Heeft iemand een progje om speakers te testen. Die dus frequenties kan generen, en een beetje geluidjes erin ofzo?
thanx
thanx
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Of ruisOp zaterdag 07 juli 2001 15:59 schreef JvS het volgende:
De beste test voor speakers, echter, is gewoon akoestische muziek.
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Niet?
[Specs]
... omdat je die niet hoort maar ze zijn er wel...Op zaterdag 07 juli 2001 16:02 schreef SiGNe het volgende:
Kijk trouwens uit met de lage tonen!
Je hebt zo je speakers opgeblazen.
Mother, will they like this song?
Verwijderd
Verwijderd
Jaaaaaaa. Staat bij mij nog steeds actief. Soms zo hard (reboot en geluid niet uitgezet) dat ik der bijna een hartaanval aan over houd. Buren klagen ook regelmatig wat die donder is die ze horen terwijl de zon schijntOp zaterdag 07 juli 2001 21:37 schreef Mries! het volgende:
Bij de SB Live! zit zo'n vieze donderslagHeel erg irritant want hij zet hem automatisch als opstart geluidje, en als je je stereo nog keihard hebt staan van een stevig potje muziek en je restart je PC schrik je je rot van het onweerslawaai
LOL !!Op zaterdag 07 juli 2001 21:39 schreef ItSnows het volgende:
[..]
Jaaaaaaa. Staat bij mij nog steeds actief. Soms zo hard (reboot en geluid niet uitgezet) dat ik der bijna een hartaanval aan over houd. Buren klagen ook regelmatig wat die donder is die ze horen terwijl de zon schijnt![]()
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Hier stond net iets onaardigersOp zaterdag 07 juli 2001 22:09 schreef DHTD het volgende:
Het beste test je met je eigen gehoor.
Verwijderd
Is dat zo ?Op zaterdag 07 juli 2001 22:18 schreef JvS het volgende:
[..]
Hier stond net iets onaardigers![]()
Haha. wat een onzin. Een speakers met beetje normale scheidingsfilter geeft alles toch vrij liniear weer. Dus laagste frequenties klinken echt niet harder ofzo zodat je drivers zo'n grote slag maken dat de ophanging kapot schiet. Als je echt je speakers "op wilt blazen" moet je HEEL erg hard draaien hoor.Op zaterdag 07 juli 2001 16:02 schreef SiGNe het volgende:
Kijk trouwens uit met de lage tonen!
Je hebt zo je speakers opgeblazen.
Dat is juist het probleem. Omdat je de laagste frequenties juist zachter hoort, ben je geneigd je set harder te zetten, als je met erg lage tonen gaat testen. Je wil graag meer db's (zeg maar gerust 10db) hebben, zeg maar.. Dus pomp je ook gelijk 10x zoveel vermogen door de speaker heen, en dat tikt aan! Dit kan dus, omdat je alleen lage tonen draait...Op zaterdag 07 juli 2001 22:59 schreef Yokozuna het volgende:
Haha. wat een onzin. Een speakers met beetje normale scheidingsfilter geeft alles toch vrij liniear weer. Dus laagste frequenties klinken echt niet harder ofzo
Is het echt zo geweldig? Is toch niet iets......Op zondag 08 juli 2001 00:04 schreef Baklap het volgende:
Ok heren... 1 antwoord...
http://www.contekst.nl/checkpoint/home.htm
Ik heb dit boek met bijbehorende geluidsdrager en ik kan uit eigen ervaring vertellen er gaat een wereld voor je open.
Ik was al bekend met een aantal technici uit het boek maar er staat een opname op van een orgel (ja zo'n blaaspijp) die menig mooie speaker en audio set doet degraderen tot een zielig hoopje niets... (na deze test ben ik opzoek gegaan naar nieuwe speakers)
Kortom doe het (tis maar 89,50 ofzo )
Nou als je het hele boek doorgaat ben je wel even bezig.. Er staan hele praktische tips in over het voorkomen van reflecties, fase problemen, afstand in relatie tot luisterplek, afstand in releatie tot speakers, fase verschuivingen en gewoon een paar muziekstukken die horen tot de geluidstechnische wonderen der aarde.Op zondag 08 juli 2001 01:51 schreef Nacho_Man het volgende:
[..]
Is het echt zo geweldig? Is toch niet iets......
Hoelang ben je bezig om je opstelling te testen?
Verwijderd
Ik heb me dat laatst ook eens afgevraagd, en wilde dat ooit met Jag nog eens gaan testen, just for funOp maandag 09 juli 2001 01:31 schreef Sanka het volgende:
Lage tonen hebben meer versterking nodig dan hoge tonen. Als je heel de zet op 1 kant van een versterker aansluit wordt alles even veel versterkt. De verhouding is laag : midden : hoog = 5 : 3 : 1
Verwijderd
dit gaat dacht ik maar op tot een bepaald geluidsnivo...daarom hebben enkele versterkers een geluidsnivoafhankelijke loudness regeling(nix voor mij trouwens)..Op maandag 09 juli 2001 12:55 schreef JvS het volgende: Alleen is het menselijk gehoor in de lage tonen ongevoeliger, en moeten die dus harder zijn, om evenhard te klinken.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik heb ff een plaatje ingescand van de gevoeligheid van het gehoor:Op maandag 09 juli 2001 13:16 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]
dit gaat dacht ik maar op tot een bepaald geluidsnivo...

Hehe, zie je dus dat deze verhoudingen niet echt kunnenOp maandag 09 juli 2001 01:31 schreef Sanka het volgende:
De verhouding is laag : midden : hoog = 5 : 3 : 1
Midden en hoge tonen zijn wel te combineren, maar door het grote verschil tussen laag en hoog is het verstandig om een Sub op een aparte versterker aan te sluiten
Helaas werkt deze functie bij bijna alle versterkers helemaal fout, omdat het niet vermogen-geregeld is, maar "volumeknop-geregeld". De loudness functie houdt pas op met werken als de volumeknop al bijna op de helft zit (veel en veels te laat dus). Dit omdat cd-spelers enzo een veel te hard uitgangs signaal produceren.daarom hebben enkele versterkers een geluidsnivoafhankelijke loudness regeling(nix voor mij trouwens)..
Dit topic is wel heel oudOp zaterdag 18 mei 2002 21:06 schreef internetinfo het volgende:
ik heb dat progie ook ff geprobt.
achterop mijn speakers staat
40-30 000 Hz
mag ik dan met dat progie daar niet boven/onder zitten
mwa, ik ben een audioleek
Dit topic is gesloten.
![]()