Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan Weel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-03 23:40
Ik wil graag gaan upgraden voor een nieuwe processor (Huidige: i5 2400), maar wat is beter geschikt voor editen met Nuke en Houdini?

Mijn budget is niet erg hoog, ligt rond de €250 voor een Processor en Moederbord.

Zelf vind ik de FX 9590 heel erg intressant, al zegt UserBenchmark dat de Ryzen 5 1400 9% beter zal zijn.
Maar zal dat met renderen veel verschil maken?

Kleine fout gemaakt, bedoelde eigenlijk FX 9590, en niet 8350

[ Voor 5% gewijzigd door Stefan Weel op 21-07-2017 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:38
Fx9590 is oud. En er zijn maar een paar moederborden waar deze op werkt ivm verbruik. Veel moederborden zeggen dat ze hem ondersteunen maar doen dit niet omdat dr vrms het niet aan kunnen.

Ryzen is nieuwer en meer toekomstgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ryzen, want: evenveel threads, hogere IPC, DDR4, lager verbruik, upgrademogelijkheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Stefan Weel schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:18:
Mijn budget is niet erg hoog, ligt rond de €250 voor een Processor en Moederbord.
Vergeet het geheugen niet. Je huidige ddr3 kan je niet meenemen.
Zelf vind ik de FX 9590 heel erg intressant,
Dat is de minst interessante cpu ooit op de markt gebracht. Een slechtere prestatie/watt bestaat niet en er is geen enkel AM3+ moederbord echt geschikt voor die cpu.
al zegt UserBenchmark dat de Ryzen 5 1400 9% beter zal zijn.
In compute taken is soms de Ryzen soms de FX wat beter https://nl.hardware.info/...l/producten/390847-192811 echter heeft de FX daar 3x zoveel stroom voor nodig en een moederbord van €150 - €200 terwijl de Ryzen het op een plankje van 6 tientjes doet. Daarbij is AM3+ zo dood als een pier en AM4 springlevend want net nieuw.

Een goed alternatief is een i7-3770(K) in je huidige moederbord zetten. Presteert niet onaardig tov een Ryzen 5 1400. https://nl.hardware.info/...l/producten/390847-148845

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Een 3770 van de v&a plukken idd, kost pakweg 170-200 eurie, kan je weer vooruit. Die maakt gehakt van de AMD Fniks en maakt verdere upgrades vooralsnog niet nodig.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daar word ik ook niet enthousiast van, toch best een bedrag voor een relatief lichte upgrade en een verouderd platform.Al zal het vast beter zijn dan die FX. ;)
Al is het te overwegen als het alternatief een van die 2 is. Het beste advies is m.i. om eventjes te wachten, iets langer te sparen en dan iets te kopen wat meer waar voor je geld en meer longevity geeft.
Stefan Weel schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:18:
Ik wil graag gaan upgraden voor een nieuwe processor (Huidige: i5 2400), maar wat is beter geschikt voor editen met Nuke en Houdini?

Zelf vind ik de FX 9590 heel erg intressant, al zegt UserBenchmark dat de Ryzen 5 1400 9% beter zal zijn.

Kleine fout gemaakt, bedoelde eigenlijk FX 9590, en niet 8350
Iets langer sparen en voor de 1600 met een moederbord gaan? Dat is te doen voor ongeveer €300.
Het geeft zoveel meer waar voor je geld dat ik dat aanraad. Anders ga je allicht eerder weer upgraden in de toekomst en kan goedkoop nu duurkoop worden op de lange termijn. Het prijsverschil tussen de 1400/1500 en de 1600 is voor mij te klein om de 1400/1500 niet af te raden: je betaalt 1/3de meer maar je krijgt 50% meer kernen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.