Nieuwe allround en game-pc ~1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Beste tweakers,

Binnenkort begin ik aan mijn nieuwe baan, wat ook betekent dat er een nieuwe PC aangeschaft gaat worden ter vervanging van mijn oude systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965€ 0,-€ 0,-
1Asus M4A78 PRO€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon R9 270 2GB GAMING€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Centurion 534€ 0,-€ 0,-
1Asus PCE-AC68€ 68,-€ 68,-
4Kingston KVR800D2D8P6L/2G€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Real Power M520€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 68,-

Ik heb zelf 2 opzetjes gemaakt, een voor Ryzen en een voor Intel. Ik neig zelf momenteel meer naar de ryzen setup, maar kan een kritische blik nog goed gebruiken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een all-round pc die gewoon over het algemeen vlot moet zijn. Er zal zeker op gegamed worden, nieuwe titels moeten op full-HD rond de 60 fps kunnen draaien op high settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een bedrag van 1200 euro in mijn hoofd voor kast en scherm. Muis toetsenbord en speakers heb ik nog staan en zullen evt later vervangen worden. 1200 is geen harde grens, maar ik ben alleen van plan daar over heen te gaan als het me ook daadwerkelijk iets oplevert.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Boven genoemde netwerkkaart gaat mee. Verder heb ik nog een 120 GB SSD en een 500 GB HDD die in eerste instantie misschien mee gaan.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case met moederbord, CPU, RAM, GPU, PSU, SSD en scherm.

AMD lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 213,95€ 213,95
1MSI B350 PC Mate€ 93,95€ 93,95
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB€ 344,85€ 344,85
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 139,-€ 139,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,95€ 135,95
1Corsair RM550x Zwart€ 91,95€ 91,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 150,-€ 150,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.235,60

of intel lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 176,55€ 176,55
1MSI B250 Krait Gaming€ 107,33€ 107,33
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB€ 344,85€ 344,85
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 139,-€ 139,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 131,95€ 131,95
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 150,-€ 150,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.207,58

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien de case met window is het leuk als de componenten een beetje bij elkaar passen, maar verder geen strakke merk eisen. Wel gelezen dat de MSI kaarten in de RX 5xx serie relatief goed zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag niet teveel herrie. Is het handig om gelijk een aftermarket koeler te installeren of zijn de koelers bij deze generatie dusdanig goed dat ze het stil en toch koel kunnen houden?
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?[i]
Een kleine check en evt advies op een aantal punten:

Intel of AMD? Ik neig naar AMD gezien ik altijd AMD systemen gehad heb en eigenlijk alleen positieve ervaringen mee. Ook heb ik vaak meerdere programmas, browserschermen, tools etc. open staan waar de extra cores mogelijk tot hun recht kunnen komen. Mocht Intel toch echt de betere keus zijn hoor ik graag waarom, zodat ik dit in mijn overweging mee kan nemen.

Moederbord Ik ben redelijk thuis in de huidige hardware, alleen moederborden groeien me boven de pet. De keuze is enorm en de verschillen lijken minimaal. Is dit een goed model? of toch beter een andere en if so, waarom?

Scherm Dit scherm lijkt erg veel te bieden voor een scherpe prijs. Klopt dit of is dit een miskoop? Mijn oude dell scherm is recent gesneuveld, maar was een 1680x1050 model. Ik wil niet teveel uitgeven aan een nieuw scherm maar er wel op vooruit gaan en een aantal jaren mee door kunnen.

Koeler Zoals al aangegeven: redt de stock koeler het of is een aftermarket aan te raden?

GPU Hoeveel zin heeft het om een maandje te wachten met bestellen van de GPU ivm mining gekte en de huidige bizarre prijzen? Mijn r9 270 redt het namelijk nog wel even zolang ik nog geen nieuwe games speel ;P

De overige componenten ben ik redelijk zeker van, maar sta altijd open voor advies. Verder zal ik op korte termijn ook een nieuwe muis en ramplank aan gaan schaffen, vermoedelijk met mediamarkt en bol.com cadeaubonnen. Nou ben ik in die dingen echt niet thuis (heb gewoon mn oude Dell setje nog) dus advies is zeer welkom.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kgd92 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:26:

