Mac OS X Lion 10.7.5 Update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 948071

Topicstarter
Hi iedereen,

Ik wil graag mijn macbook uit begin 2011 updaten. Op dit moment draait hij op Mac OS X Lion 10.7.5 maar mijn nieuwe printer werkt hier helaas niet op dus ik heb een nieuwere software nodig.
Ik ben echt een leek wat dit betreft. Is het de bedoeling dat ik dan meteen de nieuwste software download? Moet ik meteen de MacOs Sierra downloaden of kan ik ergens ook een eerdere versie downloaden? Omdat mijn macbook al wat ouder is ben ik bang dat hij de update niet meer aan kan en ik hoef ook niet perse de allernieuwste versie te hebben. Blijven al mijn programma's en bestanden staan als ik een nieuwe versie download?
Ik zal vanavond even een back-up maken van alles via Time-Machine.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke MacBook heb je precies (zie Uw MacBook identificeren) en om welke printer gaat het precies?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:59:
Welke MacBook heb je precies (zie Uw MacBook identificeren) en om welke printer gaat het precies?
Macbook Pro 8,1 en HP Deskjet 1100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat is een printer met een behoorlijke baard (er vanuit gaande dat je de 1100C bedoeld). Upgraden naar een nieuwere versie van Mac OS gaat niet helpen. HP zelf heeft de ondersteuning gestopt met Mac OS X 10.4.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:24:
Dat is een printer met een behoorlijke baard (er vanuit gaande dat je de 1100C bedoeld). Upgraden naar een nieuwere versie van Mac OS gaat niet helpen. HP zelf heeft de ondersteuning gestopt met Mac OS X 10.4.
Sorry ik bedoel de HP Deskjet 1110, deze is het:
http://www.mediamarkt.nl/...query=HP%20deskjet%201110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ah, dat verklaart een hoop :+

In principe kun je direct upgraden naar de laatste versie van macOS (10.12 Sierra op dit moment). Je MacBook Pro voldoet aan de minimale systeemvereisten (alhoewel 4GB of meer geheugen een stuk comfortabeler is). Een eerdere versie van Mac OS kun je in principe niet installeren, tenzij deze eerder via je je Apple ID hebt gedownload. In dat geval kun je die via de Mac App Store onder de tab 'Aankopen' (opnieuw) downloaden en installeren.

Bij een upgrade blijven alle bestanden en programma's staan. Het is inderdaad wel verstandig om eerst een backup te maken (zie ook Bijwerken naar macOS Sierra). Of je bestaande programma's nog werken onder Sierra is een ander verhaal. Daarvoor kun je het beste bij de desbetreffende fabrikant navragen. Sommige software zul je moeten updaten, of een nieuwe versie voor moeten aanschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 20-07-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:46:
Ah, dat verklaart een hoop :+

In principe kun je direct upgraden naar de laatste versie van macOS (10.12 Sierra op dit moment). Je MacBook Pro voldoet aan de minimale systeemvereisten (alhoewel 4GB of meer geheugen een stuk comfortabeler is). Een eerdere versie van Mac OS kun je in principe niet installeren, tenzij deze eerder via je je Apple ID hebt gedownload. In dat geval kun je die via de Mac App Store onder de tab 'Aankopen' (opnieuw) downloaden en installeren.

Bij een upgrade blijven alle bestanden en programma's staan. Het is inderdaad wel verstandig om eerst een backup te maken (zie ook Bijwerken naar macOS Sierra). Of je bestaande programma's nog werken onder Sierra is een ander verhaal. Daarvoor kun je het beste bij de desbetreffende fabrikant navragen. Sommige software zul je moeten updaten, of een nieuwe versie voor moeten aanschaffen.
Ah top dankje! Ga ik vanavond even een back-up maken (is via Time-Machine een goede?) en dan de update installeren. Ik heb 4GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Time Machine is daar juist voor bedoeld, voor het maken van back-ups.

Verder kun je in de App Store alleen maar de nieuwste versie van OSX MacOS "kopen". De upgrade is gratis en je Mac, nou die kan het prima aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Anoniem: 948071 Aangezien je toch eerst een backup maakt van je belangrijkste bestanden zou ik gelijk voor een clean install gaan.

Daarna kan je vanuit Timemachine je belangrijkste bestanden handmatig terugzetten.

Instructie: https://www.appletips.nl/bootable-usb-stick-macos-sierra/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1