Begane grond heeft stroom 2de en zolder verdieping niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpbuilder
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-01-2024
Mijn vraag

goedendag

ik heb zojuist de stroom afgezet voor de zolderverdieping in verband met het vervangen van mijn lichtschakelaar, nadat ik de draden op de correctie manier heb aangesloten en de zoldergroep weer aangezet heb heeft de zolder en 2de verdieping geen stroom, terwijl de wasmachine op de zolder gewoon blijft werken en de droger ook, op de begane grond werken alle apparaten gewoon, alleen werken sommige stopcontacten niet, ikzelf ben niet technisch aangelegd op het elektra gebied dus weet niet wat ik moet doen, wie kan mij helpen.

Met vriendelijke groet,

Mitchell

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik heb nog geen oplossing kunen vinden online en heb nog niks geprobeerd aangezien ik gwn de schakelaar weer op on heb gezezt en er geen stoppen zijn doorgeslagen en de hoofdschakelaar gewoon aanstaat

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat heel zelden wel eens gebeurt is dat een hoofdschakelaar in de meterkast, die zelden wordt bedient, na opnieuw inschakelen niet goed contact meer maakt. Het zelfde geldt ook voor zekeringen, zowel voor ouderwetse smeltveiligheden als voor de wat modernere installatieautomaten. Wat dan soms wel eens helpt is een paar keer uit en weer inschakelen. Helpt dat niet, dan is er maar één advies, haal er iemand bij die er verstand van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpbuilder
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-01-2024
bedankt zal even kijken of dit werkt heb inmiddels al contact met het energie bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Denk dat je beter een electricien kan bellen dan je energiebedrijf, tenzij je iets heel geks hebt gedaan en de hoofdzekeringen eruit hebt laten klappen, maar dat zal wel niet.

Je kan nog even een fototje van je meterkast maken, misschien dat we daar iets geks zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Je hebt dus nog echt ouderwetse stoppen? Of heb je ook schakelaars? In het geval dat je schakelaars hebt op de groepen, probeer eens even de schakelaars een aantal keren snel aan en uit schakelen, ff echt er goed mee op en neer rammelen... soms wil na verloop van tijd de boel nog wel eens verstoffen en aanslag op de contacten komen, door de schakelaars dan even wat wild aan en uit te zetten doen ze het vaak weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
Als de wasmachine en droger gewoon werken, dan heb je dus wel stroom op zolder.

Waarschijnlijk zitten die op een aparte groep. En ligt de groep (of aardlek) voor een aantal van je stopcontacten eruit.
Post eens een foto van alle groepen/schakelaars/stoppen in je meterkast.

De meest voor de hand liggende verklaring is dat je de draden niet goed hebt aangesloten. En dat bij het inschakelen een stop/automaat/aardlek eruit is geknald.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Xpbuilder schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:37:
bedankt zal even kijken of dit werkt heb inmiddels al contact met het energie bedrijf
Mijn vrouw werkt voor Essent op het callcenter en geloof me, deze vraag krijgen ze vaker. Het antwoord wat ze (moeten) geven is heel simpel: tot aan de hoofdzekering is voor de netbeheerder en daarna is alles voor jezelf. Kortom, daar moet je een installateur voor bellen.

Wanneer een verdieping wél en een andere verdieping géén elektriciteit heeft ligt het toch niet aan de apparatuur van de netbeheerder, het ligt aan iets in je eigen woning.

Ik zou eerder denken dat er ergens een groep niet aangesloten is, een aardlekschakelaar er uit ligt of dat er een draad in je installatie niet (meer) aangesloten is.

Mijn idee: controleer de aardlekschakelaar(s), controleer de groepen en controleer de stopcontacten ook eens wanneer je het nieuwe schakelaar om hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
ikzelf ben niet technisch aangelegd op het elektra gebied dus weet niet wat ik moet doen, wie kan mij helpen.
WTF. Waarom ga je met electra knutselen als je niet weet wat je aan het doen bent? Huur een elektricien...

Wat je probleem betreft: waarschijnlijk was e.e.a. verkeerd aangesloten in de originele situatie en ging er elektriciteit via de schakelaar of de doos waar de schakelaar op aangesloten zat en is deze nu onderbroken of kortgesloten? Soms beunen mensen een bende fases of nul via een stekkerdoos of schakelaar aan elkaar om dat ze geen verbindingsklemmen meer over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:03
Het kan goed zijn dat de schakelaar fout is aangesloten waardoor een doorverbinding er niet is. Een andere optie is dat een van de groepen is uitgevallen, zijn er geen zekeringen afgegaan ?

Andere optie is ff een foto van de schakelaar met bedrading maken, er lopen hier genoeg mensen rond die je zo kunnen vertellen of het ok is of niet.

[removed]

Pagina: 1