Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DDR4] Passen beide Crucial Ballistix bankjes naast elkaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:48
Mijn vraag: Titel

Gaat om dit geheugen: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA

Ik zit namelijk met een Mugen 4 processor koeler die behoorlijk lomp is en die op dit moment al over 2/4 bankjes in beslag neemt (Ik heb op dit moment lage DDR3 bankjes, dus die passen eronder).

Het viel me op dat DDR4 geheugen wat groter is? Tenminste, als ik zo de reviews lees.

Ik kon alleen echter niet vinden HOE hoog het geheugen is. Het mag namelijk niet botsen met mijn Mugen 4 koeler.

Daarom was mijn vraag of beiden Crucial bankjes naast elkaar passen.

Beste antwoord (via silverchaoz op 20-07-2017 08:40)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar zo spannend is die QVL nou ook weer niet. Pak iets dat binnen de specs valt en je zit altijd wel goed. Tenzij je een kieskeurig bord hebt, maar op Asusborden na ben ik die de afgelopen jaren niet meer tegengekomen.

Overigens zijn het sloten, geen bankjes. Banken zijn een virtuele indeling van je geheugen, daar zie je niets van.

Alle reacties

Verwijderd

DDR3 en DDR4 kan je niet naast elkaar gebruiken. DDR4 past niet in een DDR3 slot.

• silverchaoz
S
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:05:
DDR3 en DDR4 kan je niet naast elkaar gebruiken. DDR4 past niet in een DDR3 slot.
Sorry ik was wat onduidelijk. Ik heb al een DDR4 moederbord. Ik moet alleen weten of dat DDR4 geheugen naast elkaar past zonder dat er een leeg bankje tussen zit. Ik ben bang dat mijn Mugen 4 koeler anders niet erop pas.

Verwijderd

Wat staat daarover in de handleiding van het moederbord?

Waarom neem je geen lager DDR4? Bijvoorbeeld pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Is ook wat moeilijk praten als je niet laat weten om welk moederbord het exact gaat.

• silverchaoz
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:03:
Wat staat daarover in de handleiding van het moederbord?

Waarom neem je geen lager DDR4? Bijvoorbeeld pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Is ook wat moeilijk praten als je niet laat weten om welk moederbord het exact gaat.
Dit moederbord: pricewatch: MSI Z270-A Pro

Over die andere DDR4, ik heb flink gegoogled en ik kwam tot conclusie dat die andere geheugen (wat in mijn OP staat), iets beter uit de test kwam. Ook zie ik minder problemen voorbij komen met dat geheugen.

Verwijderd

silverchaoz schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:43:
Over die andere DDR4, ik heb flink gegoogled en ik kwam tot conclusie dat die andere geheugen (wat in mijn OP staat), iets beter uit de test kwam. Ook zie ik minder problemen voorbij komen met dat geheugen.
Uit welke test en werkt het Crucial geheugen überhaupt wel op dat moederbord? Het Corsair geheugen staat op de QVL, dat van Crucial niet.

• silverchaoz
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:49:
[...]

Uit welke test en werkt het Crucial geheugen überhaupt wel op dat moederbord? Het Corsair geheugen staat op de QVL, dat van Crucial niet.
> uit welke test

Goeie vraag, ik heb te veel gegoogled om het terug te kunnen vinden.

> Werkt het crucial geheugen op het moederbord? Vanwege QVL

Als het geheugen niet op de QVL staat, kan het toch nog wel fatsoenlijk werken? Of zie ik dat verkeerd?

Verwijderd

silverchaoz schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:53:

Als het geheugen niet op de QVL staat, kan het toch nog wel fatsoenlijk werken? Of zie ik dat verkeerd?
Kan maar is niet zeker. Wat op de QVL staat werkt gegarandeerd.

Acties:
  • Beste antwoord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar zo spannend is die QVL nou ook weer niet. Pak iets dat binnen de specs valt en je zit altijd wel goed. Tenzij je een kieskeurig bord hebt, maar op Asusborden na ben ik die de afgelopen jaren niet meer tegengekomen.

Overigens zijn het sloten, geen bankjes. Banken zijn een virtuele indeling van je geheugen, daar zie je niets van.
Pagina: 1