probleem driewegklep

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhelmond
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-10-2024
Mijn vraag
na vervanging van de gehele drieqwegklep ketel vhr 35c..krijg ik met nemen van heet water toch nog
warm/heet water in het verwarmingssysteem.dit was de reden om een nieuwe orginele klep te plaatsen,maar geen resultaat.
wat kan er nog fout zijn>

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
Wat heb je precies vervangen? De servo? De klep zelf (mechanisch)? Allebei?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhelmond
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-10-2024
zoals vermeld de gehele klep plus motor vervangen .
na resetten geen probleem meer

opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 17:57
Als het is toegestaan wil ik toch nog even reageren... :? .

*knip*, nee. Niet iemands topic kapen :) Maak zelf even een topic aan voor je vraag

[ Voor 77% gewijzigd door ThinkPad op 26-07-2017 14:30 ]

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Aegle
Ik ben geen CV expert (blij dat ik ervanaf ben), maar je CV circuit wordt gebruikt door een cv spiraal, waar je tapwater doorheen loopt, als warmtewisselaar in je ketel.
Draai je de tapwater (hete) kraan dicht, zal die wisselaar ook af moeten koelen. Die bevat immers heet tap en cv water.
Dus je cv circuit is warm in de ketel, warm cv water is uitgezet, en zal ergens naartoe moeten.
Is je expansievaatje niet lek? Tikkende leidingen is toch uitzetting en inkrimpen?

[ Voor 15% gewijzigd door AUijtdehaag op 24-07-2017 23:33 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943161

Het tikken is inderdaad te snel opwarmen of afkoelen of te heet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Tikken van leidingen gebeurt als een leiding warm wordt en er beugels zonder rubber zijn gebruikt of te strak aangedraait zitten.

Een ketel heeft een driewegklep in de aanvoer of retour, hierdoor heb je altijd dat er een open verbinding met het cv netwerk is.
Veel ketels schakelen na warmtapwater terug naar cv (de driewegklep schakelt dus terug).
Dan ga je krijgen dat warmte altijd naar koude trekt en zodoende een beetje warm wordt.
Eerste 1 a 2 meter is normaal.
Warmt hij alle radiatoren op dan is er (vaak) iets mis.

Een driewegklep kan je heel makkelijk testen of die defect is, als hij defect is geeft hij zowel warmte aan de cv als het tapwater.

Hierbij moet je denken dat je staat te douchen en tegelijkertijd de cv warm wordt (Op de daalderop combifor na, dit is 1 van de weinige ketels die ww en cv tegelijk kan doen).

Het doorstralen van warmte is heel normaal, metaal geleid warmte gewoon goed en vergeet eventueel natuurlijke circulatie niet.
Dit is vaak aanwezig als de ketel beneden hangt en boven de ketel nog radiatoren zijn.

Oplossing is een intergas, die heeft geen driewegklep ;)

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 17:57
Bedankt voor de reacties.
AUijtdehaag schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:29:
@Aegle
Ik ben geen CV expert (blij dat ik ervanaf ben), maar je CV circuit wordt gebruikt door een cv spiraal, waar je tapwater doorheen loopt, als warmtewisselaar in je ketel.
Draai je de tapwater (hete) kraan dicht, zal die wisselaar ook af moeten koelen. Die bevat immers heet tap en cv water.
Dus je cv circuit is warm in de ketel, warm cv water is uitgezet, en zal ergens naartoe moeten.
Is je expansievaatje niet lek? Tikkende leidingen is toch uitzetting en inkrimpen?
Het eerste klinkt plausibel. het expansievat is goed. Gecontroleerd door er met een schroevendraaier van boven naar onder tegen aan te tikken.
DJKroon schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 00:21:
Tikken van leidingen gebeurt als een leiding warm wordt en er beugels zonder rubber zijn gebruikt of te strak aangedraait zitten.

Een ketel heeft een driewegklep in de aanvoer of retour, hierdoor heb je altijd dat er een open verbinding met het cv netwerk is.
Veel ketels schakelen na warmtapwater terug naar cv (de driewegklep schakelt dus terug).
Dan ga je krijgen dat warmte altijd naar koude trekt en zodoende een beetje warm wordt.
Eerste 1 a 2 meter is normaal.
Warmt hij alle radiatoren op dan is er (vaak) iets mis.

Een driewegklep kan je heel makkelijk testen of die defect is, als hij defect is geeft hij zowel warmte aan de cv als het tapwater.

Hierbij moet je denken dat je staat te douchen en tegelijkertijd de cv warm wordt (Op de daalderop combifor na, dit is 1 van de weinige ketels die ww en cv tegelijk kan doen).

Het doorstralen van warmte is heel normaal, metaal geleid warmte gewoon goed en vergeet eventueel natuurlijke circulatie niet.
Dit is vaak aanwezig als de ketel beneden hangt en boven de ketel nog radiatoren zijn.

Oplossing is een intergas, die heeft geen driewegklep ;)
De CV-leidingen worden alleen ongeveer de eerste 80 a 100 cm echt warm. Even verderop zijn ze koud. er wordt dus geen CV-water rond gepompt. Ketel hangt op zolder. Ik kan er ook geen vinger achter krijgen wáár het tikken nou precies plaats vindt.

Ik had een stille hoop dat de drieweg klep defect zou zijn. da's nog redelijk eenvoudig te vervangen...

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Aegle schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:58:
[...]

De CV-leidingen worden alleen ongeveer de eerste 80 a 100 cm echt warm. Even verderop zijn ze koud. er wordt dus geen CV-water rond gepompt. Ketel hangt op zolder. Ik kan er ook geen vinger achter krijgen wáár het tikken nou precies plaats vindt.

Ik had een stille hoop dat de drieweg klep defect zou zijn. da's nog redelijk eenvoudig te vervangen...
Dit valt dan wel onder normaal in de zin dat dit bijna altijd gebeurd als de driewegklep terugschakelt.
Als je koud water in een warme pan doet warmt dat ook op.

Het tikken van de leidingen komt door het uitzetten van ijzer/metaal, maar als het hard tikt hebben de leidingen te weinig ruimte om uit te zetten en gaat tikken/forceren
Dit kunnen beugels zijn maar ook een cv bocht die niet vrij kan bewegen en gaat forceren.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Pagina: 1