Raar geluid MSI GTX 1080

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashmender
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-10 13:58
Hallo,

Ik heb recent een MSI GTX 1080 Gaming X gekocht. Ik heb er nu een hele week mee gegamed. maar vandaag begon er opeens een raar soort elektronische buzz achtig geluid uit te komen. dit doet hij alleen bij hoge framerates. Nu zie ik overal van alles staan over coil whine. Kan dit ook pas ontstaan na een week? Is hier nog vanaf te komen?

Het geluid is echt heel hard en hindert ontzettend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:30

Stronkie

Where wind is Trouble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:13
Als het coilwhine is kom het er niet meer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Coil whine wordt tegenwoordig vrijwel niet meer als defect geaccepteerd door fabrikanten omdat het bijna niet te voorkomen is. De oplossing is vsync of gsync te gaan gebruiken helaas.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusfyi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-08 01:06
Wat noem je hoge framerates? Als je een wat oudere game speelt die op 300 fps of iets dergelijks draait, zou je er natuurlijk aan kunnen denken om je framerate te limiteren (alhoewel dat natuurlijk ook niet altijd wenselijk is, bijvoorbeeld als je shooters met de kortst mogelijke input delay wilt spelen).
Kaarten die er echt geen last van hebben kunnen ook coil whine produceren als je ze maar genoeg frames laat renderen (uit eigen ervaring bij zo'n 2000 fps wil dat nog wel eens gebeuren :+ oude benchmarks... ).

Het zou wel iets af kunnen nemen, maar over gaat het volgens mij vrijwel nooit. Zeker als je er erg veel last van hebt, zal dat niet echt gaan veranderen.

Als je nog binnen de 14 dagen retourperiode zit, kan je natuurlijk je kaart gewoon retourneren en ergens anders een andere aanschaffen.....

Het is trouwens toch best vreemd dat kaarten er niet standaard op worden getest, want coil whine is inderdaad echt vreselijk irritant. Vooral fijn als ze dan de kaart adverteren met stille koeling.