Pc bouwen of kopen van max 130 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaampie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-10-2024
Mijn vraag
-Ik zou graag een PC willen bouwen/kopen (heb zelf al een keer een oude pc uit elkaar gehaald en in elkaar gezet) van het budget van ongeveer 100 tot max 130 euro. Zelf zou ik mijn school werk willen scheiden met mijn eigen bestanden daarom deze computer. Ik wil er ook graag een kleine game op willen spelen zoals Minecraft maar volgensmij eist dat niet zoveel van je computer (graag wel zonder lag)

Ik weet dat ik hoge eisen stel, Ik hoor wel als het lukt anders moet ik toch een hoger budget opzetten

Zelf al onderdelen in huis?
- HDD 750gb
-2x 2GB ram
-Dvd Driver

Relevante software en hardware die ik gebruik
-Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-ik heb al een keer een lijst samen gesteld op amazon alleen ze konden die sommige onderdelen niet versturen naar NL.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
Wat voor 'n aansluiting is je HDD en RAM? Dat is namelijk wel van essentie om te weten.

Wat voor PC had je eigenlijk in gedachten voor datzelfde geld? Of build? Zou ik ook willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaampie
wat voor pc: (Dell) een werk/klein game-pc'tje hoeft geen super zware games te draaien

Ram en HDD: ik ga thuis even kijken ben nu weg. ben ongeveer over een uur thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Voor zo'n budget zou ik tweedehands gaan kijken op V&A. Daarvan hier een voorbeeld: V&A aangeboden: Dell Optiplex 790DT i5-2400, 4gb ram, 320gb hdd, Win10Pro-lic...

Stop er jouw HDD bij en upgrade eventueel het geheugen naar 8GB. Moet genoeg zijn voor school/werk.

En minecraft draait zelfs op een aardappel, dus dat moet ook wel lukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaampie
Toppie rubenbyte op die site ga ik ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaampie
En karimmm mijn ram is DDR ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Heb je wel een monitor of moet je die ook nog kopen van die €130?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaampie
Sinner Ik heb zelfs een Gaming monitor! ik moet alleen nog een PC van max. 130 euro

[ Voor 36% gewijzigd door Vlaampie op 20-07-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
Vlaampie schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:09:
En karimmm mijn ram is DDR ofzoiets
DDR is inderdaad voor ram. Maar heb je DDR-2, DDR-3? Er zijn namelijk verschillende varianten en ze zullen niet op elke moederbord (met elke cpu) passen :).

Anders is inderdaad een tweedehands bak zoals de aangeraden Dell een prima keus. Misschien ligt er nog zoiets voor een prikkie bij de plaatselijke kringloopwinkel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaampie
karimmm DDR-2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Vlaampie schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:38:
Zelf zou ik mijn school werk willen scheiden met mijn eigen bestanden daarom deze computer.
Maar het is toch niet logisch om voor zoiets een volledig aparte desktop te hebben staan? Als je je bestanden wilt gescheiden houden, zijn daar verschillende manieren voor om dat op één computer te kunnen doen. Je kunt partities aanmaken op de harde schijf. Of je zou een virtuele machine met daarop je schoolwerk kunnen draaien, dan zijn je bestanden ook echt gescheiden. Die €100 kun je aan wat anders besteden.

Moest je een laptop bij willen kopen voor school werk, dat zou ik begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Vlaampie schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:12:
Sinner Ik heb zelfs een Gaming monitor! ik moet alleen nog een PC van max. 130 euro
Dan zou ik srieus gaan voor wat @RubenByte je voorstelde, lijkt me echt een top-pc'tje voor die prijs.
Je eigen HDD kan je er in plempen, dat oude DDR2 ram en die DVD gooi je gewoon in de verkoop en met een beetje mazzel kan je van de opbrengst een 4GB DDR3 reepje kopen als upgrade voor de nieuwe PC. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlaampie
Super bedankt voor alle antwoorden op mijn vraag dan ga ik toch doen wat rubenbyte voorstelde!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:43
RubenByte schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:56:
En minecraft draait zelfs op een aardappel, dus dat moet ook wel lukken :+
Daar willen we uiteraard bewijs van zien, Tweaker *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlaampie
MacPoedel schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:51:
[...]

Maar het is toch niet logisch om voor zoiets een volledig aparte desktop te hebben staan? Als je je bestanden wilt gescheiden houden, zijn daar verschillende manieren voor om dat op één computer te kunnen doen. Je kunt partities aanmaken op de harde schijf. Of je zou een virtuele machine met daarop je schoolwerk kunnen draaien, dan zijn je bestanden ook echt gescheiden. Die €100 kun je aan wat anders besteden.

Moest je een laptop bij willen kopen voor school werk, dat zou ik begrijpen.
MacPoedel ik zou het graag op 1 laptop willen doen alleen op mijn macbook air staat maar 128gb en als ik het wil uitbreiden naar 256gb dan kost dat wel meer dan 100 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Upgraden van de SSD zou inderdaad wat prijzig zijn. Maar de opslag van je MacBook Air kun je uitbreiden met een SD kaart, er moeten toch maar schoolbestanden op. Er zijn ook minder lange SD kaarten die niet uit de zijkant van je laptop steken, zie hier https://www.google.be/amp...ugh-the-sd-card-slot/amp/

Of gebruik een externe harde schijf of NAS.

Alles is handiger dan nog een extra computer :P. Maar voor de duidelijkheid, wat heb je nu dan? Alleen die MacBook of al een andere desktop ook? Heb je eigenlijk niet tegenwoordig sowieso een laptop nodig voor school? Voor mijn hogere opleiding was dat in elk geval zo, secundair was it nog niet zo ingeburgerd in de klas (10 jaar geleden :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSkillzz
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 19:49
MacPoedel schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:25:

Of gebruik een externe harde schijf of NAS.

Heb je eigenlijk niet tegenwoordig sowieso een laptop nodig voor school? Voor mijn hogere opleiding was dat in elk geval zo, secundair was it nog niet zo ingeburgerd in de klas (10 jaar geleden :) ).
Externe HDD lijkt mij inderdaad de beste optie.

Op middelbare school hebben wij tegenwoordig ipads, iemand kwam met het "geweldige" idee om ipads te gebruiken i.p.v. laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaampie
Jongens misschien hebben jullie er verstand van maar ik wil nu nog een vraag stellen over mijn router alleen ik weet niet meer waar ik nou een nieuwe vraag/forum start! HELUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-09 23:54

Sweatleek

404: Member Not Found

Vlaampie schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:09:
Jongens misschien hebben jullie er verstand van maar ik wil nu nog een vraag stellen over mijn router alleen ik weet niet meer waar ik nou een nieuwe vraag/forum start! HELUP
Hier kun je netwerk vragen stelen

Netwerken

confused reality

Pagina: 1