Toon posts:

Hulp nodig bij het aanschaffen soundbar 55C7

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Een soundbar voor mijn LG OLED 55C7

Wat is je budget?
300-400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de soundbar gebruiken in de woonkamer. Ik woon in een appartement, dus wil het niet te gek maken. Het gaat dan vooral om muziek luisteren en geluid tijdens films.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb van alles voorbij zien komen, maar heb niet een directe voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:05
Persoonlijk denk ik dat je redelijk veilig op reviews af kunt gaan. Maak een shortlist, ga ze eens bekijken/beluisteren en maak een keuze.

Hoewel fabrikanten de meest geweldige omschrijvingen aan hun soundbar geven, zijn de prestaties in de praktijk gewoon niet je-van-het. Ja je zal doorgaans beter geluid krijgen dan uit je tv, maar verwacht niet een concert in je woonkamer. Wil je geluidskwaliteit en/of echte surround, dan kies je voor losse speakers. Wil je gewoon een eenvoudige, elegante (kleine) upgrade van je tv speakers, dan kun je een soundbar kiezen.

Het grootste verschil zit em denk ik in gebruiksgemak, mogelijkheden en prestaties van de subwoofer. Twee van die aspecten laten zich makkelijk verwoorden. Alle soundbars zijn vrij smal/ondiep zodat er geen driver van degelijk formaat in past. De echte warme klank van het geluid komt dan door de (sub)woofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:33
Ik heb de JBL S400 kost 400 euro, prima ding, wel uitkijken met de subwoofer dat ding heeft echt bass en ik woon ook in een appartement. (heb de sub zelf maar op 1/3e van zn max staan)

[ Voor 15% gewijzigd door Ambition88 op 20-07-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:54:
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb van alles voorbij zien komen, maar heb niet een directe voorkeur.
Na het eerder gesloten topic Verwijderd in "Hulp nodig bij het aanschaffen soundbar 55C7" heb je nu in ieder geval wel het juiste deel van het forum gevonden. Het voorgeschotelde sjabloon heb je deels ingevuld maar het essentiële gedeelte ontbreekt nog steeds: eigen inzet.

Dat je van alles voorbij hebt zien komen is wel heel erg makkelijk natuurlijk. Welke modellen hebben je voorkeur en waarom? Welke modellen zijn afgevallen en waarom? Heb je misschien reviews gelezen over modellen die je aanspreken en heb je nog bepaalde vragen? Welke aansluitmogelijkheden en features zijn belangrijk?

Het forum is geen helpdesk waar je een vraag kan dumpen waarna de gebruikers voor jou gaan uitzoeken wat geschikt is. Ook dit topic gaat dus op slot.

Dit topic is gesloten.