Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Moeilijker manier van transponeren

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views

• jvgend
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-10-2022
Ik moet regelmatig een kolom met data omzetten in meerdere rijen. Dit gaat meestal in stappen van 6 rijen, maar dit kan variabel zijn. Het aantal rijen is ook variabel maar is altijd een veelvoud van 6. Ik denk dat het plaatsje voor zich spreekt. De data in de linkerkolom moet omgezet worden naar de drie horizontale rijen.

Ik kom er niet uit om dit te automatiseren. Ik moet nu per 6 cellen kopieren en plakken (transponeren). Het gaat echter soms over wel meer dan 100 regels. Iemand een oplossing? Hoor het heel graag.

Transponeren

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:16

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Volgens mij moet je een dynamisch bereik transponeren. Volgens mij moet je met zoeken op: "Dynamisch Bereik" en de functie "Transponeren" er wel komen.

Steam/Discord: Flimovic

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Is @Verwijderd een collega of klasgenoot van je? We stellen het op prijs als je vooraf even wat onderzoek doet en dit topic https://gathering.tweaker...massage/51942893#51942893 staat notabene in de top drie van actieve topics.

Helpt elkander! En hulp bij huiswerk of opdrachten is geen bezwaar, maar het is wel net zo netjes om dat gewoon te vermelden.

[ Voor 20% gewijzigd door Lustucru op 20-07-2017 08:59 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.