Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game/Video edit pc (1200 euro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Gaming, edit PC

Wat is je budget?
1200,-. Maar is zeker flexibele ruimte naar boven toe. (Laten we 1350,- als soft grens pakken)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
1) Gaming in combinatie met twitch
2) Video editing (Design opleiding gevolgd). Er zal regelmatig een programma als photshop / video edit software etc worden geopend naast het gamen. Geen 3D render software though!) Laten we zeggen dat Adobe After Effects het zwaarste programma van het adobe pakket wordt in combinatie met Photoshop / after effects

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kwam deze aanbieding tegen https://www.wehkamp.nl/sp...m_medium=affiliate&BC=PHG

Ik kan helaas hier niet vinden hoe snel het werkgeheugen is, welk moederbord erin zit, fans etc?

Wat denk ik nodig te hebben?
*Minimaal 2 opslagplaatsen. SSD / HDD
*Goede, stilel cooling

Componenten of randapparatuur die ik eventueel mee kan nemen?
Ik heb momenteel een 3770k in mijn PC (nog nooit overgeclockt) in combinatie met een 700 watt PSU (zal merk zo even opzoeken). 660TI als GPU en 16GB DDR3 1600 hz werkgeheugen. Samsung SSD 840 (120gb) en een 2 terrabyte HDD (seagate barracuda) Het liefste verkoop ik mijn oude spullen en neem ik niks mee over, maar als het erop aankomt ben ik in staat om een cpu in een socket te stoppen en wat pasta aan te brengen (Weinig ervaring wel mee). Heb ook het gevoel dat mijn pc een soort van "besmet is". (Audio static loop, lichte ruis) etc. Liefst alles nieuw dus, maar enkele dingen meenemen is mogelijk. Verder neem ik uiteraard de standaard randapparatuur mee. (scherm upgraden naar een resolutie hoger gaat de nieuwe pc wel meemaken)

Voorkeuren:
Groot fan van shadowplay dat bij Geforce kaarten komt, maar het niet hebben ervan is geen dealbreaker.

Wensen:
Merk dat mijn pc nu nogal wat geluid produceert. (ligt aan een enkele fan denk ik, maar niet 100% zeker). Liefst zo stil mogelijk, maar dit is mss voor iedereen een logische eis.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2017 19:43 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kom op zeg; ondanks dat ik graag ver weg blijf van dit soort kant & klare spullen: binnen 3 seconden vond ik dat het 2x 8GB RAM is op 2133MHz met een maximum ondersteunde hoeveelheid van 32GB op een B150 chipset (waarschijnlijk van MSI zelf).

Maar aangezien de betreffende PC ook wordt verkocht door "technischer bedrijven" dan de Wehkamp, neem ik toch aan dat iemand wel ergens een handleiding of meer documentatie aan je heeft kunnen opleveren hierover? Of MSI in Noord-Brabant zelf?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:47:
Kom op zeg; ondanks dat ik graag ver weg blijf van dit soort kant & klare spullen: binnen 3 seconden vond ik dat het 2x 8GB RAM is op 2133MHz met een maximum ondersteunde hoeveelheid van 32GB op een B150 chipset (waarschijnlijk van MSI zelf).

Maar aangezien de betreffende PC ook wordt verkocht door "technischer bedrijven" dan de Wehkamp, neem ik toch aan dat iemand wel ergens een handleiding of meer documentatie aan je heeft kunnen opleveren hierover? Of MSI in Noord-Brabant zelf?
Ik kon het niet zo gemakkelijk gevonden krijgen. Maar bedankt i.i.g! Ik weet niet wat je er bijvoorbeeld verder van vind voor de prijs, kwaliteit etc?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:56:
[...]

Ik kon het niet zo gemakkelijk gevonden krijgen. Maar bedankt i.i.g! Ik weet niet wat je er bijvoorbeeld verder van vind voor de prijs, kwaliteit etc?
reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017 ?

Mogelijk dat je nog wel even kan bekijken/bedenken of je liever een Intel CPU wil; dan moet je CPU, moederbord en misschien RAM veranderen.

En de GPU is relatief slecht leverbaar; hetzelfde geldt voor de Nvidia 10x0-kaarten. Het kan (!!) dus zijn dat je voor een bepaalde GPU wel een leverancier vindt maar dat je 50 tot 100 Euro extra moet neerleggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Stefan44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-04 20:44
Normaal zijn pre-builds echt een 'no go', maar die pre-build voor die prijs is zeker een goede optie als het aan je eisen voldoet.

Edit: Hij is nu echter uitverkocht, helaas

[ Voor 35% gewijzigd door Stefan44 op 20-07-2017 20:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stefan44 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:47:
Normaal zijn pre-builds echt een 'no go', maar die pre-build voor die prijs is zeker een goede optie als het aan je eisen voldoet.

Edit: Hij is nu echter uitverkocht, helaas
Ja zag het helaas :/. Weet niet zo goed wat ik nu moet doen, want een pre-build gaat me wel een hoop tijd en energie schelen. Maar normaal zijn ze idd toch flink overprijsd tegenover zelf bouwen.

• Stefan44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-04 20:44
Gewoon zelf bouwen, kost je maximaal een paar uurtjes om in elkaar te zetten. De Best Buy Guide die MAX3400 heeft gelinkt is wel een goed uitgangspunt. Alleen moet je geen €350 voor een RX580 betalen uiteraard, max €300.
Op welke resolutie en verversingssnelheid ga je gamen? Als je 1080p 144hz of 1440p gaat is het interessanter om een GTX1070 te nemen, alhoewel daarvan de prijzen op dit moment ook aan de hoge kant liggen. Vooral als het op videokaarten aankomt zal je echt even naar 'deals' moeten zoeken, anders betaal je op dit moment er echt te veel voor. Voor RAM geldt hetzelfde.
Pagina: 1