Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Modem met coax

Pagina: 1
Acties:

• Joep_d
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-01 19:26
Hallo,

Bij ons thuis komt een Coax kabel op de zolder binnen en van daaruit gaat deze via de muur tot de router op de begane grond. Hierdoor is er boven echter slechte verbinding. Is het mogelijk om via een splitter een 2e signaal te krijgen op de zolder?

Bij ons thuis is het (bijna) niet mogelijk om simpelweg een netwerkkabel naar boven te trekken en dan daarmee te werken. Daarom vroeg ik mij af of het mogelijk zou zijn om het signaal te splitsen voordat het de muur ingaat op de zolder en dan van daaruit kabels naar verschillende kamers op de 2e verdieping te maken en een beter draadloos signaal.

Ik hoop dat het te begrijpen is en bij voorbaat dank :)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:56
Is die kabel van ziggo? Dan nee. Wel vreemd dat ie via de zolder binnenkomt dan.

Roomba E5 te koop

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Joep_d schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 00:48:
Hallo,

Bij ons thuis komt een Coax kabel op de zolder binnen en van daaruit gaat deze via de muur tot de router op de begane grond. Hierdoor is er boven echter slechte verbinding. Is het mogelijk om via een splitter een 2e signaal te krijgen op de zolder?

Bij ons thuis is het (bijna) niet mogelijk om simpelweg een netwerkkabel naar boven te trekken en dan daarmee te werken. Daarom vroeg ik mij af of het mogelijk zou zijn om het signaal te splitsen voordat het de muur ingaat op de zolder en dan van daaruit kabels naar verschillende kamers op de 2e verdieping te maken en een beter draadloos signaal.

Ik hoop dat het te begrijpen is en bij voorbaat dank :)
Kun je de router niet op de zolder zetten en een degelijk access point op de tweede verdieping? Zo zou je overal een redelijk signaal moeten hebben.

• Joep_d
Mijn provider is Telenet (ik woon in België), maar ik weet niet wat hun regelgeving is wat dat betreft.

De router boven zetten zou inderdaad her simpelste zijn maar om de digibox (digitale tv) te gebruiken op de begane grond is ook zowel internet als tv signaal nodig dus ik denk niet dat ik deze kan verplaatsen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik zou zeggen: inkomende coax terughalen naar de begane grond en de vrijgekomen ruimte gebruiken voor een kabeltje op zolder om een AP aan te sluiten

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:57
Zou je geen moca kunnen doen op de coax voordat die de kabelmodem in gaat?

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Switchie schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 06:20:
Ik zou zeggen: inkomende coax terughalen naar de begane grond en de vrijgekomen ruimte gebruiken voor een kabeltje op zolder om een AP aan te sluiten
België ... dus grote kans dat deze met luchtlijn vanboven binnenkomt.dan is terughalen geen optie mogelijk.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 07:39:
[...]
België ... dus grote kans dat deze met luchtlijn vanboven binnenkomt.dan is terughalen geen optie mogelijk.
Bij ons thuis komt een Coax kabel op de zolder binnen en van daaruit gaat deze via de muur tot de router op de begane grond.
In dat geval mijn eerdere case omdraaien. Modem op zolder en cat 5e kabeltje trekken in de vrijgekomen ruimte om hier een ap'tje aan te hangen

[ Voor 19% gewijzigd door Switchie op 21-07-2017 07:52 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-11 15:49
gaat de binnenkomende coax in een stijve pijp naar beneden ? (als in volledig in buis .... probeer er eens mee te bewegen)
indien dat is kan je een bekwaam electricien vragen om deze te vervangen door coax+utp

in 1e instantie zou ik niet aanbevelen om je installatie te verzetten naar de zolder, want misschien heb je ook vaste telefoonlijn , die staat dan ook op zolder

indien de kabel niet beweegt , is een netwerkkabel langs buiten een goede optie ? (wel weersbestendige utp leggen)

• Joep_d
Bedankt voor de suggesties, ik zal eens controleren hoe de kabel in de muur zit en aan de optie langs buiten had ik nog helemaal niet gedacht, altijd fijn om een nieuw perspectief te horen!
Pagina: 1