Wordpress probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.194 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Beste Tweakers,

Sinds vandaag doet mijn Wordpress pagina nogal vreemd.
Waar de site normaal erg snel laad is dit nu opeens niet minder het geval.

Het vreemde is ook dat hij tijdens het laden van iedere pagina opeens erg lang bezig is met de volgende melding "aanvraag verzenden aan (ip adres)". Dit is zover ik weet nooit het geval geweest. De pagina laad die prima maar door die aanvraag duurt het nu gewoon opeens enkele tellen voordat mijn Ajax Dropdown opties te zien zijn.

Maar op pagina's waar ik deze Ajax filters niet gebruik blijft die aanvraag ook erg lang staan. Hier laad hij de site wel gewoon prima maar door die aanvraag duurt het wel echt even voordat hij echt klaar is.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je server die traag is om bepaalde redenen?

Is dit ook met een pagina buiten Wordpress om?
Shared hosting, of een eigen server?

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 20-07-2017 23:50 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
AW_Bos schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:50:
Je server die traag is om bepaalde redenen?

Is dit ook met een pagina buiten Wordpress om?
Shared hosting, of een eigen server?
Mijn website is onder gebracht bij TransIP. Tot op heden eigenlijk nooit problemen gehad.

Anders ga ik morgen even contact opnemen met dit bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Houd het in de gaten, maar kijk ook een smet een statische pagina los van WordPress of het optreedt.
Misschien is het wel een MySQL-server die aan het bokken is? Dan kan je in ieder geval wat achterhalen waar het vandaan zou kunnen komen.

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 20-07-2017 23:54 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GovertNL schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:53:
[...]

Mijn website is onder gebracht bij TransIP. Tot op heden eigenlijk nooit problemen gehad.

Anders ga ik morgen even contact opnemen met dit bedrijf.
Je gaat je host bellen terwijl het vrijwel zeker aan je eigen Wordpress-kunsten ligt?

Als hij blijft hangen op een request naar een bepaald IP zou ik daar eens mee beginnen en kijken waar dat vandaan komt. Tien tegen één dat je site gehackt is of een add-on rare dingen doet. Maar dat is nogal koffiedik kijken aangezien je eigenlijk helemaal geen info geeft over je setup.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
Heb je recent plugins / thema's / wordpress zelf geüpdatet? Wellicht dat de oorzaak daar ligt.

Het zou een server issue kunnen zijn, maar altijd eerst je eigen werk nakijken voor je naar de host gaat.
Kortgeleden had ik ook issues bij TransIP, wegens een te hoge CPU load op een server in hun VPS infrastructuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

shared hosting neem ik aan (TransIP biedt van alles aan, dat is onvoldoende informatie) maakt je website kwetsbaar voor de kuren op één van de andere domeinen die op dezelfde virtuele machine draaien.
Doe eens een reverse lookup van je domein om te zien wat er vanaf hetzelfde IP gehost wordt, dat geeft al wat meer inzicht in mogelijk pech op dit gebied.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 09:25

Coach4All

I'm a Coach 4 All

MrJayMan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:22:
shared hosting neem ik aan (TransIP biedt van alles aan, dat is onvoldoende informatie) maakt je website kwetsbaar voor de kuren op één van de andere domeinen die op dezelfde virtuele machine draaien.
Doe eens een reverse lookup van je domein om te zien wat er vanaf hetzelfde IP gehost wordt, dat geeft al wat meer inzicht in mogelijk pech op dit gebied.
En je kunt checken of andere sites op dezelfde host ook niet vooruit te branden zijn. B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MrJayMan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:22:
Prima tip, maar dat is pas zinnig nádat hij heeft uitgezocht waarom die ene request naar een random IP bestaat en als die request valide is, waarom 'ie blijft hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 15:47
NMe schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:59:
[...]

Je gaat je host bellen terwijl het vrijwel zeker aan je eigen Wordpress-kunsten ligt?

Als hij blijft hangen op een request naar een bepaald IP zou ik daar eens mee beginnen en kijken waar dat vandaan komt. Tien tegen één dat je site gehackt is of een add-on rare dingen doet. Maar dat is nogal koffiedik kijken aangezien je eigenlijk helemaal geen info geeft over je setup.
Ik heb een standaard webhosting pakket van TransIP, wat door hun zelf geïnstalleerd is. Niet bepaald de snelste hoster. Even een support ticket aanmaken kan zeker geen kwaad in dit geval.

Maar het had ook zo gekunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Support vragen doe je als je er zelf niet uitkomt, niet als eerste redmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 20:39
Met de https://www.mozilla.org/nl/firefox/developer/ heb je wat meer debug mogelijkheden (nee ik heb geen aandelen :) )

Klik hier op f12 en neem even een kijkje in het tabblad network

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
Hiroj schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:18:
Heb je recent plugins / thema's / wordpress zelf geüpdatet? Wellicht dat de oorzaak daar ligt.