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag niet teveel herrie. Is het handig om gelijk een aftermarket koeler te installeren of zijn de koelers bij deze generatie dusdanig goed dat ze het stil en toch koel kunnen houden?
De stock koeler van de r5 1600 is relatief stil en is ook geschikt voor een eventuele overclock. Die van de i5 maakt meer geluid.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een kleine check en evt advies op een aantal punten:

Intel of AMD? Ik neig naar AMD gezien ik altijd AMD systemen gehad heb en eigenlijk alleen positieve ervaringen mee. Ook heb ik vaak meerdere programmas, browserschermen, tools etc. open staan waar de extra cores mogelijk tot hun recht kunnen komen. Mocht Intel toch echt de betere keus zijn hoor ik graag waarom, zodat ik dit in mijn overweging mee kan nemen.
De AMD build is in dit geval de betere keuze. De R5 1600 is in eigenlijk alles een stuk sneller dan de i5 7400 en zal ook een stuk langer mee gaan vanwege de 6 cores en 12 threads.
Moederbord Ik ben redelijk thuis in de huidige hardware, alleen moederborden groeien me boven de pet. De keuze is enorm en de verschillen lijken minimaal. Is dit een goed model? of toch beter een andere en if so, waarom?
De MSI B350 PC Mate is één van de betere borden voor de prijs, prima keuze dus.
Scherm Dit scherm lijkt erg veel te bieden voor een scherpe prijs. Klopt dit of is dit een miskoop? Mijn oude dell scherm is recent gesneuveld, maar was een 1680x1050 model. Ik wil niet teveel uitgeven aan een nieuw scherm maar er wel op vooruit gaan en een aantal jaren mee door kunnen.
Zal wel een prima scherm zijn als je niet te veel eisen er aan stelt. Voordeel is dat hij FreeSync bevat voor een betere speel ervaring i.c.m. AMD videokaarten. Het nadeel is dat het een TN paneel bevat. Hiervan zijn de kleuren en kijkhoeken over het algemeen minder dan van bijvoorbeeld een IPS of VA paneel, maar dat is voor veel mensen ook niet echt een probleem. Wellicht is dit iets:
pricewatch: BenQ GW2406Z Zwart

Kost een 10tje meer maar dan heb je wel een ips paneel.
GPU Hoeveel zin heeft het om een maandje te wachten met bestellen van de GPU ivm mining gekte en de huidige bizarre prijzen? Mijn r9 270 redt het namelijk nog wel even zolang ik nog geen nieuwe games speel ;P
Wellicht wel, wellicht niet. Over een paar weekjes komen AMD's nieuwe Vega kaarten, en het zou me niets verbazen als de langzaamste (welke rond GTX 1070 niveau zit en dus nog een stuk sneller dan een RX 580) al voor €400,- te krijgen zal zijn. Als is het lastig om daar zeker van te zijn vanwege de mining-gekte. Maar dan heb je wel een stuk meer waar voor je geld dan nu een RX 580 kopen. Kan dus de moeite waard zijn om daar nog op te wachten. Dit worden geen hele zuinige kaarten (al zijn ze waarschijnlijk wel goed te undervolten waardoor het best wel weer meevalt), maar het kan handig zijn om wellicht te voeding te veranderen naar een pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M

Deze heeft namelijk, i.t.t. de RM550x, 2 aparte kabels voor de PEG connectors voor een videokaart. Hierdoor zul je dus nooit te veel stroom over 1 kabel trekken. Nu zal dat bij de instap VEGA kaart niet echt een probleem zijn, maar als je de meest high-end neemt en die gaat overklokken zit je liever safe. Maar de RM550x zal ook wel prima voldoen voor de instap VEGA en waarschijnlijk voor de betere ook nog wel of je moet gekke dingen gaan doen.
De overige componenten ben ik redelijk zeker van, maar sta altijd open voor advies. Verder zal ik op korte termijn ook een nieuwe muis en ramplank aan gaan schaffen, vermoedelijk met mediamarkt en bol.com cadeaubonnen. Nou ben ik in die dingen echt niet thuis (heb gewoon mn oude Dell setje nog) dus advies is zeer welkom.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Het geheugen zou je nog kunnen veranderen naar pricewatch unsorted: Geil 16 GB DDR4-3200 Kit (GEX416GB3200C16ADC)

