Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weapon S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
Bij het openen van de Play Store kreeg ik "Verificatie vereist. Je moet inloggen op je Google-account" op een Android tablet. Het Google-accountwachtwoord is vanochtend gewijzigd, en, als ik het goed begrijp, gebeurt hier niets onverwachts.
De enige oplossing die ik online vond is de Google account ontkoppelen van het apparaat via Instellingen > Accounts > Google > Meer > Account Wissen. Heb ik gedaan. Vervolgens geprobeerd dezelfde Google-account toe te voegen aan Android. Ik kreeg verificatiecodes op mijn mobiel, maar die bestonden maar uit 2 of 1 cijfers. Ze werden niet geaccepteerd. Ik probeerde ander verificatiemethodes, en het enige wat beschikbaar is via het wachtwoord, en dat werd ook niet geaccepteerd.
Wat is de volgende stap? Ik weet het echt niet.

Het is een Samsung Galaxy Tab A. (En ik help iemand anders, dus waarschijnlijk kan ik niet meteen aangedragen suggesties uitproberen.)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Kan je op andere apparaten wel inloggen op dezelfde manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:44
Weapon S schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:05:
Ik kreeg verificatiecodes op mijn mobiel, maar die bestonden maar uit 2 of 1 cijfers. Ze werden niet geaccepteerd.
Ik neem aan dat je hiermee de 6-cijferige 2-step verification codes bedoelt. Je kunt ook wat backup-codes aanmaken via je computer, die bestaan uit 9 cijfers en zouden altijd geaccepteerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59
Normaal gesproken zou je niet heel het account hoeven te verwijderen van de telefoon, maar zou je een notificatie moeten krijgen die je vraagt het wachtwoord opnieuw in te voeren. Maar goed, dat is inmiddels niet meer het probleem.

Ben je nog wel ingelogd op het device waarop je het wachtwoord gewijzigd had (een pc of zo) en kun je daar de instellingen voor 2 step verification wijzigen?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weapon S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
Op de telefoon doet alles het wel gewoon. Ik ga niet proberen daar opnieuw in te loggen. Op een "vreemde" PC proberen in te loggen op Gmail geeft hetzelfde probleem: verificatiecodes van 1 of 2 cijfers die niet worden geaccepteerd.
Ik kan dus waarschijnlijk geen backupcodes maken, omdat ik niet kan inloggen op andere apparaten. Ik ga het wel proberen. Hij is alleen ingelogd op zijn mobiel.
De support page van Google suggereert ook de levering van de codes te veranderen naar spraak in plaats van SMS. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor authenticatie hij gebruikt, omdat ik voor mijn persoonlijke dingen alleen een wachtwoord heb. Ik weet niet waar hij zijn wachtwoord gewijzigd heeft.