Goedeavond tweakers,
Ik heb vandaag een pc gebouwd van 2 werkende pcs,
Maar bij de eerste keer booten via de hdmi van het moederbord liep hij na een minuut vast en kreeg ik allemaal rare kleuren.
De tweede keer had ik mijn grafische kaart toegevoegd, en vanuit de grafische kaart de hdmi kabel laten lopen naar mijn monitor. Nu liep hij gewoon vast en na 3 seconde viel ook de led verlichting van mijn toetsenbord uit.
Ik heb de bios gereset, omdat ik dacht dat het door een oude overclock van mijn i5 kwam. Maar dit heeft er niks aan verandert.
Uit mijn oude systeem komt
Gigabyte z97x gaming 3
Samsung evo 840 120gb ssd
Coolermaster g750m
3 sticks value select ram 4gb ddr3 1600mhz
Uit het andere systeem wat hiervoor wel gewoon werkte
I7 4790k
Coolermaster cosmos 2
Ook heb ik een noctua nh15s gekocht en erin gezet
Ik heb echt geen flauw idee wat het kan zijn, en hoop ik dat iemand hier het wel weet!
Ik heb vandaag een pc gebouwd van 2 werkende pcs,
Maar bij de eerste keer booten via de hdmi van het moederbord liep hij na een minuut vast en kreeg ik allemaal rare kleuren.
De tweede keer had ik mijn grafische kaart toegevoegd, en vanuit de grafische kaart de hdmi kabel laten lopen naar mijn monitor. Nu liep hij gewoon vast en na 3 seconde viel ook de led verlichting van mijn toetsenbord uit.
Ik heb de bios gereset, omdat ik dacht dat het door een oude overclock van mijn i5 kwam. Maar dit heeft er niks aan verandert.
Uit mijn oude systeem komt
Gigabyte z97x gaming 3
Samsung evo 840 120gb ssd
Coolermaster g750m
3 sticks value select ram 4gb ddr3 1600mhz
Uit het andere systeem wat hiervoor wel gewoon werkte
I7 4790k
Coolermaster cosmos 2
Ook heb ik een noctua nh15s gekocht en erin gezet
Ik heb echt geen flauw idee wat het kan zijn, en hoop ik dat iemand hier het wel weet!