SSD Upgrade MacBook Pro Late 2008

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-05 12:23
Is het slim om de HDD van mijn MBP late 2008 te vervangen door een SSD?
De MBP heeft (Helaas) Sata tot 3gb/s

Welke SSD is goed hiervoor mocht het al kunnen?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-06 23:27

Genius-General

Expect the Unexpected

Ja dat kan, https://nl.ifixit.com/Ans...ook+Pro+-+late+2008+model
I'm using the SAMSUNG 840 Pro Series 256GB SATA III for my Macbook Pro late 2008, and the result is amazing.
http://eu.crucial.com/eur...ch,-late-2008)#ssdResults
https://www.onemorething....sd-macbook-pro-late-2008/
De eerste 3 linkjes bij google als ik ''MacBook Pro Late 2008 ssd'' intik.
Dus voortaan eerst even eigen initiatief ;)
Elke SSD zou in principe moeten werken maar omdat het een 3Gb/s aansluiting is zal de ssd dus niet op zijn volle potentiaal werken, maar het zal enorm helpen

[ Voor 12% gewijzigd door Genius-General op 20-07-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

themaxxxx schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:34:
Is het slim om de HDD van mijn MBP late 2008 te vervangen door een SSD?
Wat wens je te bereiken?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je laptop nog prima een poos mee kan dan is het zeker de moeite waard. Mijn eigen MacBook Unibody 2008 model heb ik ook voorzien van het maximale geheugen én een SSD (128GB weliswaar maar genoeg voor mij). Ding kreeg ineens weer een flinke opleving en doet het met El Capitan nog prima.

Dat die laptop het economisch misschien niet meer waar zou zijn, geen idee. Ik heb/had simpelweg geen €1000+ liggen voor een nieuwe. Dat is nog wel een puntje van aandacht: verwacht je dat de MacBook het nog even vol gaat houden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tis wel een 2008. Dat betekent dat als het een pre-unibody is dat het een rotklus is om te doen (maar zeker haalbaar!) en dat je macbook toch vrij binnenkort de geest gaat geven. Hij is 9 jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-06 16:50
Of het een gemakkelijke klus is weet ik niet, maar als je overgaat op een SSD, gaat dat een enorme boost geven aan de look & feel van je Mac. Ik zou het meteen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 08:41

KDL

Let wel op compatibiliteit ivm mac.

Je kunt ivm sata2 gewoon de goedkoopste ssd nemen en misschien ook geen grote nodig (128GB) als je de oude als backup gebruikt erbij (externe case kopen). Zo kun je het goedkoop nog lang uitzingen.

Mocht je mac al symptomen vertonen dat hij het niet lang meer vol gaat houden dan raad ik 850evo aan van 256 of 512GB, die kun je dan eventueel in een volgende mac/pc gebruiken. Tenzij je weer een nieuwe mac gaat nemen, want die zouden weleens allemaal een andere connector kunnen hebben, google je nog wel tegen die tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-06 16:50
Als de oude harddisk een SATA-aansluiting heeft, kan je gewoon elke SATA-SSD gebruiken, ook een goedkope. Kijk even hoeveel ruimte je op de oude harddisk gebruikte en stem daar de grootte van de SSD op af. Je kunt de harddisk clonen met AOMEI of zo, of de SSD inbouwen en je OS opnieuw installeren van uit de Apple store. Die oude harddisk in een externe behuizing is trouwens wel een goede tip!
Pagina: 1