HDMI output naar tv problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-10 20:41
Mijn vraag
...
Ik zit nu een tijdje met een probleem dat ik mijn tv probeer te koppelen aan mijn pc en om specifieker te zijn e Ik kreeg vanaf het begin in eerst instantie beeldflikker van zoals in deze video:
YouTube: nVidia 1060 redraw flicker when running at 4K 60fps (waarschuwing in midden beetje luid geluid in filmpje)
Tevens als ik via tv out pes 2017 probeerde te spelen was het op mijn monitor die qhd is boter vloeiend, maar op de tv heel choppy/haperend continu. Dit werd wel minder naarmate de resolutie en refreshrate omlaag zet, maar zelfs op 1080p 30hz is het nog niet vloeiend. In de eerste instantie had ik een hdmi 1.3 kabel 10m lang. Die heb ik vervangen met een hdmi 2.0 kabel van 7.5m van sharkoon HS. . Maakt allemaal geen verschil. Het beeld flickering zoals in filmpje lijkt wel weg bij lagere resoluties of max 30hz, maar in game uiteindelijk niet genoeg om speelbaar te zijn.
Sowieso kan dit nooit goed zijn.

Even opsommen wat ik gebruik: i7 4770k stock, watergekoeld en heel lage temps, asus gtx 980 OC, ook altijd temps heel laag, een ocz ssd, 16gb ram en cooler master m2 650w psu.
Draai op windows 8.1 volledig geupdate, nividia drivers ook laatste. HDMI 2.0 kabel van 7.5m. Die stonden eerst beide op oudere versies, maar na updates geen verschil. Dit is de tv die ik gebruik:
pricewatch: Sony Bravia KD-55X8005C Zwart

Wat ik zelf heb geprobeerd:
- Verschillende hdmi porten gebruiken.
- Game modus aanzetten op de tv
- HDMI 2.0 high speed kabel gebruiken
- Sowieso alle firmware en drivers op tv zelf, windows, nvidia etc op de laatste
- Refreshrate omlaag zetten maar bij 30hz word het echt vervelend voor je ogen en op 4k hielp het niks met de games. Zelfs op 1080p liep de game nog haperend

nog niet geprobeerd met kortere hdmi kabel ivm met afstand van apparaten en verplaatsbaarheid. huidige kabel is 7.5m van sharkoon

Iemand enig idee waar het fout gaat?

...

[ Voor 19% gewijzigd door Serman op 19-07-2017 22:09 . Reden: aanvullende informatie ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:53

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je de tv aangesloten via het moederbord? De GTX980 ondersteunt wel HDMI 2.0 (wat nodig is) en je Intel IGP niet. HDMI 1.3 kan officieel geen 4k met 60Hz, als je een goede kabel hebt dan is dat vaak geen probleem.
Probeer het eens met een kortere kabel, 5 meter als dat mogelijk is. Des te langer de kabel des te sterker het signaal moet zijn omdat een kabel weerstand heeft, als de kabel te lang is dan kan je dus problemen krijgen.
Voor 4k met 30Hz heb je minder bandbreedte nodig, dat kan verklaren waarom het dan wel goed gaat over die afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:07

Nemesizz

Untouchable

Als je een TV aansluit op je PC (of gameconsole) moet je zorgen dat de TV in een 'game modus' staat (meestal heet die optie ook wel iets in de trend van 'game-mode') dat zet alle beeld verbeter functies uit die voor vertraging zorgen (bij TV kijken maken die opties niet uit, bij een PC/Console zorgen ze voor enorme vertraging in het beeld).

Ik zou ook even andere HDMI poorten op de TV proberen. Soms kunnen niet alle poorten overweg met alle mogelijke inputs (kon er niet heel veel wijzer van worden op de Sony site helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
Bedankt voor de reacties! :)

Ik had moeten aangeven ik heb inderdaad alle hdmi poorten op de tv al geprobeerd.
Game modus staat ook aan eigenlijk was dat het eerste wat ik geprobeerd heb.
IGP was het niet, maar die heb ik ook in de bios uitgezet omdat ik die niet gebruik en alles wou uitsluiten. Zowel de tv als de gpu zouden gewoon hdmi 2.0 moeten ondersteunen, op 60hz, of dan tenminste op 50hz, maar helaas no luck. kortere kabel is het enige wat ik nog niet geprobeerd heb omdat ik echt een joekel van een toren heb die elders dan waar hij nu staat onhandig zou staan. heb niet echt veel speling daarin. maar uiteraard zal ik daar ook naar moeten kijken.

Tevens, ik had begrepen bij een gebrek aan bandbreedte naar je monitor toe dat je normaal ook sterretjes/felle pixels ziet aan en uit gaan door het beeld heen.. een soort heel felle pixels. dat heb ik wel eerder gehad op een 4k monitor van een kennis, dat verdween bij hem wel met een nieuwere hdmi kabel. dat zie ik bij mij niet

[ Voor 20% gewijzigd door Serman op 19-07-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:08
Wellicht dat je op je tv nog even de 4k optie van je hdmi poort moet aanzetten, iets als hdmi deep colour ofzo. Al zou dat niet het haperende beeld op lagere resoluties verklaren overigens.

Een hdmi 2.0 kabel bestaat overigens niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
dus highspeed hdmi kabel en 2 apparaten die hdmi 2.0 compatible zijn? ;) de terminologie die gebruikt worden is ook verwarrend. het word namelijk wel zo verkocht . iig zowel de videokaart als de tv zijn hdmi 2.0 compatible en de kabel is een highspeed versie
Pagina: 1