Ik heb een aantal LED lampen gekocht die niet dimbaar zijn. Ik wil ze graag kunnen dimmen, maar ik kan nergens soortgelijke lampen vinden, dus ik wil ze graag zelf dimbaar maken. In de lamp zit een LED driver (de Letaron AED08-350ILS, alleen staat er een foto bij van een andere driver) die een LED chip van 5,4W aanstuurt.
Ik heb een Busch Jaeger 6523 U-102 fasedimmer om de lamp te dimmen. Een gewone 220v aansluiting, geen 12v.
Ik ben een leek op het gebied van elektronica en kom er niet uit welke LED dimmer ik moet kopen. De LED driver die er nu in zit is blijkbaar een constant current LED driver, maar kan ik dat zomaar vervangen door een dimbare constant current LED driver of kan dat niet zomaar? En zo ja, wat heb ik dan nodig dat goed samengaat met mijn fasedimmer?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb een Busch Jaeger 6523 U-102 fasedimmer om de lamp te dimmen. Een gewone 220v aansluiting, geen 12v.
Ik ben een leek op het gebied van elektronica en kom er niet uit welke LED dimmer ik moet kopen. De LED driver die er nu in zit is blijkbaar een constant current LED driver, maar kan ik dat zomaar vervangen door een dimbare constant current LED driver of kan dat niet zomaar? En zo ja, wat heb ik dan nodig dat goed samengaat met mijn fasedimmer?
Alvast bedankt voor het meedenken!
[ Voor 14% gewijzigd door digitaloverdose op 23-07-2017 20:09 ]