Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste keuze van multimedia-laptop max 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• UmbraVitae
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik ben dus op zoek naar een laptop die bijna 24/7 aan zal staan, en gebruikt wordt als media server (plex), video's converteren is andere hoofdtaak, huidige laptop met een i3 blaast gewoon te heet, is er gewoon niet voor gemaakt I know. Voor de rest veel dldn, streamen. Vereisten zijn, full hd, ips lcd, minstens 1TB hdd, SSD extra is welkom (maar aangezien deze laptop gewoon vaak blijft opstaan, misschien onnodig duur?)

Het bedrag dat ik er max aan zou willen spenderen ligt ergens rond de 1000 euro

Laptop is niet bedoeld om veel mee te nemen buitenshuis

Qua merken zit ik echt wel vast, ligt zoveel uiteen als je reviews leest, lenovo en acer lijken mij te mijden merken? Mijn huidige laptop is een ASUS, de hdd is moeten vervangen, beter zonder al die bijgeleverde rommel ;) waar ik laatste tijd vooral tussen aan het zoeken ben zijn asus, hp en msi, inderdaad de duurdere merken blijkbaar, maar is een medion of lenovo zoveel slechter voor mijn doeleinden? Video's bewerken en echt je laptop intensief laten draaien voor videobewerking, dld, server vergt dit evenveel als zware games spelen, is een i5 processor voldoende, wat met de videokaart? Nog wat vragen zoals je ziet :p

[ Voor 16% gewijzigd door UmbraVitae op 20-07-2017 19:12 ]

• jonas-ventje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-01-2024
moet deze een qwerty of azerty toetsenbord hebben

• UmbraVitae
Maakt niet uit welk toetsenbord, heb steeds azerty (belgie) gehad, maars als specs van bepaalde laptop top zijn en het is met qwerty, ga ik deze daarom zeker niet laten.

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Kort door de bocht is geen enkele laptop bedoeld om 24/7 aan te hebben staan. Dat gezegd hebbende kun je het beste zoeken naar een i7 6de of 7de gen HQ laptop gezien je video converteren hoofdtaak. Een i5 zal ook wel werken maar ik denk dat je meer plezier van een i7 zal hebben. Kies de voor jou betrouwbaarst ogende merken en modellen en lees reviews over hoe de koeling z'n werk doet. Dun en licht zijn in ieder geval niet je vrienden....Of je met jouw video bewerking het beste ook een aparte videokaart kunt kiezen durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt me zeker wel aan te raden (al hangt het waarschijnlijk wel af van hoe je je video's bewerkt).

Je geeft aan dat je de laptop niet veel mee buitenshuis zal nemen. Is een laptop dan wel echt de beste keus voor je gezien je gebruik ervan? Misschien is een relatief licht microATX kastje met goede inhoud ook te overwegen?

Als je echt heavy duty laptop wil hebben die zonder al te veel problemen 24/7 draait dan zijn wellicht de mobiele workstations nog een optie voor je. HP, Lenovo, Dell en Fujitsu hebben allen wel een model die voorzien kan worden van bijv. een Xeon processor. Spul voor professioneel gebruik wat tegen iets meer mishandeling bestand is, maar ook met bijbehorend prijskaartje.

Lenovo is over het algemeen nog wel te vertrouwen hoor, beetje afhankelijk van het model naar ook dat is met reviews snel bekeken. Medion zou ik voor dit type gebruik misschien toch net even wat voorzichtiger zijn.

• UmbraVitae
ScytheNL schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:30:
Je geeft aan dat je de laptop niet veel mee buitenshuis zal nemen. Is een laptop dan wel echt de beste keus voor je gezien je gebruik ervan? Misschien is een relatief licht microATX kastje met goede inhoud ook te overwegen?

Als je echt heavy duty laptop wil hebben die zonder al te veel problemen 24/7 draait dan zijn wellicht de mobiele workstations nog een optie voor je. HP, Lenovo, Dell en Fujitsu hebben allen wel een model die voorzien kan worden van bijv. een Xeon processor. Spul voor professioneel gebruik wat tegen iets meer mishandeling bestand is, maar ook met bijbehorend prijskaartje.

Lenovo is over het algemeen nog wel te vertrouwen hoor, beetje afhankelijk van het model naar ook dat is met reviews snel bekeken. Medion zou ik voor dit type gebruik misschien toch net even wat voorzichtiger zijn.
Goh het is niet dat ik die hard met video bewerken bezig ben hoor, vooral converteren van films en huidige laptop is ook gekoppeld aan tv, dus daarmee dat deze ook bijna nooit afstaat. Gamen doe ik zelden op pc daarvoor isr Xbox. Dus langs de ene kant ben ik misschien beter af met een desktop (betere cooling en meer vrijheid in het configureren) Maar om het even bij een laptop te houden, zou de HP ZBook serie goede keuze zijn (oké zal wat dieper in de buidel moeten tasten), want zat eigenlijk vaak tussen game laptops te zoeken nl msi, HP Omen, ASUS Rog en ja zelfs medion erazer :-) MicroATX, das eigenlijk meer als server of zie ik dat verkeerd? Uiteraard kan ik als server ne seagate nemen, want zoals je zegt, een laptop 24/7 laten draaien, verkort de levensduur serieus I guess? Over lenovo toch al redelijke goeie reviews zien passeren, anderen klagen dan weer op over de service van MSI en de periode dat HP technisch niet altijd bijster was, er is geen standaard op dat vlak, ja dat Acer en packard bell not done zijn voor mij. Bij BTO ben ik ook eens gaan checken, maar kom ik ik nooit goedkoper uit en zijn genoeg laptops met verschillende specs. Btw, wat is de minimum videokaart vereiste voor mijn doeleinden?
Alvast bedankt vr de reactie.

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-11 20:50

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Met alle respect een laptop voor deze doeleinden is

1 niet efficiënt
2 zonde van je geld
3 zo niet efficiënt

Je bent dus niet aan de 'ene' kant beter af met een mini pc/ htpc. Je bent per definitie beter af met zo'n beetje alles behalve een laptop.

Dus, waarom?

[ Voor 5% gewijzigd door RoamingZombie op 21-07-2017 07:17 ]

Ninety percent of everything is crap.

Pagina: 1