Aankoop advies nodig voor UHD blu-ray speler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:25
Hi,

Ik ben opzoek naar een UDH blu-ray speler om aan mijn LG C7 te hangen, alleen ik heb 1 dilemma.

Aangezien de C7 dolby vision ondersteunt, ben ik natuurlijk eigenlijk op zoek naar een speler die dit ook ondersteunt. Echter heb je hierin momenteel niet bijzonder veel keus, nu kwam ik uit bij de volgende 2 opties.

1. de LG- UP970 pricewatch: LG UP970
2. de Oppo UDP - 203 pricewatch: Oppo UDP-203

Over de LG speler lees ik helaas ondanks het interessante prijskaartje alleen maar negatieve berichten met betrekking tot hoe luid hij is, met name met discs van sony. Ik heb uiteraard geen idee hoe erg dit probleem werkelijk is, maar als ik het avforum moet geloven zie ik alleen maar posts met geklaag en geretourneerde apparaten.

(https://www.avforums.com/...des-dolby-vision.2092702/)

De tweede de Oppo vind ik echt veelste duur mijn budget ligt toch echt max rond de 400 euro.

Dus nu het volgende, hoe erg is het gemis van Dolby Vision? is het onverstandig om een speler te halen die geen dolby ondersteunt terwijl mijn tv dit wel doet, of zeggen jullie van je kan over een jaar of 2/3 altijd nog een goedkopere speler halen die dit wel ondersteunt als er ook meer DB discs beschikbaar zijn. ?

Zoniet, ben ik nu aan het kijken en twijfelen tussen de volgende 2 spelers.

1. Sony UBP-X800 pricewatch: Sony UBP-X800
2. Panasonic DMP-UB700 pricewatch: Panasonic DMP-UB700

Neig zelf erg naar de Panasonic DMP-UB700 ook al is deze iets duurder, vanwege een display, dat vind ik zelf wel erg fijn. :)

Feedback anyone? thanks :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 17:56
heeft de pana geen dolby.. en komt die ook niet met een eventuele update ??. is wel een strakke speler, was zelf ook aan het kijken en las ook overal dat de LG veel geluid produceert, maar volgens mij was dat toch alleen in het begin. ??

op het NET is een filmpje van de Sony 800 vs de up970, als ik dat filmpje zie vond ik de Sony er veel mooiere er uit zien.. YouTube: LG UP970 vs SONY UBP-X800 : Passengers Comparison Picture Quality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hele vreemde suggestie: Xbox One S ?

- Dik 100 Euro onder budget
- Waarschijnlijk nog 3 tot 6 jaar firmware updates

Wel even op de produktpagina van Xbox kijken voor de huidige ondersteunde codecs/formaten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
harley2009 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:42:
heeft de pana geen dolby.. en komt die ook niet met een eventuele update ??. is wel een strakke speler, was zelf ook aan het kijken en las ook overal dat de LG veel geluid produceert, maar volgens mij was dat toch alleen in het begin. ??

op het NET is een filmpje van de Sony 800 vs de up970, als ik dat filmpje zie vond ik de Sony er veel mooiere er uit zien.. YouTube: LG UP970 vs SONY UBP-X800 : Passengers Comparison Picture Quality
Nee de pana krijgt helaas geen dolby vision update, zover bekend is. hun OLED tv's hebben ook geen DB support, weet alleen niet of ik hier teveel naar kijk.

Vind die pana idd erg strak qua design en krijgt zeer goeie reviews. :)

de LG 970 zou ideaal zijn, maar het schijnt dat er nog steeds veel problemen zijn met lawaai en dat is iets waar ik erg slecht tegen kan. :F

De xbox is inderdaad een suggestie, maar aangezien ik al een ps4 pro heb, wil ik echt voor een stand alone udh player gaan, thanks voor het advies though. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ambition88 op 20-07-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@MAX3400 volgens mij ondersteunt de XBox geen DV.
@Ambition88 Qua prijs zou ik voor de Sony gaan. Hij komt er in tests heel goed uit. En volgens mij las ik laatst iets dat er toch bevestigd is dat er een firmware upgrade komt met DV. Maar ik weet niet zeker hoe betrouwbaar die bron is. Volgens mij las ik dat ergens op AVforum / AVSforums. Bedoel je met geluidsproblemen de kwaliteit van het geluid, of lawaai van het loopwerk? De Sony wordt in elk geval geroemd om zijn weergave van beeld en geluid. De Panasonic vond ik zelf ook erg duur.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Jorgen Het kan zijn dat de One S geen DV ondersteunt; ik gebruik mijn Xbox alleen voor gaming en niet voor movies. Vandaar mijn opmerking dat even goed bij Microsoft zou moeten worden nagekeken wat er wel/niet kan :) Maar topicstarter hoeft geen One S, zo te lezen, dus die discussie is dan snel klaar over DV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@MAX3400 Het is ook een heel terecht opmerking van je om de Xbox niet te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Jorgen schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:08:
@MAX3400 volgens mij ondersteunt de XBox geen DV.
@Ambition88 Qua prijs zou ik voor de Sony gaan. Hij komt er in tests heel goed uit. En volgens mij las ik laatst iets dat er toch bevestigd is dat er een firmware upgrade komt met DV. Maar ik weet niet zeker hoe betrouwbaar die bron is. Volgens mij las ik dat ergens op AVforum / AVSforums. Bedoel je met geluidsproblemen de kwaliteit van het geluid, of lawaai van het loopwerk? De Sony wordt in elk geval geroemd om zijn weergave van beeld en geluid. De Panasonic vond ik zelf ook erg duur.
Ik bedoel lawaai van het loopwerk inderdaad, bij blu-rrays is er niks aan de hand maar bij UHD blu-ray discs schijnt de LG 970 echt verschrikkelijk veel herrie te maken.

