[Simyo] Prepaid internet voor in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not_a_robot
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02:53

not_a_robot

stiekem wel een robot

Topicstarter
Ik ga morgen op vakantie naar het buitenland.
Ik gebruik Simyo prepaid.
Voor in de auto zou ik graag een prepaid internet bundel willen kopen.
Simyo vermeld echter op haar site:
Buitenland
Het is met Simyo Prepaid niet mogelijk om te internetten in het buitenland. Je kunt natuurlijk wel gebruikmaken van wifi.
Dit mag toch niet volgens de nieuwe roamingwet of is er een uitzondering voor prepaid?
Wat gebeurt er als ik toch die bundel in het buitenland gebruik?

https://www.simyo.nl/klan...agen/prepaid-internet-120

hier is ruimte voor schaamteloze zelf promotie

Beste antwoord (via not_a_robot op 20-07-2017 22:12)

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
Simyo heeft voor prepaid nooit internet aangeboden in het buitenland. De nieuwe roamingwet verplicht providers niet om (data-)roaming aan te bieden. Ze mogen enkel niet meer extra rekenen voor het gebruik tijdens het roamen. Simyo rekent immers extra voor een dienst die ze niet aanbieden, dus voldoen aan deze wet.

Wat gebeurd er als je het toch wil gebruiken? Nou niets. Je krijgt gewoon geen dataverbinding. Bellen en SMSen kun je wel tegen de tarieven binnen Nederland, als je binnen Zone 1 bent.

Er zijn overigens zelfs enkele providers in Zweden en Denemarken, die roaming bij sommige abonnement geheel niet meer aanbieden door deze wetgeving.

Mocht je overigens toch perse data willen in het buitenland, dan kun je overwegen om via Mijn Simyo nog snel over te stappen niet een maandabonnement van Simyo. Deze overstap duurt een paar werkdagen, maar je krijgt geen nieuwe simkaart. Na de vakantie moet je dan wel weer regelen dat je terug gaat naar prepaid, door prepaid met nummerbehoud aan te vragen.

[ Voor 38% gewijzigd door Groentjuh op 20-07-2017 22:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Buitenland is waar? Geen idee hoe laat je weggaat maar de klantenservice is morgen vanaf 08:00 geopend voor jouw vraag.

Je hebt zomaar kans dat Simyo helemaal geen roaming contracten heeft afgesloten en dus dat jouw data-verbinding niet tot stand wordt gebracht met de eerste de beste zendmast in het buitenland.

Op het eigen blog van Simyo raden zij zelfs aan dat je maar beter een prepaid in het buitenland kan kopen voor lokaal internetten; lijkt me klip & klaar dat de SIM-kaarten van Simyo dus gewoon niet werken over de grens.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
Simyo heeft voor prepaid nooit internet aangeboden in het buitenland. De nieuwe roamingwet verplicht providers niet om (data-)roaming aan te bieden. Ze mogen enkel niet meer extra rekenen voor het gebruik tijdens het roamen. Simyo rekent immers extra voor een dienst die ze niet aanbieden, dus voldoen aan deze wet.

Wat gebeurd er als je het toch wil gebruiken? Nou niets. Je krijgt gewoon geen dataverbinding. Bellen en SMSen kun je wel tegen de tarieven binnen Nederland, als je binnen Zone 1 bent.

Er zijn overigens zelfs enkele providers in Zweden en Denemarken, die roaming bij sommige abonnement geheel niet meer aanbieden door deze wetgeving.

Mocht je overigens toch perse data willen in het buitenland, dan kun je overwegen om via Mijn Simyo nog snel over te stappen niet een maandabonnement van Simyo. Deze overstap duurt een paar werkdagen, maar je krijgt geen nieuwe simkaart. Na de vakantie moet je dan wel weer regelen dat je terug gaat naar prepaid, door prepaid met nummerbehoud aan te vragen.

[ Voor 38% gewijzigd door Groentjuh op 20-07-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not_a_robot
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02:53

not_a_robot

stiekem wel een robot

Topicstarter
Groentjuh schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:57:
Simyo heeft voor prepaid nooit internet aangeboden in het buitenland. De nieuwe roamingwet verplicht providers niet om (data-)roaming aan te bieden. Ze mogen enkel niet meer extra rekenen voor het gebruik tijdens het roamen. Simyo rekent immers niet extra voor een dienst die ze niet aanbieden.

MAX3400 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:55:
Buitenland is waar? Geen idee hoe laat je weggaat maar de klantenservice is morgen vanaf 08:00 geopend voor jouw vraag.

Je hebt zomaar kans dat Simyo helemaal geen roaming contracten heeft afgesloten en dus dat jouw data-verbinding niet tot stand wordt gebracht met de eerste de beste zendmast in het buitenland.

Op het eigen blog van Simyo raden zij zelfs aan dat je maar beter een prepaid in het buitenland kan kopen voor lokaal internetten; lijkt me klip & klaar dat de SIM-kaarten van Simyo dus gewoon niet werken over de grens.
Ik ga inderdaad naar een EU land op vakantie.
Ik wist niet dat het niet verplicht was om roaming aan te bieden.
Bedankt voor de antwoorden.

hier is ruimte voor schaamteloze zelf promotie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Soms is het voordeliger om in het land zelf even een prepaid sim te kopen, vaak
zijn er ook speciale prepaid aanbiedingen voor internet alleen. Waar ga je heen?