Zoals je misschien wel weet heeft Ryzen veel baat bij snel geheugen. Met de Corsair kit die je gekozen hebt bestaat de kans dat je die 2933 of 3000 MT/s niet gaat halen omdat dat volgens mij Dual Rank geheugen is met SK Hynix geheugenchips (dit weet ik niet zeker, iemand anders vast wel :) ). Daar kan Ryzen op het moment nog niet heel goed mee om gaan. Het geheugen van Geil is Single Rank en sided met Samsung B-die geheugen en daar kan Ryzen een stuk beter mee om gaan (al is Single Rank wel weer wat langzamer dan Dual Rank). Belangrijk is wel om te melden dat de nieuwste BIOS versie van het moederbord hier voor aan te raden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:05:
Wellicht is dit iets:
pricewatch: BenQ GW2406Z Zwart

Kost een 10tje meer maar dan heb je wel een ips paneel.
Dit betreft geen FreeSync paneel, PW verbetering ingestuurd.
Met de Corsair kit die je gekozen hebt bestaat de kans dat je die 2933 of 3000 MT/s niet gaat halen omdat dat volgens mij Dual Rank geheugen is met SK Hynix geheugenchips (dit weet ik niet zeker, iemand anders vast wel :) ). Daar kan Ryzen op het moment nog niet heel goed mee om gaan. Het geheugen van Geil is Single Rank en sided met Samsung B-die geheugen en daar kan Ryzen een stuk beter mee om gaan (al is Single Rank wel weer wat langzamer dan Dual Rank). Belangrijk is wel om te melden dat de nieuwste BIOS versie van het moederbord hier voor aan te raden is.
De gekozen Corsair werkt op het B350 PC Mate bord geflasht naar het nieuwste BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lactaxative schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:54:
[...]
De gekozen Corsair werkt op het B350 PC Mate bord geflasht naar het nieuwste BIOS.
En dan bedoel je op 2933/3000MT/s? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
Bedankt voor de tips. Geheugen komt uit de reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017, dus ga er eigenlijk vanuit dat dit gewoon werkt, maar zal het eens gaan uitzoeken. Wat betreft de voeding, vanaf wat voor soort kaarten gaat dit problemen opleveren als de connectoren op 1 kabel zitten? Voeding ziet er verder erg solide uit namelijk en zit wel 10 jaar garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het geheugen gaat sowieso wel werken, maar ik vroeg me af of het ook daadwerkelijk op 3000Mhz (of 2933Mhz zonder base clock overclock) zou gaan werken mocht het SK Hynix geheugen zijn wat er op zit. Na wat onderzoek blijken de 3200Mhz varianten van dat Corsair geheugen in ieder geval Samsung geheugen te hebben, dus dat maakt de kans dat dat op de 3000Mhz zit ook zeker niet onmogelijk.

Voor de Vega XTX zouden 2 aparte kabels voor de PEG connectoren geen overbodige luxe zijn. Waarschijnlijk gaat het met 1 kabel ook wel net werken, maar dan kom je wel erg dicht in de buurt bij het maximum wat de kabel dan aan kan met de mogelijkheid om te smelten als je over dat maximum heen gaat. Met de Vega XT en XL zal het niet zo'n probleem zijn, tenzij je gaat overklokken. Maar goed de Bitfenix Whisper is kwalitatief vergelijkbaar met de RM550x, maar heeft 7 jaar garantie i.p.v. 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:58:
[...]

En dan bedoel je op 2933/3000MT/s? :)
Uiteindelijk het setje draaiend gekregen op 3200 MHz, maar dat was natuurlijk meer geluk dan wijsheid. :+ A-xmp werkte gewoon, ik dacht op 2933, al zou dat ook 3000 geweest kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 14:54
de B350 Prime van Asus is ook een prima bord waar asus op let met bios updates. Over de PC Mate meen ik me te herinneren dat hij in het begin niet zo denderend was in RAM stabiliteit, maar dat kan met de nieuwe BIOSes helemaal anders zijn. In plaats van als een blinde op de 2933 knop drukken kun je vervolgens even al je timings handmatig invoeren. Staan achterop je dimms, reeksje getallen waarvan de laatste ergens in de 30 zit en de rest rond de 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
youridv1 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:41:
de B350 Prime van Asus is ook een prima bord waar asus op let met bios updates. Over de PC Mate meen ik me te herinneren dat hij in het begin niet zo denderend was in RAM stabiliteit, maar dat kan met de nieuwe BIOSes helemaal anders zijn.
Bedoel je deze? pricewatch: Asus Prime B350-Plus