De sony heb ik ook echt in gedachte hoor alleen ik heb van Steve Withers van het AVForum begrepen dat sony tegen hem op de CES 2017 heeft gezegd, dat de Sony UBP-X800 geen DB zal ondersteunen omdat het nog om een verouderde chipset gaat en Sony vrij laat heeft besloten om toch DB support toe te voegen aan hun high-end TV's.

Voor die paar (5) tientjes, neig ik dan toch meer naar de Pana omdat deze ook een display heeft. Maar ik ben bang dat ik spijt krijg omdat ik een DB Tv heb maar dan niet ervan kan gaan genieten. :X

Wellicht dat er later dit jaar nog meer blu-rays worden announced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De Panasonic is wel UHD Premium gecertificeerd (voor zover dat wat zegt), maar mist volgens mij ook DV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
en misschien is dan toch een Xbox X wat, ps4 eruit (verkoop je aan mij). voor een zacht prijsje.. ik hoop nog steeds dat sony na de release van de xbox x met statement komt dat de ps5 met uhd aan boord uit zal gaan komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom een BR speleren geen streamer? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
The Eagle schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:37:
Waarom een BR speleren geen streamer? :)
ik vind een BR of uhd schijfje toch fijner om mee te kijken. stream doe ik ook wel, maar een echte top film of muziek concert heb ik het liefst op BR of in de toekomst uhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@The Eagle Als je met een streamer zo'n dure high-end oplossing bedoeld van Naim en dergelijke, dan zou ik daar ook niet zo snel voor kiezen. Als je met streamer een mediaspeler à la PopcornHour, Minix Neo U9-H, enz mee bedoelt, dan ligt het eraan of TS graag download of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is me om het even :)

Ik zou persoonlijk een BR die ik zelf had rippen naar een NAS en van daar af streamen.
Stiller dan dat krijg je het niet. Beeldbewerking door de TV uit laten voeren en audio door je receiver. Hoeft niet zo duur te zijn en keus zat, kan zelfs een Pi 3 zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Ik download nooit, wil dvd's als planet earth 2 enzo legit kopen, altijd leuk zo een collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@The Eagle Ik bedoelde meer dat die luxe streamers vaak lang niet zoveel kunnen als een gewone mediaspeler, vandaar. Ik vraag me altijd echt wie nu baat heeft bij zo'n apparaat.

@Ambition88 Ik hoor wel eens wat over de Sony X1000, maar volgens mij is/wordt dat ook zo'n heel dure net als de Pana 900 of de Oppo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Jorgen schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:38:
@The Eagle Ik bedoelde meer dat die luxe streamers vaak lang niet zoveel kunnen als een gewone mediaspeler, vandaar. Ik vraag me altijd echt wie nu baat heeft bij zo'n apparaat.

@Ambition88 Ik hoor wel eens wat over de Sony X1000, maar volgens mij is/wordt dat ook zo'n heel dure net als de Pana 900 of de Oppo's.
Ja, ik had ook zoiets gelezen.. naja nog maar even research doen en dan de knoop doorhakken i guess. :) het wordt iig een player zonder dolby vision, zonde dat de keuze daarin zo beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is dus de reden dat ik besloten heb om nog even te wachten. De LG leek me tof, maar komt net wat te kort volgens de reviews en de Sony leek me top, maar is dus gewoon onduidelijk of ze Dolby Vision gaan ondersteunen. Wat overigens raar is, aangezien Sony als filmstudio al UHD blu-rays heeft aangekondigd en deze volgens mij ook over DV gaan beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Wat is nou eigenlijk je argument om niet voor een xbox te gaan? Goedkoper en je kan er nog veel meer mee dan een dedicated speler. Weet niet of hij dv ondersteunt overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een argument zou het afspelen van audio-cd's kunnen zijn. Ik weet niet of de XBox dat ondersteunt, maar mijn Playstation bijv. niet. Verder lees je in reviews dat de XBox One niet direct uitblinkt in beeld- en geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Jorgen schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:02:
Een argument zou het afspelen van audio-cd's kunnen zijn. Ik weet niet of de XBox dat ondersteunt, maar mijn Playstation bijv. niet. Verder lees je in reviews dat de XBox One niet direct uitblinkt in beeld- en geluidskwaliteit.
Klopt, is ook niet zo gek aangezien het gewoon een game-console is met als extratje een uhd speler. :)

