HDMI switch met bekabelde afstandsbediening gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 19:53
Ik ben op zoek naar een HDMI Switch/inputselector met 2 poorten, maar ik kan niets vinden wat aan mijn eisen voldoet.

Wat ik wil:
Een HDMI switch met 2 ingangen die ik achter een scherm kan weg werken (scherm hangt op). Hierbij zoek ik een bekabelde afstandsbediening/knop. Deze komt naast de tv tegen de muur van een vergaderzaal. Een duidelijke knop of een lampje welke input geselecteerd is geniet de voorkeur.

Wat ik gevonden heb:
- Switches met een knop, maar zonder afstandsbediening, hierdoor komen alle kabels lelijk in het zicht, geen optie
- Switches met een afstandsbediening, raken kwijt etc, ook geen optie want dan kan het net zo goed via de tv.

Ik dacht dat dit soort producten wel bestonden, maar het blijkt lastiger dan gedacht. Ik kan in ieder geval niet vinden wat ik zoek. Iemand de gouden tip?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:55

WCA

En waarom niet gewoon een draadloze die je vast maakt? Dubbelzijdig tape oid?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
GreNade schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:17:
En waarom niet gewoon een draadloze die je vast maakt? Dubbelzijdig tape oid?
Kabel leek me meer hufter-proof. Daarbij hebben we dat experiment al een keer gehad met andere afstandsbedieningen, geen succes gebleken. Een kabel zit fysiek vast, dus vandaar de voorkeur.

edit:

Ik heb deze gevonden: https://www.kabeldirect.n...EU4BPjqMH89YaAjCVEALw_wcB

Doet wat ik zoek, zelfs te veel, in principe ben ik geholpen, maar als iemand met een simpelere versie aankomt, graag.

[ Voor 30% gewijzigd door gastje01 op 19-07-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:42
Je komt al gauw uit bij switches en matrixen die je via RS232 kan aansturen en dan zit je al snel in een prijsklasse die je waarschijnlijk niet helemaal zal zien zitten. Kies je daarin voor de consumenten-oplossingen, dan kan je rekening houden met prijzen van grofweg 75,- tot 250,- maar ga je naar de professionele oplossingen kijken, dan praat je over prijzen die makkelijk over de 1000,- gaan.

Maar misschien is er een betere oplossing te verzinnen voor je probleem. Kan je de situatie wat beter uitleggen? Want normaal gesproken zou ik toch zeggen dat je de HDMI-inputs op het scherm of de receiver zou moeten willen gebruiken toch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
kroegtijger schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 02:26:
Je komt al gauw uit bij switches en matrixen die je via RS232 kan aansturen en dan zit je al snel in een prijsklasse die je waarschijnlijk niet helemaal zal zien zitten. Kies je daarin voor de consumenten-oplossingen, dan kan je rekening houden met prijzen van grofweg 75,- tot 250,- maar ga je naar de professionele oplossingen kijken, dan praat je over prijzen die makkelijk over de 1000,- gaan.

Maar misschien is er een betere oplossing te verzinnen voor je probleem. Kan je de situatie wat beter uitleggen? Want normaal gesproken zou ik toch zeggen dat je de HDMI-inputs op het scherm of de receiver zou moeten willen gebruiken toch?
Het is een groot scherm in een vergaderruimte, 65" Samsung, net nieuw aan de muur gehange, type heb ik zo snel even niet bij de hand, ben maandag pas weer op locatie. Deze heeft maar 1 HDMI poort en 1 DVI poort. Er is nu een intel NUC bij gekomen tbc videoconferencing (duur woord voor Skype in dit geval) en nu komen we een poort te kort. Er zit wel een RS232 poort naast meen ik me te herinneren.

Het scherm hangt vrijstaand tegen een muur, met daarachter slechts een ethernet en stroompunt. Met extra kabels is in de initiële setup geen rekening gehouden. Uit esthetisch oogpunt willen we dus geen onnodige extra kabels in het zicht. Afstandsbedieningen is al vaker een probleem gebleken, switchen tussen 2 inputs op een beamer krijgen de mensen hier al vaak niet voor elkaar. Ideaal gezien komt er naast het scherm een draaiknop waarbij met een pijltje duidelijk te zien welke input geselecteerd is. Een drukknop met een lampje is ook goed. Alles moet zo simpel mogelijk blijven. Een draadloze afstandsbediening geeft ook geen feedback over welk input signaal geselecteerd is.