Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router t.v.v Powerline t.b.v. 'draadloos' KPN TV?

Pagina: 1
Acties:

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-11 14:22
Hey Tweakers,

Ik wil een kleine verandering in huis aanbrengen, namelijk Digitenne vervangen door KPN interactief Tv kastjes. Nu heb ik Digitenne enkel voor 1 TV, omdat KPN destijds maximaal 2 TV kastjes ondersteunde.

Echter een kabel trekken naar de betreffende kamer is niet bepaald ideaal. Het WiFi signaal in huis is echter wel zeer optimaal. Nu zat ik eraan te denken om een extra Router/Wireless receiver (o.i.d.) neer te zetten in de betreffende kamer, het Router signaal laten oppikken en via de LAN/WAN(?) poort een kabel te spannen naar een kpn kastje. Zodoende dan soort van KPN TV draadloos te hebben, zonder meters kabel te trekken.

Maar kan dat wel en hoe gaat dat dan in z'n werk? Aanschaf van een dergelijke Router (~€50) is geen probleem, aangezien het zichzelf op den duur terug verdiend (door opzegging digitenne).

Wie o wie heeft er technisch advies? :)

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-11 14:22
Jammer dat niemand een ervaring kon delen, dus daarom ben ik een paar weken geleden zelf gaan testen. Resultaat: niet haalbaar. De extender op een halve meter van de Xperia X10 en gewoon minimaal tv signaal. Niet bruikbaar. Enige oplossing lijkt een Powerline

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dit zal iig nooit met een router gaan werken, aangezien je geen router gebruikt hierin ;)
Een router doet zoals de naam al zegt routeren, niks met wifi etc.

Wat jij bedoelt lijkt een wifi bridge (Wifi naar bedraad) wat altijd een halve oplossing is.
Bekijk het anders zo: hoeveel tijd heb je nou hierin gestoken, het leggen van een kabel was misschien net een uurtje klussen, dan was je al klaar geweest :)
Vergeet halve oplossingen zoals wifi bridges, powerline en een telegraaf en leg die kabel, leg er gelijk 2 langs elkaar zodat als je ooit nog een tweede apparaat daar wil hebben je die gewoon erin kan prikken.

Fixing things to the breaking point...