Heb ik inderdaad ook naar zitten kijken, maar de reviewscore en extra fan headers van de msi trokken me die kant op. Ik ga nog even onderzoek doen naar hoe de stabiliteit is met nieuwe bios versies, bedankt voor de tip in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Ja dat bord bedoelde ik. Het is een stabiel bord naar wat ik ervan lees en zie op een aantal youtube kanalen. Kan zo even weinig referenties tevoorschijn toveraan aangezien ik op vakantie ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
Tof dat je vanaf vakantie tot hulp bent ;P Ik ben er even wat dieper in gedoken en de Asus valt voor mij helaas af vanwege het gebrek aan een USB-C poort. De MSI bordjes lijken voor mij de beste compromis tussen stabiliteit, goede VRM's en features te hebben, het zou eventueel alleen kunnen dat ik uiteindelijk besluit om de gaming plus of de tomahawk van MSI te pakken ivm looks. In elk geval super bedankt voor het meedenken en nog een fijne vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 14:41
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:41:
Ja het geheugen gaat sowieso wel werken, maar ik vroeg me af of het ook daadwerkelijk op 3000Mhz (of 2933Mhz zonder base clock overclock) zou gaan werken mocht het SK Hynix geheugen zijn wat er op zit. Na wat onderzoek blijken de 3200Mhz varianten van dat Corsair geheugen in ieder geval Samsung geheugen te hebben, dus dat maakt de kans dat dat op de 3000Mhz zit ook zeker niet onmogelijk.
Ik heb dezelfe combinatie van geheugen en moederbord (ook het corsair 3000Mhz geheugen en MSI B350 PC mate). Voorlopig werkt het bij mij op maximaal 2667Mhz, en krijg ik het niet stabiel op hogere frequentie (met gebruik van nieuwste bios flash uiteraard).

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Wat je nog kan doen is corsair 3200MHz RAM nemen. Bij die kit wordt gebruik gemaakt van Samsung B die memory in plaats van SK Hynix chips. Ryzen vindt die net wat leuker dus dan is de kans dat je 2933 haalt ook net wat groter. Handmatig timings invullen en zelf het ram voltage verhogen naar 1.35V of wat er ook op de dimms staat is ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
youridv1 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:32:
Wat je nog kan doen is corsair 3200MHz RAM nemen. Bij die kit wordt gebruik gemaakt van Samsung B die memory in plaats van SK Hynix chips. Ryzen vindt die net wat leuker dus dan is de kans dat je 2933 haalt ook net wat groter. Handmatig timings invullen en zelf het ram voltage verhogen naar 1.35V of wat er ook op de dimms staat is ook belangrijk.
Waar aan kun je zien welk merk chips er op het RAM aanwezig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
@kgd92 Ja kijk, dat is zo simpel nog niet. Ik weet het er van een paar. Corsair LPX 3200 is samsung b die. Zelfde geldt voor de vengeance LED en dominator ram. Daaronder is het een mix van SK Hynix en Samsung. G.Skill Flare X is altijd samsung B die en datzelfde geldt voor Trident Z. Ik geloof dat Ripjaws V ook B die is met 3200. Crucial Ballistix Elite heeft het ook dacht ik. Het is in ieder geval Ryzen optimized.
Ik lees het altijd af in de Memory support list van moederborden, aangezien het op de productpagina van de ram ver te zoeken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
Oke, dan is het dus zinvol om voor het 3200 MHz corsair setje te gaan. Die staat itt de 3000 MHz variant ook gewoon in de supported memory list. Kan het verstandig zijn om met 8 GB te beginnen om in eerste instantie wat kosten te besparen en als de prijzen niet meer zo debiel hoog liggen 8 GB er bij te prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2023
youridv1 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:22:
@kgd92 Ja kijk, dat is zo simpel nog niet. Ik weet het er van een paar. Corsair LPX 3200 is samsung b die. Zelfde geldt voor de vengeance LED en dominator ram. Daaronder is het een mix van SK Hynix en Samsung. G.Skill Flare X is altijd samsung B die en datzelfde geldt voor Trident Z. Ik geloof dat Ripjaws V ook B die is met 3200. Crucial Ballistix Elite heeft het ook dacht ik. Het is in ieder geval Ryzen optimized.
Ik lees het altijd af in de Memory support list van moederborden, aangezien het op de productpagina van de ram ver te zoeken is.
Niet alle 3200 geheugen is b die .
Voor de ripjaws was enkel de c14 versie met zekerheid b die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Dat van die 8GB ligt eraan. 4 ram sticks heeft ryzen een hekel aan. 2 is eigenlijk het beste idee. Als je met 8GB begint zou ik dus een 1x8GB kit nemen.

