Opzoek naar een geschikte laptop!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emireker
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-09-2019
Hallo,

Ik ben op zoek naar een geschikte laptop voor mijn opleiding Applicatie- en mediaontwikkelaar MBO4.
Ik een laptop nodig die programma's zoals photoshop, dreamweaver, het microsoft office pakket, en meer programma's maar waar ik niet zeker van ben welke allemaal.
Ik ga werken met database, webdevelopment, en natuurlijk ga ik ook applicaties ontwikkelen.

Maar mijn vraag is een goede laptop, liefst geen HP, geschikt voor mijn opleiding.

Budget 600-700
voorkeuren:

processor: i5 - 6series+
geheugen: minimaal 256gb SSD / 500gb HDD 7200rpm
Wifi: 802.11 ac/g/n.
RAM: 8GB, <- niet meer niet minder aub :)

[ Voor 4% gewijzigd door emireker op 20-07-2017 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat schrijft de opleiding zelf voor?
Je wensen lopen wel erg uiteen en zijn weinig specifiek.

Bij "media-ontwikkelaar" zou ik zelf ook al snel denken aan bv Adobe AE en PP. In dat geval is >8gb ram geen overbodige luxe en zou je zelfs een dedicated gpu kunnen overwegen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emireker
Volgens hun zou een i5 + 8GB ram genoeg zijn, ze zeiden erna dus ook een laptop van 600-700 euro zou genoeg zijn. Vandaar die voorkeuren, bedankt voor je reactie trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hover23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 10:49
Zelf ben ik een grote voorstander van Dell en HP dus daar zal ik je dan ook in gaan adviseren. Dit zegt niet dat dit perse de beste keuze is maar hier heb ik de (goede) meeste ervaring mee.

Ik weet niet in hoeverre je budget vast staat maar ik ook wat opties gevonden die rond de € 800,- uitkomen.
Ik neem aan dat deze laptop minimaal +/- 4 jaar mee moet tijdens je opleiding dus wat extra uitbreidingsmogelijkheden lijken mij wel makkelijk.

i5 is echt een must. Minder en je kunt niet lekker werken. Mocht je meer budget hebben dan is het misschien niet onverstandig om eens te overwegen of een i7 mogelijk is aangezien je wel aan foto/video bewerking zal gaan doen.

Verder lijkt SSD mij ook must zodat alles lekker naar jou tempo werkt en niet achterblijft. Verwacht je veel bestanden op te moeten slaan dan lijkt me 256 GB echt te weinig voor foto's en video's. Minimaal 500 is dan wel nodig.

Voor de RAM zou ik voor 8 GB gaan maar zoek wel een laptop uit die tot minimaal 16 GB ondersteund zodat dit eventueel later uitgebreid kan worden. Het is tenslotte jammer om een nieuwe laptop te halen terwijl de rest nog prima werkt.

Als laatste lijkt het mij voor je opleiding ook een must om een externe videokaart in je laptop te hebben aangezien je toch wel wat zware programma's en bewerkingen wilt gaan doen. Let hier ook op.

Een aantal opties zouden zijn:
Dell Inspiron 15 5567

HP Pavilion 14-al125nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emireker
iedereen bedankt voor jullie reacties, ik heb bij de Mediamarkt een laptop met;

- i7 7200
- GTX 920mx
- 8GB Ram
- 500 GB HDD Extern
- 256 GB SSD Intern

^^ Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
emireker schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:58:

- i7 7200
- GTX 920mx
- 8GB Ram
- 500 GB HDD Extern
- 256 GB SSD Intern

^^ Asus
Ik ben wel benieuwd welke het precies is geworden. Een i7 7200 bestaat niet en een 920mx staat vooral op papier mooi, maar is niet zo krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- i7 7200
- GTX 920mx
- 8GB Ram
- 500 GB HDD Extern
- 256 GB SSD Intern

^^ Asus
Doe even een linkje met de betreffende nieuwe aanwinst aub. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

- i7 7200
- GTX 920mx
- 8GB Ram
- 500 GB HDD Extern
- 256 GB SSD Intern

^^ Asus
Zoals @LukasW al zegt is een een i7 7200 ons niet bekend. Typfoutje?

Verder lijkt het me wel een prima modelletje voor jouw gebruik. Gpu hoeft niet de snelste te zijn om voordeel te bieden tov CPU, extra hdd'tje voor bulk data en i7 cpu'tje.
Eventueel zou je nog je ram naar 16gb kunnen upgraden maar dan heb je op papier een mooi systeempje!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1