Toon posts:

Toekomst social media: Wat komt er na Facebook?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger altijd met veel plezier deelgenomen aan IRC-kanalen en verschillende webfora maar sinds Facebook gemeengoed is geworden zijn de andere platformen daardoor in de verdrukking gekomen. Heb zelf een tijdje gebruikt maar ik begon me dusdanig te irriteren aan de vele spamachtige mails dat ik maar besloten heb mijn account te verwijderen. Ik hoop dat er iets nieuws voor in de plaats komt, dat gebruiksvriendelijker is en een platform biedt voor sociaal contact. Helaas na jaren aan het wachten lijkt Facebook nog steeds te groeien. Weten jullie nog 'betere'' een community-platform dat in opkomst is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

GoT? :+

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

WA, het leven bestaat niet alleen maar uit fake news van de media en hoogtepunten van je "vrienden".
Maar MSN was wel beter dan whatsapp. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door MedionAkoya op 21-07-2017 11:15 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-10 08:56

ThE_ED

Stuffed Animal

Wat in opkomst is zijn meer de messengers, video en foto apps. (Dus) vaker systemen met een directer vriendencontact in plaats van een timeline. (Denk ook aan snapchat) Klopt wel dat Facebook (en deels Twitter) het ouderwetse commenten en chatten wat heeft weggedrukt.

Maar wat nu echt the next big thing gaat worden... Nouja, we zitten hier toch nog?

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja, vertel mij wat zeker de next big thing wordt en ik keer mijn spaarpotje om en ga investeren. :P

Qua social red ik me prima met (GoT en) een beetje Facebook en verder chatgroepen etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MedionAkoya schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:13:
WA, het leven bestaat niet alleen maar uit fake news van de media en hoogtepunten van je "vrienden".
Maar MSN was wel beter dan whatsapp. _/-\o_
Why ?

MSN op de mobiel was waardeloos, zeker op de windows mobile, en niet iedereen was nog zover om het te gebruiken
imho zijn MSN en WA ( of Telegram voor die liefhebbers ) hetzelfde, alleen omgedraaid qua device
Mobile first, desktop later

Mijn beide pc's hebben de WA en Telegram client aanstaan ( waar WA lastig doet bij 2 installs tegelijk )
Maar nog steeds is de telefoon de 'main' device ( voor communicatie )

Wat er na Facebook komt .... de Zondvloed denk ik :+
Op dit moment is er geen 'zicht' op een vervanger, de groei die ze gemaakt hebben zijn van de huisvrouwen p Hyves / Myspace en andere 'lokale' initiatieven.
Nu ze allemaal global zitten, is dat geen USP meer.
Privacy, reclame en tracking boeit die groep niet, pas als daar ECHT een omslag in komt, zal er een opvolger opstaan.
Maar dan kom je in het gedrang - de gebruiker wil zijn 'happieness' delen, en aan zoveel mogelijk mensen tegelijk.
Dat strookt in tegen het privé en privacy gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Van mij het verzoek om wat meer moeite in je topicstart te steken, stier: ik mis eigen inzet / onderzoek / ideeën in de richting van wat er na Facebook kan of zal komen :)

Voor nu laat ik hem open, maar dus graag je topicstart zeker wel aanvullen met bovengenoemde zaken.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1