@turbster heb zitten lezen. Je hebt gelijk. Het ziet ernaar uit dat 3200 C14 de beste optie is. Helaas ook verreweg de duurste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
Bedankt voor alle hulp. Ik ga vermoedelijk over een week of 2 bestellen en heb besloten om voor het 3200 MHz geheugen te gaan. Voedingswijs mogelijk nog de bitfenix, maar mogelijk blijft 't bij de corsair. Voor mensen die nog dingen afvragen over b350 moederborden, ik heb redelijk wat onderzoek gedaan dus stuur me gerust een berichtje, maar doorgaans zijn de MSI Asus en asrock borden prima, en kun je zeker bij overklokken de gigabyte borden beter mijden. Verder lijkt geheugen dat in de qvl lijsten staat zelden een probleem te geven. Wil je 100% zeker zijn moet je gskill flare halen aangezien dat ryzen optimized is maar is nog erg prijzig.

Enige waar ik nog over twijfel is wat ik qua toetsenbord en muis ga doen. Iemand goede ervaringen met setjes? Scherm blijf ik vermoedelijk bij de aoc, aangezien ik later altijd kan upgraden en dat als 2e scherm kan houden. Voor de prijs schijnt 't veel scherm te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
Door omstandigheden heeft de PC wat vertraging opgelopen, maar de bedoeling is om eind deze week dan toch echt te gaan bestellen. Voor ik dit doe doe ik graag nog even een check of dit op het moment inderdaad de beste optie is. Er zijn wat modellen veranderd, maar algemene idee is nog hetzelfde:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 124,90€ 124,90
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood€ 84,-€ 84,-
1Cooler Master Masterkeys Lite L Combo RGB (Qwerty US)€ 44,90€ 44,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 150,95€ 150,95
1BitFenix Whisper BWG550M€ 83,50€ 83,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,95€ 144,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 834,15

Vragen waar ik nog mee zit zijn:

Is het de 100 euro extra waard om voor de R7 1700 te gaan? Of is dit echt overkill/onnodig en kan ik beter een 1600 op 3.7 GHz zetten?

Is er een andere set geheugen die misschien beter is, zonder de 190 euro foor een setje FlareX neer te moeten leggen?

Het idee is om met GPU te wachten tot de RX580 of Vega56 voor een normale prijs te verkrijgen zijn en er tot die tijd mijn oude R9 270 in te zetten. Zijn er nog andere opties? Heeft het zin om voor een kaart uit het groene kamp te gaan ondanks dat het beeldscherm dat ik recent aangeschaft heb freesync ondersteunt?

Is het voor muis en toetsenbord waard om voor het iets duurdere setje pricewatch: Cooler Master MasterSet MS120 te gaan? Of is dit prima? Ik heb een hybrid grip wat betreft de muis.

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door kgd92 op 11-09-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09 13:20
Misschien niet helemaal on-topic. Leuk te lezen dat je nog draait op een X4-965. Relatief goedkoop processortje, ik heb hem zelf ook gehad totdat ik overstapte op Apple. Ik meen dat ik de mijne in 2008 heb gekocht en bij mij heeft die altijd bovenverwachting gepresteerd (kijkend naar de aankoopprijs.) Alleen wat kon dat ding blazen.

