mijn duron 600@900, hoe nog hoger?

Pagina: 1
Acties:

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
heeft iemand hem nog hoger? op 950 bootte ie wel, alleen niet getest met paar potjes quake 3, maar denk wel dat ie dat nog doet

op 1000 mhz krijg ik een bios checksum error en dan begint ie over een floppy te zeuren

ik hem een (net met poltood geunlockte :) ) duron 600 en een kt7-raid.

heeft iemand hier een duron 600 op hoger dan 950 en zo ja, hoe dan?

Verwijderd

Geluk hebben :)

Het is niet gegarandeerd dat iedere Duron 600 1ghz+ haalt.. 900 is al best veel..

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Moet je in de winter proberen (duurt nog wel lang) dan heb je het meeste kans dat ie niet te heet wordt

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Voltage mod

Verwijderd

Ik heb een Duron 650@960 maar met dit weer wordt hij 64c dus heb hem ff op 900 gezet.
Dit op een msi k7tpro2 op 1.8v

Succes

Verwijderd

Uhm voltage zo hoog mogelijk en idd de temperatuur laag houden, dus koop een goede orb. Ik kreeg nl. ook eerst die checksum error, maar met een goede cooler lukt het wel. Maar het is geen garantie of het bij jou natuurlijk. Overigens hoger dan 1GHz heb ik nog niet geprobeerd.

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ik heb mijn Duron 600 nu draaien op 950 :)

Het ligt ook aan de core hoe ver je kan komen

Ik heb een AKAA en die schjint rond de 950 te kunnen (klopt in mijn geval)
De AKBA kan makkelijker rond/over de 1GHz

Als het niet lukt moet je inderdaad een voltagemod uitvoeren (heb ik niet gedaan) als je over de 1000 heen wil

Verwijderd

Ik heb een AKCA 650...

Probleem is dat op de een of andere vage manier de multiplier niet omhoog wil... alleen omlaag...

Iemand een idee?

• Breaker
  • Nu online
Potloodstreepjes opnieuw doen :)

De L1 bruggen zijn dan niet goed verbonden

Ik spreek uit ervaring!

Verwijderd

is al 3x gedaan...

Zal et komende week dan nog weleens proberen...

MP wil btw wel omlaag :)

Vind et ook maf dat die L7 wel meteen goed waren...

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
50% overclock is zeker nie slecht, als je echt hoger wil moet je een 700 halen ofzo, daarmee is de kans groter dat je de 1 Ghz haalt

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
Op zaterdag 07 juli 2001 18:35 schreef ubermaestro het volgende:
50% overclock is zeker nie slecht, als je echt hoger wil moet je een 700 halen ofzo, daarmee is de kans groter dat je de 1 Ghz haalt
Mijn 700 haalt de 1000 dus echt niet.
De meeste kans heb je dan toch met een 600 of anders een 800/900

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Ik heb mijn Duron 600 op 944 lopen. Hoger wil ie niet, tenminste niet stabiel. Met een voltage mod zou ie misschien hoger kunnen, de core loopt nu op 1,92 volt. Maar dan zit je weer met de temperatuur die hoger wordt.

Hij loopt nu fullstressed op 53 graden, daarvoor heb ik wel een gat in m'n kast moeten zagen waardoor de CPU-koeler z'n lucht door aanzuigt. Scheelde bijna 10 graden >:)

't Komt er dus op neer om een evenwicht te vinden tussen voltage en temperatuur. Beide moeten net onder de maximale tolerantie liggen. Is een kwestie van trial en error. :7

Verwijderd

zorgen dat je boven de 2 volt zit, dan lukt de 1000 wel :)

Verwijderd

ik heb mijn duron 600 op 850 lopen en hoger wil ie niet
ik heb geen temp. problemen en spanning genoeg(dubelle voeding) maar hij wil gewoon niet.
dus sommige duron willen wel anderen niet maar als je 950 haalt mag je blij zijn een 600 boven de 950 loopt nooit stabiel meer:7

Verwijderd

900 mhz kopen en overclocken naar 1,1 ghz of zo :9~
Pagina: 1