Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawojin
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik zoek een?
Smartphone met beste prijs/kwaliteit verhouding
Hij moet snel zijn en een goede camera hebben.

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
tot €400,- lijkt mij een redelijk budget, de high end telefoons van €600,- zijn prijs kwaliteit gezien minder volgensmij.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Foto's te maken zonder een camera mee hoeven zeulen. (ik ben van plan naar australië te reizen met deze nieuwe telefoon)
- Youtube video's kijken.
- Blogs en reddit lezen.
- Spreadsheets bijwerken.
- Netflix kijken onderweg
- Social media.

Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Ik verwacht dat die andere type camera's kan bijhouden qua performance (i know smartphones kun je niet vergelijken met DSLR, maar wel de andere typen). Voor herinneringen vast te leggen (GEEN fotografie hobby)
Ik wil youtube content en netflix op HD kunnen kijken.
Ik wil meerdere websites en apps tegelijk open kunnen hebben staan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Dit is mijn huidige selectie toestellen die opzich voldoen aan mijn eisen
https://tweakers.net/pric...005;547073;584607;530611/
Maar ik weet niet welke de beste prijs kwaliteit heeft, en welke aan te raden is.

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
LG G4 lijkt me wel een mooi model en heeft optische stabilisatie

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het beter om een van deze toestellen te kopen en een aparte simonly af te sluiten of is er een abonnement met telefoon voordeliger?

Ik heb deze Sim Only's bekeken en bevielen me wel
https://www.belsimpel.nl/...1&sortering=laagste_prijs

Ben Sim Only-verlenging met 100 min / sms + 1000 MB 4G
Tele2 Sim Only-abonnement met 100 min / sms + 1000 MB 4G+
Ben Sim Only-verlenging met 100 min / sms + 2500 MB 4G
hollandsnieuwe Sim Only-abonnement met 2000 min / sms / MB 4G
Simyo Sim Only-abonnement met 100 min / sms + 1000 MB 4G

Ik ben erg tevreden over het netwerk van Ben tot dusver, maar ik bel eigenlijk heel weinig.
Maar ik wil wel graag de optie hebben om te bellen, vandaar dat de min/sms/MB optie voor mij ideaal is (maar ik weet niet hoe goed hun netwerk is)
Ik heb af en toe wel eens dat ik de 1000 MB haal en dat ik mijn draadloze internet uit moet zetten, maar ik heb vrijwel nooit dat ik de 100 belminuten haal. Vandaar ook dat er een paar grotere bundels tussen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:29
Toestel boven de 250 afbetalen via je telefoonprovider is BKR registratie, wil je dat niet, koop ineens, en wil je financieren kijk dan ook naar andere vormen als lening bij je bank of ouders of zo.

Ik zou uit je lijst de Samsung S7 nemen, beste camera voor die prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:56

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zou ook voor de S7 gaan. Heeft ook nog de meeste rest waarde t.o.v. de LG's

Meeste reviews waar de S7 met de G4 word vergeleken neigen ook meer naar de S7 (ook qua camera).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawojin
Bedankt voor jullie feedback!
Jullie input heeft me terug gebracht naar 2 opties
De LG G4 en de Samsung Galaxy S7.
Nu is de vraag voor provider.
Hollands nieuwe, Tele2 of Ben.
Wat ik belangrijk vind is (consistente) snelheid, ontvangst en coverage 4G.
Ik woon in een dorp in de achterhoek, dus ik heb niet veel last van dichtbevolkte en betonnen omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:59
http://www.4gdekking.nl/

Misschien ook belangrijk om te controleren of je compleet voordeel kan behalen. Als je thuis al een aansluiting hebt voor TV en internet:
- Ziggo - Vodafone
- KPN
- Telfort
- T mobile samen

Zijn de kleine kortingen die veel kunnen schelen.

Over de kwaliteit van de providers: Goedkoop = vaak slechtere kwaliteit klantenservice.

Btw. De G4 is inmiddels flink verouderd. Misschien een G5 of G5se iets meer voor jou? Of even wachten opde nieuwe generatie motorola telefoons volgende week. De Moto G5 krijgt een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawojin
Bedankt voor de tip!

Ik ben nu op marktplaats aan het kijken naar Galaxy S7 aanboden.
€300,- voor een die compleet is met alle toebehoren met doos en nog een jaar garantie is een goeie deal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Lawojin schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:10:
een die compleet is met alle toebehoren met doos en nog een jaar garantie is een goeie deal toch?
Ja, met nog een jaar garantie zit je altijd beter dan zonder!

Over je aanbiedersvraag, Hollands NIeuwe = Vodafone, Ben = T-Mobile en Tele2 heeft een eigen netwerk maar alleen 4G in Nederland.

Wat verder handig is, is kijken naar hoe het zit als je de grens over gaat. Bijvorbeeld Tele2 onbeperkt vertaald naar de EU als max 6 GB data per maand. Ik zit zelf bij KPN en heb 1 GB, maar zowel in NL als in de EU wordt de verbinding daarna geknepen, niet afgesloten en hoef niet bij te betalen tenzij ik meer snelheid wil.
Ook buiten de EU zijn er verschillen, sommige bieden dag bundels, week bundels of maandbundels, en ook dat heeft gevolgen voor je vakantiekosten. Dus kijk goed naar je leven en wat daar het beste bij past in de voorwaarden.

[ Voor 56% gewijzigd door swhnld op 23-07-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawojin
Wij hebben Telfort thuis.
Bedoel je dat tele2 geen 3g heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawojin
Ik ben voor een tweede hands samsung galaxy S7 gegaan (300.- als nieuw kwaliteit) en ben er super tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je voor wat je Sim Only betreft ook nog naar Simpel gekeken? Zij zijn net als Ben actief op het netwerk van T-Mobile maar over het algemeen nog een stukje goedkoper. Ze bieden alleen geen maandelijks opzegbare abonnementen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Lawojin schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:26:
Bedoel je dat tele2 geen 3g heeft?
Ja, correct, Tele2 heeft alleen een eigen 4G netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawojin
Ik heb gekeken naar Simpel, maar die komt niet opdagen in de pricewatch van tweakers.
Op hun website staat dat ze tot 75 mb/s 4G internet hebben, maar via tweakers staat ene max van 14,4 mb/s.
Betekend dit dat hij niet weergegeven wordt doordat simpel valse marketing doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Lawojin schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:06:
Op hun website staat dat ze tot 75 mb/s 4G internet hebben, maar via tweakers staat ene max van 14,4 mb/s.
Betekend dit dat hij niet weergegeven wordt doordat simpel valse marketing doet?
Kan gewoon zoiets simpels zijn dat op Tweakers de informatie niet up to date is. Simpel koopt netwerk bandbreedte in bij T-Mobile op het netwerk, en dat zal rond de 75 MB liggen, afhankelijk waar je bent haal je andere waarden uit een speedtest.
Pagina: 1