Oke ik heb een linux bak met ipchains en alles werkt. Maaruhm hoe kan ik me binnekomend verkeer zien? als iemand b.v. portscant? Ik zou graag willen dat ik dat op me scherm krijg zodra iemand probeert te connecten of portscant.. netstat -c is een beetje onhandig die blijft maar doorgaan..
Verwijderd
Er is een progje dat elke dag je system log's naar je toe mailt..
Daar staat dat soort info wel in (portscans)
Ik ben alleen ff vergeten wat de naam is van dat proggie
Daar staat dat soort info wel in (portscans)
Ik ben alleen ff vergeten wat de naam is van dat proggie
Portscan detector: PortSentry
Loganalyzer: LogCheck
Alleen is dat natuurlijk niet direct op je scherm te zien. Iptraf kan je idd wel es naar kijken.
Loganalyzer: LogCheck
Alleen is dat natuurlijk niet direct op je scherm te zien. Iptraf kan je idd wel es naar kijken.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Moet je voor alle genoemde tools gewoon een shell scriptje schrijven dat automatisch een window met alert ofzo opent als er op een bepaalde poort op een bepaald ip een pakketje aankomt met bepaalde eigenschappen.
Is wel cool.
Is wel cool.
Expanding the inexpandable
Verwijderd
Je kunt bij bepaalde ipchains regels opgeven dat ze gelogd moeten worden (optie -l of -L dacht ik)
Die worden dan gelogs via syslog, en dan kun je daar vervolgen op gaan filteren. (iets instellen in /etc/syslog.conf, of iets als tail -f /var/log/messages | grep "Packet Log" > /dev/tty9 ofzo)
Die worden dan gelogs via syslog, en dan kun je daar vervolgen op gaan filteren. (iets instellen in /etc/syslog.conf, of iets als tail -f /var/log/messages | grep "Packet Log" > /dev/tty9 ofzo)
Pagina: 1