R9 290 Crossfire, PCIE Riser's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-10 20:40

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Ben sinds kort bezig met ethereum mining. Heb nu dus 2x R9 290 Tri-X draaien. Ben bezig met een zelfbouw mining rig frame waarop ik nog meer kaarten kan gaan plaatsen. Om dit dus aan te sluiten heb ik PCIE Risers nodig.

Alleen ik wil het systeem dus ook voor gaming blijven gebruiken. Nu las ik dat non shielded PCIE Risers problemen kan gaan opleveren? Heb ik ook perse powered PCIE Risers nodig of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-10 00:23
je kan toch een kaart wel in je bord steken en dan de rest met risers, dan kan je gewoon gamen, en om nou nog eth te gaan minen met 290's, ik weet het niet hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Powered risers moet je hebben ja. Hoe wilde je anders de vereiste 75 watt door de sloten laten gaan? Gaat met alleen USB of de standaard toevoer van 10-20W van een x1 slot niet lukken ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 07:45:
je kan toch een kaart wel in je bord steken en dan de rest met risers, dan kan je gewoon gamen, en om nou nog eth te gaan minen met 290's, ik weet het niet hoor.
Inderdaad zat daar ook al aan te denken veel handiger, wil je gamen koppel je gewoon de risers weer ff los klaar. Eth minen gaat prima nog. De R9 290 tri-x halen 28.1mh/s op stock clock's. verbruik is rond de 150-160watt per kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 07:55:
Powered risers moet je hebben ja. Hoe wilde je anders de vereiste 75 watt door de sloten laten gaan? Gaat met alleen USB of de standaard toevoer van 10-20W van een x1 slot niet lukken ;)
Ik zie hier toch echt non powered risers waarop een GTX1080 draait. :?

[ Voor 7% gewijzigd door SerSam1 op 21-07-2017 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

SerSam1 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:46:
[...]

Ik zie hier toch echt non powered risers waarop een GTX1080 draait. :?

[video]
Omdat die riser gewoon netjes op een x16 slot zit.
Bij miners zie echter vaak dat een x1 wordt aangewend om een zoveelste gpu aan te sturen en dan is extra prik nodig.

Aangezien ts reeds 2 * 290 heeft draaien gaat @nelizmastr waarschijnlijk van dat scenario uit

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Switchie schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:53:
[...]

Omdat die riser gewoon netjes op een x16 slot zit.
Bij miners zie echter vaak dat een x1 wordt aangewend om een zoveelste gpu aan te sturen en dan is extra prik nodig.

Aangezien ts reeds 2 * 290 heeft draaien gaat @nelizmastr waarschijnlijk van dat scenario uit
Was misschien ook slim om te vermelden welk moederbord ik gebruik. Heb hier een Asus Maximus V Formula. Heeft 3x x16 sloten en 3x x1 sloten + 1x x4 slot. Maar als je dus gewoon x16 sloten gebruikt hoef je geen powered riser te hebben toch?

Alleen zou mijn moederbord het herkennen als ik 1 290 gewoon in het eerste x16 slot laat zitten. En de andere met een USB 3.0 powered riser aan sluit met x1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je moet alleen zien dat de voorste pinnen allemaal zijn doorverbonden daar zit je power op, met usb risers zijn de voorste pinnen niet door verbonden waardoor je dus extra power naar riser moet leggen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Damic schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:30:
Je moet alleen zien dat de voorste pinnen allemaal zijn doorverbonden daar zit je power op, met usb risers zijn de voorste pinnen niet door verbonden waardoor je dus extra power naar riser moet leggen.
Duidelijk alleen hoe zit het met de compatibliteit als ik dus 1 kaart in een x16 slot laat zitten zonder risers zodat ik daarop kan gamen. En de rest weer aansluit met USB powered risers als ik weer wil gaan minen maar dan laat ik de eerste kaart dus gewoon in het slot zitten zonder riser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Geen probleem werkt gewoon. Die ene kaart gaat op x16 werken de rest op 1x, als er genoeg lanes zijn, maar cfire gaat niet werken, te weinig lanes.

[ Voor 18% gewijzigd door Damic op 21-07-2017 09:38 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Damic schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:37:
Geen probleem werkt gewoon. Die ene kaart gaat op x16 werken de rest op 1x, als er genoeg lanes zijn, maar cfire gaat niet werken, te weinig lanes.
En voor mining is een x1 aansluiting genoeg toch? Dat crossfire dan niet werkt betekent dit dat ik de andere kaarten niet kan zien in de Radeon Software? Maar met Claymore ETH Miner worden ze wel gewoon gedetecteerd?

[ Voor 21% gewijzigd door SerSam1 op 21-07-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De kaarten worden gezien en drivers worden "geïnstalleerd" maar je kan de kaarten niet voor cfire gebruiken en je moet zien dat er in elke kaart een scherm zit anders gaat de kaart in standby mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Damic schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:11:
De kaarten worden gezien en drivers worden "geïnstalleerd" maar je kan de kaarten niet voor cfire gebruiken en je moet zien dat er in elke kaart een scherm zit anders gaat de kaart in standby mode.
Wat bedoel je met dat er in elke kaart een scherm zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Het is nogal vroeg: je moet zien dat er aan elke kaart een scherm heeft gehangen anders blijven de kaarten in idle modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Damic schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:22:
Het is nogal vroeg: je moet zien dat er aan elke kaart een scherm heeft gehangen anders blijven de kaarten in idle modus.
Bedoel je dat ik mijn scherm eerst aan elke kaart moet hangen anders blijven ze idle? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Moet ik dit elke keer weer opnieuw doen als ik mijn systeem uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja of je koopt dummy hdmi dongles.

Pagina: 1