Voor de rest succes met je nieuwe build!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
Dashlane schreef op maandag 11 september 2017 @ 08:41:
Misschien niet helemaal on-topic. Leuk te lezen dat je nog draait op een X4-965. Relatief goedkoop processortje, ik heb hem zelf ook gehad totdat ik overstapte op Apple. Ik meen dat ik de mijne in 2008 heb gekocht en bij mij heeft die altijd bovenverwachting gepresteerd (kijkend naar de aankoopprijs.) Alleen wat kon dat ding blazen.

Voor de rest succes met je nieuwe build!
Zeker een leuk ding inderdaad. Een paar jaar geleden goedkoop over kunnen nemen van een tweaker en heeft tot nu toe alles kunnen draaien. Nu begin ik alleen wel echt te merken dat ie tegen zijn grens aanloopt gezien het moederbord niet heel goed overclockt en nog oud DDR2 geheugen slikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
Niemand die hier nog even op wil schieten? Of valt er weinig op aan te merken? 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:47
kgd92 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:52:
Niemand die hier nog even op wil schieten? Of valt er weinig op aan te merken? 😜
Lijstje ziet er gewoon prima uit. Zelf ben ik wel van plan voor die MS120 combi te gaan, schijnt toch best een degelijke set te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
Wekko306 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:28:
[...]

Lijstje ziet er gewoon prima uit. Zelf ben ik wel van plan voor die MS120 combi te gaan, schijnt toch best een degelijke set te gaan.
Dat las ik ook idd, maar de masterkeuze lite wordt dat ook van gezegd en voor de muis wordt dezelfde sensor gebruikt. Snap niet helemaal waar je de meerprijs voor neerlegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:47
kgd92 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:31:
[...]

Dat las ik ook idd, maar de masterkeuze lite wordt dat ook van gezegd en voor de muis wordt dezelfde sensor gebruikt. Snap niet helemaal waar je de meerprijs voor neerlegt?
Afaik is de MS120 de opvolger van de Masterkeys Lite, met verbeteringen qua design en features zoals per-key RGB op het toetsenbord en 3 zones op de muis, en schijnbaar en wat beter gevoel in de toetsen. Helaas zijn er inderdaad weinig directe vergelijkingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 15:54
Je zou nog kunnen wachten op de volgende generatie Intel processoren, die komen volgende maand uit als het goed.
Het is zeker de moeite waard om tot dan te wachten als je doel voornamelijk gamen is.

Probleem is wel dat je pc dan nog meer vertraging op loopt :P

In vino veritas, in aqua sanitas

• kgd92
JohanNL schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:51:
Je zou nog kunnen wachten op de volgende generatie Intel processoren, die komen volgende maand uit als het goed.
Het is zeker de moeite waard om tot dan te wachten als je doel voornamelijk gamen is.

Probleem is wel dat je pc dan nog meer vertraging op loopt :P
Heb ik inderdaad over zitten denken, maar nu AMD eindelijk weer een competitieve chip heeft uitgebracht ga ik denk ik toch weer voor team rood ;P Prijs/kwaliteit van ryzen zal ook met coffee lake uit erg goed blijven, behalve als coffee lake daadwerkelijk 2 keer zo snel gaat zijn, wat ik niet verwacht en het ondersteunen van concurrentie op de CPU markt telt voor mij dan zwaarder.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 15:54
kgd92 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:55:
[...]

Heb ik inderdaad over zitten denken, maar nu AMD eindelijk weer een competitieve chip heeft uitgebracht ga ik denk ik toch weer voor team rood ;P Prijs/kwaliteit van ryzen zal ook met coffee lake uit erg goed blijven, behalve als coffee lake daadwerkelijk 2 keer zo snel gaat zijn, wat ik niet verwacht en het ondersteunen van concurrentie op de CPU markt telt voor mij dan zwaarder.
Dit ga je dus pas daadwerkelijk weten als coffee lake uit is.
Coffee lake word een antwoord van Intel op AMD's Ryzen, dus ik denk dat ze het wel goed gaan doen en competitief geprijsd gaan worden.
Uiteraard zelf weten, wie weet word het een flop en had je net zo goed nu al Ryzen kunnen kopen :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Pagina: 1