Het zou een server issue kunnen zijn, maar altijd eerst je eigen werk nakijken voor je naar de host gaat.
Kortgeleden had ik ook issues bij TransIP, wegens een te hoge CPU load op een server in hun VPS infrastructuur.
Thema geüpdatet en sindsdien inderdaad problemen. Heb de oude versie teruggezet en de vreemde dingen blijven. Ook een hoop plugins gedeactiveerd maar ook dit wil op dit moment niet helpen.

Bedankt voor de reacties. Ik ga eens met jullie tips aan de slag voordat ik contact opneem met TransIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Coach4All schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:53:
[...]

En je kunt checken of andere sites op dezelfde host ook niet vooruit te branden zijn. B)
educated guess. bijv.: zie je tussen de hobby-bob sites webcamslette.curva dan kan dat wel eens een magneet voor veel verkeer zijn.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
Zit niet mee op dit moment.

Heel Wordpress opnieuw geïnstalleerd en mijn thema. Zolang ik de backup niet upload om al mijn artikelen terug te krijgen draait de website prima. Nergens de melding "aanvraag verzenden aan 192.168.0.208" die gigantisch lang bezig is.

Wanneer ik de backup terugzet is het weer raak.

Update: Zo te zien zit het in stukje Google Adsense of Google Analytics code.

[ Voor 11% gewijzigd door GovertNL op 25-07-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
Even een kleine kick. Ik ben bij lange na geen techneut zoals iedereen hier maar ik heb de nodige informatie zitten opzoeken betreft mijn website.

Mijn website blijft een request doen naar een plaatje, hier stopt hij na een minuut ongeveer mee. Dit zorgt ervoor dat enkele Ajax filter elementen pas hierna tevoorschijn komen. Dit ip-adres is mij nergens bekend. Zowel mijn interne als externe ip en het ip-adres van mijn website is anders. Ik gebruik het thema Newspaper van TagDiv. Ik heb mijn website door https://www.pingdom.com gehaald en hetgeen wat mij opvalt is het volgende:

http://imgur.com/VyrFh0M

Ik dacht ik ga eens Googlen naar die mapnaam “wp_011_test_demos”. Deze map zelf is namelijk niet op mijn host te vinden. De mappen wp-content/uploads/2017/05/ uiteraard wel, maar in de map /05/ is geen 01.jpg te vinden. Dan kom ik dus via de zoekresultaten precies dezelfde ip tegen en precies dezelfde mappenstructuur.

http://imgur.com/a/tOpYe

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Volgens mijzelf komt het door die request van die image dat het op de achtergrond zolang duurt.

https://192.168.0.208/ wp_011_test_demos/wp-content/uploads/2017/05/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Die sites uit je Google-resultaten gebruiken ook allemaal dit thema? (heb er zelf 1 opgezocht en die had ook 'Newspaper'). Ergens in code van je theme wordt dan dus dat plaatje aangeroepen. Even je theme-bestanden doorzoeken, denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 15:25
192.168.0.208 is een lokaal IP. Heb je de site lokaal ontwikkeld en daarna overgezet op "echte" hosting? Of komt die URL hardcoded uit het thema?

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
Bedankt allemaal. Ik ga voor een hele schone installatie.

[ Voor 89% gewijzigd door GovertNL op 26-07-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ff klaar met Tweakers

[ Voor 84% gewijzigd door Room42 op 07-08-2017 20:15 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

GovertNL schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:24:
Bedankt allemaal. Ik ga voor een hele schone installatie.
Maar als de fout in het thema zit, dan helpt een schone installatie niet... Of ga je een ander thema gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
Alles loopt weer als een trein! Het probleem heeft hem wss gezeten in het feit dat NewsPaper 7.8 en 8.0 twee verschillende composers gebruikten om je pagina te voorzien van een layout. Dit botst waarschijnlijk. Daarnaast had ik hem geüpdatet naar 8.0 en had ik moeite met de nieuwe composer die TagDiv had toegevoegd. Dus ik heb met mijn stomme kop de 7.8 versie terug gezet. Nu zit ik net te kijken. Ik had van deze oude versie ook een illegale versie (van zo'n Nulled site), deze lang geleden geprobeerd om te kijken of ik het thema kon gebruiken en mooi vond.

Ik zie nu dat ik die gekraakte versie toen heb teruggezet |:( dit zal waarschijnlijk ook voor de nodige rotzooi hebben gezorgd. Maar gelukkig is het opgelost. Die gekraakte versie gelijk verwijderd en alleen mijn gekochte exemplaar op de harde schijf staan.

Bedankt allen voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLPINNEN
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-01-2018
Nou graag gedaan :)
Stap 1 = altijd recente plugins deinstalleren.

Supplies en onderdelen voor verifone betaalautomaten. || www.pinaccessoires.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
NLPINNEN schreef op maandag 8 januari 2018 @ 00:04:
Nou graag gedaan :)
Stap 1 = altijd recente plugins deinstalleren.
En wat heb jij dan bijgedragen :?
Om nou bedankjes in ontvangst te gaan nemen in je eerste post hier... nogal vreemd; zéker als je niets bijgedragen hebt.
Maar bovenal: waarom trek je een topic van bijna een half jaar oud hiervoor uit de sloot :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.