tips voor microfoon voor stem-opnames bij screencasts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zoek een?
Microfoon (bedraad) voor stemopname.

Wat is je budget?
Geen idee .. 50,- vind ik wat, maar als ik topics lees, zie ik veel hogere bedragen. Maar dan gaat het om vloggers of intensief gebruik.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
... stem op te nemen bij video's / screencasts. Het gaat niet om commerciele video's, maar uitleg van software voor non-profit gebruik. Het zullen een aantal video's worden. Aan de ene kant zoek ik dus iets waar ik geen spijt van ga krijgen na een paar video's. Maar ik ga het ook niet terugverdienen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Simpel begonnen met deze clip-on van 2,89 pricewatch: König Clip-on microfoon Prima om een keer wat mee op te nemen en prima om te testen of alles werkt. Maar het ruist te veel.

Nu zit ik te kijken naar bv deze pricewatch: Samson GO Mic

Of deze (in de aanbieding bij BAX shop) https://www.bax-shop.nl/u...sator-usb-studiomicrofoon
edit: deze video vergelijkt deze mic en geeft gelijk de tip om een popfilter te gebruiken YouTube: Devine USB-1 Microphone Commentary/Review

Welke vragen heb je hier nog over?
Waar moet ik nog meer op letten als ik (alleen) stem wil opnemen voor het gebruik bij screencasts? Heeft iemand een goede tip? Ik heb geen verstand van microfoons, dus je kunt me alles wijs maken ;-)

Omdat het om een desktop-opstelling gaat, is bedraad goed. En in hoeverre is USB beter dan jackplug? Er zit geen aparte audio-kaart in mijn PC.

[ Voor 6% gewijzigd door Eusebius op 20-07-2017 15:18 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@Eusebius Beetje late kick, maar heb je nog wat leuks kunnen vinden binnen je budget?
Ik wil binnenkort ook wat instructiefilmpjes op gaan nemen en was wel benieuwd waar jij op uit was gekomen en of die dan ook bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 21:59
Beetje globaal genomen:

Is de ruimte erg stil? -> Condenser microfoon.
Last van achtergrond geluiden? -> Dynamische microfoon.
Wil je veel rondbewegen / lopen bij de opnamen? RF / Bluetooth microfoon.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik moet nogal veel klikken met de muis, dus het zou mooi zijn als je dat niet hoort tijdens de opname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ernemmer schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:47:
Ik moet nogal veel klikken met de muis, dus het zou mooi zijn als je dat niet hoort tijdens de opname.
Dan dynamisch en hoe dan ook een scherm tussen je muis en de microfoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:32:
@Eusebius Beetje late kick, maar heb je nog wat leuks kunnen vinden binnen je budget?
Ik wil binnenkort ook wat instructiefilmpjes op gaan nemen en was wel benieuwd waar jij op uit was gekomen en of die dan ook bevalt.
Ik ben uitgekomen bij deze https://www.bax-shop.nl/u...sator-usb-studiomicrofoon met een popfilter https://www.bax-shop.nl/m.../devine-sps-100-popfilter

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 21:59
Dat is dus een condensator microphone. Klaar geluid maar pakt echt alle details op. Iedere poep en scheet (muisklik / kraakje van de stoel noem het maar op) neemt hij ook op. Opzich kun je dat weer gedeeltelijk met software wegwerken. Je hoeft toch maar een bepaalde bereik qua frequency om een menselijke stem op te nemen. De rest kun je dan in je video editing software eruit filteren.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Sir_Hendro schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:28:
Dat is dus een condensator microphone. Klaar geluid maar pakt echt alle details op. Iedere poep en scheet (muisklik / kraakje van de stoel noem het maar op) neemt hij ook op. Opzich kun je dat weer gedeeltelijk met software wegwerken. Je hoeft toch maar een bepaalde bereik qua frequency om een menselijke stem op te nemen. De rest kun je dan in je video editing software eruit filteren.
Daarom zou ik zoiets https://www.bax-shop.nl/m...iescherm-met-tafelstatief achter de microfoon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Kan dat ook met eiertrays?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Als in karton? Nee, dan zou ik die vorm in studio foam kopen. Absorbeert beter dan karton.
Pagina: 1