Hi tweakers
Ik heb een oude pc op welke ik na lang gebruik van windows 8 windows 10 op heb geinstalleerd.
Het systeem leek vlot te lopen maar wanneer er zwaardere applicaties(CAD programma; Games) worden gestart bleken de prestaties niet in de buurt te komen van hoe ze draaiden onder windows 8.
Echter heb ik de 8 ooit een x van een vriend gekregen en de originele 10 die ik gekocht heb voor mijn laptop niet soepeltjes draaide besloot ik 8.1 te kopen.
De prestaties zijn nu weer terug(of beter) dan dat ze waren op 8. Echter tijdens het draaien van 8.1 komt onder (lichte) belasting zo nu en dan een BSOD langs.
In eerste instantie ging het om:
UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (atikmdag.sys)
Gezien ik de drivers van mijn GPU niet geinstalleerd had heb ik die maar geinstalleerd.
Echter nu komt de BSOD met een hogere frequentie voor met de melding:
UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (intelppm.sys)
Vervolgens een (gecrackte) versie van 8 geïnstalleerd, waarop de prestaties wel goed doen en geen BSOD voorkomt.
Echter heb ik een geldige 8.1 en die wil ik dan graag ook laten werken.
Specs
MSI P45 Neo2-FR
Intel Core 2 Quad Q9550
Radion HD 7850
Corsair XMS2 Xtreme Performance 2x2 GB
2x2 GB low profile merk onbekend RAM
Meestal helpt google me wel bij dusdanige software problemen maar in dit geval kom ik er helaas echt niet uit!
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Met vriendelijke groet,
Emiel
Ik heb een oude pc op welke ik na lang gebruik van windows 8 windows 10 op heb geinstalleerd.
Het systeem leek vlot te lopen maar wanneer er zwaardere applicaties(CAD programma; Games) worden gestart bleken de prestaties niet in de buurt te komen van hoe ze draaiden onder windows 8.
Echter heb ik de 8 ooit een x van een vriend gekregen en de originele 10 die ik gekocht heb voor mijn laptop niet soepeltjes draaide besloot ik 8.1 te kopen.
De prestaties zijn nu weer terug(of beter) dan dat ze waren op 8. Echter tijdens het draaien van 8.1 komt onder (lichte) belasting zo nu en dan een BSOD langs.
In eerste instantie ging het om:
UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (atikmdag.sys)
Gezien ik de drivers van mijn GPU niet geinstalleerd had heb ik die maar geinstalleerd.
Echter nu komt de BSOD met een hogere frequentie voor met de melding:
UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (intelppm.sys)
Vervolgens een (gecrackte) versie van 8 geïnstalleerd, waarop de prestaties wel goed doen en geen BSOD voorkomt.
Echter heb ik een geldige 8.1 en die wil ik dan graag ook laten werken.
Specs
MSI P45 Neo2-FR
Intel Core 2 Quad Q9550
Radion HD 7850
Corsair XMS2 Xtreme Performance 2x2 GB
2x2 GB low profile merk onbekend RAM
Meestal helpt google me wel bij dusdanige software problemen maar in dit geval kom ik er helaas echt niet uit!
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Met vriendelijke groet,
Emiel