Is er al iets bekend betreft volgende generatie ik? GTX 11?

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exaltion
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-12-2024
Heb wat gegoogled en ik kan volgens mij alleen maar speculatie vinden ipv concreet nieuws.

Wat denk je, zullen we binnenkort iets horen over de volgende generatie videokaarten?

Ikzelf heb nu een GTX 970 en ik denk dat om ga upgraden naar een GTX 1080, mits er niets nieuws uitkomt binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-10 12:05
Volta is wel wat over gezegd maar niet heel concreet. Vega komt er bijna aan. Waarom Google je niet gewoon even zelf? Hier op Tweakers verwachten we gewoon dat je zelf moeite doet voordat je hier komt vragen.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:07
Volgens de roadmap kwam volta in 2018 jaar van Nvidia, en Vega van AMD komt dit jaar nog.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Een "doorontwikkeling" van Pascal staat waarschijnlijk als eerste op de rol: https://nl.hardware.info/...kkeling-pascal-geen-volta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusfyi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-08 01:06
De volgende kaarten die Nvidia gaat uitbrengen zijn inderdaad een wat verbeterded versie van Pascal (kleiner productie proces icm (nog) hogere kloksnelheden ofzo? misschien een nieuwe chip ontwerp voor de TI?). Waarschijnlijk vergelijkbaar met de de gtx 770 die een sterk verbeterded gtx 680 was.

De Vega lancering is waarschijnlijk eerder (alhoewel dat ondertussen ook wel erg lang duurt...). En waarschijnlijk zijn er tekorten, zeker met de huidige GPU markt. Dus het zou niet heel vreemd zijn als je pas tegen het einde van het jaar een Vega kaart voor een beetje normale prijs kan krijgen.

Het voordeel momenteel is dat vooral alle kaarten onder het topsegment (gtx 1070 en lager) in prijs zijn gestegen en je gtx 970 nog zeker een mooie €200 waard is. Verder komt er bijna altijd mogelijk een nieuwe GPU binnen 3-6 maanden uit, dus je kan ook blijven wachten...

Kortom, het is vrijwel onmogelijk om een goed moment te kiezen voor de aankoop van een nieuwe GPU. Als je kaart niet meer voldoet aan de eisen die je stelt, is het misschien wel een mooie stap.

Als je trouwens op 1080p speelt zou ik denk ik nog wel even wachten als ik jou was. Een gtx 1080 is nog wel overkill daarvoor op het moment, ondanks de naam. (een gtx 1070 draait 1440p bijvoorbeeld met gemak op vrijwel ultra settings met 60+ fps in de nieuwste games)

[ Voor 0% gewijzigd door Illusfyi op 21-07-2017 14:55 . Reden: typo/verduidelijking zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:53

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Vega wordt eind deze maand gelanceerd, maar eens dat het lang duurt ;).

Volta komt pas in 2018, tenminste voor normale stervelingen. Ik dacht dat er al een kaart was voor bedrijven, maar die komt er zoals het er nu naar uitziet nooit voor consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exaltion schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 00:26:
Heb wat gegoogled en ik kan volgens mij alleen maar speculatie vinden ipv concreet nieuws.

Wat denk je, zullen we binnenkort iets horen over de volgende generatie videokaarten?

Ikzelf heb nu een GTX 970 en ik denk dat om ga upgraden naar een GTX 1080, mits er niets nieuws uitkomt binnenkort.
Vega. :)
Wacht daar maar rustig op, ofwel is het de betere optie ofwel profiteer je doordat Nvidia de prijzen een beetje verlaagt aangezien er eindelijk concurrentie is voor dat segment. Bovendien is de 1080 ook al duurder geworden als ik het goed heb begrepen. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen vraag is voor GoT te simpel, maar we verwachten wel dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent.

Zowel AMD als nVidia tonen regelmatig presentaties over hun roadmap, en de meeste techsites (waaronder Tweakers.net....) bespreken die in artikels.

Als je dergelijke zaken gelezen hebt en nog dingen besprekenswaardig vindt mag je een topic openen, maar lukraak zonder eigen zoekwerk een vraagtopic openen is niet de bedoeling. Dicht.

Voor tips hoe het wel moet:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.