaar spreekt het voor zich maar volg het nog niet wat je bedoelt.
Ik denk dat ik me eerst maar beperkt tot 2 emailaccounts met ieder zijn eigen submappen en ga nog wel even experimenteren en mij zelf inlezen in dat deel van 365
In ieder geval bedankt voor jullie reacties

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Heb je office 365 met exchange of office 365 als outlook 2016?

• art84
waar kan ik dat vinden
Ik zie alleen dat het de 365 proplus retail uitvoering is

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

art84 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:40:
waar kan ik dat vinden
Ik zie alleen dat het de 365 proplus retail uitvoering is
Dan is de laatste alinea van @CH40S niet geheel correct maar dat komt ook door de misleidende topictitel; Pro Plus is alleen Office met een aantal extra's maar geen Exchange Online.

Het is dan wel zaak om het verschil tussen Outlook 2010 en 2016 te gaan begrijpen; zoveel verschil is er niet en het is zeker absoluut niet nodig om voor elk mail-adres een PST-bestand aan te maken (zoals jij beschrijft). Ik gebruik voor werk Office365 E3 (dus eigenlijk ook Pro Plus) met online mailboxen maar als ik Outlook installeer en mijn mailboxen wil koppelen, krijg ik nergens verplicht de notie dat ik een PST moet aanmaken.

Sterker nog, zelfs de optie om een OST aan te maken is zelf al direct te omzeilen met 1 slider; vandaar ook mijn eerdere opmerking om eerst alles als IMAP te configureren en daarna pas de PST te importeren en met je rules aan de gang te gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1