Windows 10 - Boot Camp zonder Apple OS?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-05 18:43
Voor mijn studie ben ik genoodzaakt om met Windows 10 (Solidworks) te werken d.m.v een Boot Camp partitie. Echter merk ik dat windows 10 zo fijn werkt tegenwoordig dat ik de OS partitie nauwelijks meer gebruik.

Voorheen bootte ik nog naar OS voor mijn Adobe programma's. Van al dat gereboot werd ik knettergek dus heb ik nu hetzelfde Adobe pakket op Windows 10 in gebruik. Ook dit bevalt mij erg, alleen kom ik nu ruimte tekort door de kleine Windows partitie (70GB).

Helaas is dit alleen aan te passen door een reinstall uit te voeren van Boot Camp installer. Op het moment heb ik zomervakantie, dus ben ik daartoe in de gelegenheid. Is het noodzakelijk om een partitie met de Apple OS te behouden, i.v.m. eventuele updates voor de Boot Camp partitie.

Kon zelf niks vinden of het uberhaupt mogelijk is om alleen een Boot Camp install uit te voeren en zodoende de volledige opslag capaciteit van mijn MacBook Pro (late 2016) te benutten? Of moet ik toch een kleine partitie voor de Apple OS behouden. Zo ja, wat raden jullie mij aan voor de minimale grootte van deze partitie?

Heb de afgelopen 8 jaar al diverse MacBooks in gebruik gehad en daar nooit problemen mee ervaren! Redenen daarnaast waarom ik graag met Apple hardware wil blijven werken is de robuuste aluminium behuizing, het o zo fijne trackpad en natuurlijk het sexy retina display <3

Once you go Mac, you'll never go back : )

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:00
Je kan hem volgens mij ook totaal leeggooien en alleen Windows installeren. Je kan later altijd nog weer Mac os installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
Thanks voor de guide, zou in principe moeten kunnen dus! Alleen heeft mijn MacBook geen SuperDrive, maar zou natuurlijk een externe kunnen regelen daarvoor. Of zou deze guide ook uitgevoerd kunnen worden met de standaard Boot Camp USB installatie en dat ik de OS partitie daarna handmatig verwijder? Ga zelf ook nog wel even op onderzoek uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-05 18:06
Gewoon een random windows usb stick gebruiken en daarmee tijdens installatie alle partities verwijderen tot een lege disk en die dan gebruiken om windows op te zetten. Daarna wel even handmatig de boorcamp drivers downloaden om de juistw stuurprogrammas voor scherm, trackpad en Thunderbolt te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zou wel een minimale macOS-partitie houden, vanwege de mogelijkheid om EFI-updates uit te voeren, en omdat je anders bij een clean reïnstall van Windows eerst macOS moet installeren. Ook voor eventuele garantieafhandeling kan het nuttig zijn dat je nog in het oorspronkelijke OS kunt opstarten.

Dus eerst de omvang van Sierra minimaliseren: applicaties verwijderen en eventueel extra talen en drivers met een tool als Monolingual. Ik schat dat je dan zo'n 5-10 GB overhoudt. Vervolgens met Boot Camp Assistant de schijf partitioneren en zo ver mogelijk naar links schuiven.

Kost je een paar GB aan opslag die je niet voor Windows kunt gebruiken, maar het is wel zo makkelijk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@Nurb Waar heb je uiteindelijk voor gekozen en hoe werkt het?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
SirLenncelot schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:56:
@Nurb Waar heb je uiteindelijk voor gekozen en hoe werkt het?
Ben er nog niet aan toe gekomen :z

Pagina: 1