gaming console heb ik al, ik wil een kwalitief goede blu-ray speler met het liefst DB ondersteuning maarja, wanneer zouden er eventueel andere modellen worden announced? CES is allang geweest..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 14:52
Je zou de lg kunnen kopen en mocht hij teveel lawaai maken hem terug sturen. Als alternatief kan je nog kijken naar de Panasonic DMP-UB404 ook geen DV, maar wel meer richting de prijs van de lg

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:19
Even wachten tot begin september, wordt mischien meer bekend over de Sony players op de IFA.

Er zijn ook wel degelijk goede LG players in de markt gezet, proberen, en bij teveel lawaai produktie omruilen?
Normaliter worden altijd slechte ervaringen gedeeld, positieve hoor je meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Ambition88 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:22:
[...]

Klopt, is ook niet zo gek aangezien het gewoon een game-console is met als extratje een uhd speler. :)

gaming console heb ik al, ik wil een kwalitief goede blu-ray speler met het liefst DB ondersteuning maarja, wanneer zouden er eventueel andere modellen worden announced? CES is allang geweest..
Wellicht even wachten op de nieuwe xbox eind dit jaar, wellicht dat deze een upgrade van de uhd-speler krijgt. In de prijsklasse van een budget dedicated uhd speler krijg je dan een waanzinnig krachtig apparaat waar je veel meer mee kan dan alleen afspelen van schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Even voor de duidelijkheid, ik ben opzoek naar een stand alone UDH blu-ray speler geen gaming console daar heb ik al een ps4 pro voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ambition88 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:24:
Even voor de duidelijkheid, ik ben opzoek naar een stand alone UDH blu-ray speler geen gaming console daar heb ik al een ps4 pro voor. :)
Even voor de duidelijkheid; niemand zegt dat je op de One moet gamen. Het is alleen wel wereldwijd de goedkoopste UHD player die er dan uitziet als gaming-console ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
MAX3400 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:44:
[...]

Even voor de duidelijkheid; niemand zegt dat je op de One moet gamen. Het is alleen wel wereldwijd de goedkoopste UHD player die er dan uitziet als gaming-console ;)
Ja maar de focus ligt toch echt op het gaming aspect, waar het bij een standalone uhd blu-ray speler op het beeld/geluid kwaliteit ligt, vandaar mijn voorkeur. :)

En ik vind het gewoon geen pan 2 consoles op mn tv meubel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Laatst online: 08:37
https://nl.pepper.com/aan...oor-eur-133-wehkamp-46795

Misschien helpt de aanbieding van wehkamp bij het maken van je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-10 18:33
Ik heb de samsung ubd m8500 gehaald vorige week en ben zeer tevreden, hij is stil en redelijk vlot en past bij mijn 60ks7000.
Qua menu draait die tizen en ziet er mooi uit.
Er is nog een duurdere versie de 9500 maar die heeft alleen een paar extra opties en een iets luxere look.
Dit was voor mij niet nodig, ik wil alleen films kijken en niet meer.
Ik heb lang getwijfeld om 1 aan te schaffen omdat ik eigenlijk al jaren op een anderen manier films kijk :-) maar ik wou gewoon weer lekker film kijken in de max kwaliteit 4k HDR en vindt het ook mooi om een collectie op te bouwen van alleen 4k films.
Nu zijn er al aardig wat film te koop en ik weet dat niet alles 4k is maar HDR is echt super.
Bij een aantal films zit de blu-ray ook bij dus heb mooi kunnen vergelijken en het verschil is echt groot.
Hofma drachten heeft de voorganger de ubd k8500 voor 199 euro te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Pascal.A schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 01:48:
https://nl.pepper.com/aan...oor-eur-133-wehkamp-46795

Misschien helpt de aanbieding van wehkamp bij het maken van je keuze.
DAMN.. mooie aanbieding, alleen helaas dat deze is uitverkocht. voor 133 euro had ik het risico wel willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10
Jorgen schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:02:
Hoe kan dat dan? Het is toch gewoon een digitaal signaal? Kwestie van decoden en gaan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ramon eigenlijk raar ja. Toch zegt men verschil te zien tijdens reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Jorgen schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:46:
@Ramon eigenlijk raar ja. Toch zegt men verschil te zien tijdens reviews.
Deze review zegt juist dat er totaal geen verschil te zien is ;)

https://www.avforums.com/...u-ray-player-review.13709
Pagina: 1