De volgende kaarten die Nvidia gaat uitbrengen zijn inderdaad een wat verbeterded versie van Pascal (kleiner productie proces icm (nog) hogere kloksnelheden ofzo? misschien een nieuwe chip ontwerp voor de TI?). Waarschijnlijk vergelijkbaar met de de gtx 770 die een sterk verbeterded gtx 680 was.
De Vega lancering is waarschijnlijk eerder (alhoewel dat ondertussen ook wel erg lang duurt...). En waarschijnlijk zijn er tekorten, zeker met de huidige GPU markt. Dus het zou niet heel vreemd zijn als je pas tegen het einde van het jaar een Vega kaart voor een beetje normale prijs kan krijgen.
Het voordeel momenteel is dat vooral alle kaarten onder het topsegment (gtx 1070 en lager) in prijs zijn gestegen en je gtx 970 nog zeker een mooie €200 waard is. Verder komt er bijna altijd mogelijk een nieuwe GPU binnen 3-6 maanden uit, dus je kan ook blijven wachten...
Kortom, het is vrijwel onmogelijk om een goed moment te kiezen voor de aankoop van een nieuwe GPU. Als je kaart niet meer voldoet aan de eisen die je stelt, is het misschien wel een mooie stap.
Als je trouwens op 1080p speelt zou ik denk ik nog wel even wachten als ik jou was. Een gtx 1080 is nog wel overkill daarvoor op het moment, ondanks de naam. (een gtx 1070 draait 1440p bijvoorbeeld met gemak op vrijwel ultra settings met 60+ fps in de nieuwste games)
[
Voor 0% gewijzigd door
Illusfyi op 21-07-2017 14:55
. Reden: typo/verduidelijking zin ]