Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kan acces point niet instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

goedeavond,

ik heb een router (asus rt ac68u) op mijn Caiway netwerk aangesloten deze werkt goed maar heeft niet genoeg bereik, dus heb ik op de 2 verdieping geen internet, nu heb ik een accespoint gekocht ( linksys lapn600 ) en die aangesloten op de router en dat werkt perfect.

alleen heb probleem wat ik heb is dat de accespoint een andere naam heeft en hij geen wachtwoord heeft.

ik heb geprobeerd in te loggen via ip adres in je browser maar dan stuurt ie je direct naar de asus router.

hoop dat iemand me kan helpen _/-\o_

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:23
Nope. Het ding wat keolani gekocht heeft IS al een access point, dus topic is niet van toepassing.
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:10:
ik heb een router (asus rt ac68u) op mijn Caiway netwerk aangesloten deze werkt goed maar heeft niet genoeg bereik, dus heb ik op de 2 verdieping geen internet, nu heb ik een accespoint gekocht ( linksys lapn600 ) en die aangesloten op de router en dat werkt perfect.

alleen heb probleem wat ik heb is dat de accespoint een andere naam heeft en hij geen wachtwoord heeft.

ik heb geprobeerd in te loggen via ip adres in je browser maar dan stuurt ie je direct naar de asus router.
Uit de handleiding:
Use the included cable to connect the access point to your network via a network switch or
router.
2.
Open a web browser on a computer connected to your network. Enter the IP address of your
access point. By factory default, the IP address
will be assigned by a DHCP server (usually the
network router). If there is no DHCP server on your network, the default IP address is
192.168.1.252/255.255.255.0.
...die 192.168.1.252, is dat het IP adres dat je geprobeerd hebt?

Ik gok dat je een DHCP server in je netwerk hebt: ingebouwd en default enabled in de RT-AC68U. En normaal gesproken, tenzij je weet wat je doet, wil je die ook enabled hebben.

Anyway, dat IP adres zal niet van toepassing zijn. De kunst is nu om uit te vinden welk IP adres je lapn600 WEL heeft.

Ik gok dat je moet inloggen op je RT-AC68U en dat je daar ergens in een overzicht alle DHCP-clients kan zien en hun bijbehorende IP-adres. Hopelijk is 'ie qua naam herkenbaar. En probeer dan met dat IP-adres eens in te loggen?