Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet werkt pas wanneer de kabel opnieuw ingeplugd wordt

Pagina: 1
Acties:

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Omdat ik thuis niet zo vaak achter de computer zit gaat na het computeren al het apparatuur volledig uit (stekkers los). Wanneer ik na bijvoorbeeld een week de computer weer aanzet dan doet het internet het niet. Deze kan dan geen verbinding maken, echter, wanneer ik de ethernet kabel loskoppel en weer aansluit dan doet het internet het weer. Behoorlijk vervelend gezien de computerkast onder het bureau staat.

Ik heb powermanagement en dergelijke al uit gezet maar dat bood helaas geen relaas. Eerder had ik nog het probleem dat er een onbeperkt aantal adapters werd aangemaakt door Windows 7, maar dat heb ik opgelost door Office 365 te verwijderen (scheen een bug te zijn oid waar meer mensen tegenaan liepen)

Heeft iemand nog een gouden tip? Ikzelf raak een beetje uit opties :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerst en vooral lijkt het me zaak om hard- vs software uit te sluiten. Start de computer eens op vanuit een LiveUSB (maakt niet uit welke, zolang het geen Windows 7 is - Ubuntu oid is prima). Loop je dan tegen zelfde aan? Dan heb je een hardwareprobleem in je netwerkverbinding (netwerkadapter, kabel of apparaat waar andere uiteinde kabel in gaat). Geen probleem? Dan is het een Windows-probleem.

Oslik blyat! Oslik!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-11 20:28
Met alle apparatuur bedoel je, ook je modem?

Soms kan het helpen om eerste je modem op te starten, dan de router, en dan pas de pc aan te zetten. En wat als je de PC opnieuw opstart met de kabel ingeplugd, heb je dan na het opnieuw opstarten wel internet?

• AOC
  • Niet online
Met apparatuur bedoel ik alleen de pc, speakers, printer :) de computer dient eerst enige tijd aan te staan, wanneer ik dan de kabel opnieuw inplug dan werkt het. Als de computer net aanstaat dan werkt het trucje niet. Opnieuw opstarten biedt ook geen relaas

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:48

Hoicks

Techno!

kan ook een tweede dhcp server in je netwerk zijn die verkeerde data uitgeeft. Let daar ook even op. Maar dan heb je met andere apparaten waarschijnlijk ook last?

[ Voor 23% gewijzigd door Hoicks op 19-07-2017 22:41 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Kan je aangeven welke apparaten je gebruikt om op Internet te komen? En welke provider heb je? En heb je het stappenplan van @dion_b al doorlopen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vraag me even wel af welk IP-adres de PC heeft als de situatie uit de topicstart optreedt (dus aanzetten, kabel niet ontkoppelen en dan de klacht ondervinden dat je niet kan internetten).

Krijg je een IP-adres met 169 of krijg je wel een correct IP van het subnet maar is er geen connectivity naar de rest van de wereld (dus geen gateway & DNS die internet verzorgt).

Neem aan dat je ook al de eventviewer overhoop hebt getrokken en daar mogelijk aanwijzingen hebt gevonden omtrent hard- of software meldingen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:14
Mogelijk een probleem met toegewezen adressen. Recent van internetprovider gewisseld? Soms krijg je wekelijks verplicht een nieuw IP-adres van de provider.
Verder is het nuttig om te weten of je wel verbinding met de router hebt als het probleem zich voordoet. Dit kun je zien in het netwerkcentrum in windows.
Ook handig om te testen of internet het via WiFi op een ander apparaat (telefoon, tablet, laptop) wel doet. Eventueel kan je dit ook testen op de computer die via een kabel geen verbinding maakt, maar dan moet daar uiteraard een wifi-verbinding op zitten.
Je kan ook inloggen op de router om daar te kijken naar instellingen. Op google zijn veel bronnen die uitleggen hoe dat moet. Je hebt een algemeen accountnaam en wachtwoord nodig om in te loggen. Vaak iets als naam:'admin' wachtwoord:'admin'. Standaard adres voor de router is meestal 192.168.1.1 (ook wel 192.168.1.100 gezien voor UPC apparatuur).
Is er iemand anders ooit bezig geweest met je internet-instellingen?

[ Voor 18% gewijzigd door Playa del C. op 20-07-2017 08:37 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waterkoker schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:41:
... Eerder had ik nog het probleem dat er een onbeperkt aantal adapters werd aangemaakt door Windows 7, maar dat heb ik opgelost door Office 365 te verwijderen (scheen een bug te zijn oid waar meer mensen tegenaan liepen)...
Nee dat was geen office probleem, maar een probleem met KMS; het programma dat je gebruikte om office zonder geldige licentiecode te gebruiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03-2022
Ik denk dat de lease van het IP adres verlopen is.
Dan kan het IP adres aan een ander apparaat toegewezen zijn, en bla, je hebt mogelijk issues.
Wat als je een permanent IP adres toewijst in je modem/router ?

Verwijderd

Even de modem 5 minuten van de stroom af halen, en weer aanzetten.

En het maakt echt niets uit welk provider hij heeft. Of het nou KPN, XS4ALL, Tele2 of zo is, de ISP zorgt alleen voor het WAN gedeelte (dus publieke IP). Intern, moet de modem / router het afhandelen.

Uiteraard, de provider "KAN" de DHCP aanpassen op jouw LAN, maar dat doen ze meestal niet (Ziggo zakelijk doet dat dus WEL zonder aankondiging).

• AOC
  • Niet online
lier schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:57:
Kan je aangeven welke apparaten je gebruikt om op Internet te komen? En welke provider heb je? En heb je het stappenplan van @dion_b al doorlopen?
Laptop, ipad en 2 smartphones via WiFi. Verder 1 desktop via bedrade lan. Verder geen spannende zaken eigenlijk.

Ik heb momenteel nog niks doorlopen :) komende zondag ga ik met alle feedback aan de slag 8)
Pagina: 1