Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop tussen 600-900 euro

Pagina: 1
Acties:

• theuntje1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-12-2021
Goedemiddag!

Wat ga je met je laptop doen?

Met de laptop wil ik zowel lichte games spelen, of zwaardere games op lagere instellingen. Ik verwacht hier geen spectaculaire games mee. Een game als Prison Architect vind ik wel eens fijn om te spelen op een laptop.

Verder gebruik ik hem voor werk en studie, dus officepakketten nodig. Geen videobewerking o.i.d..

Ik vind het belangrijk dat de laptop snel opstart, dus een SSD is vereist.

Werkgeheugen minimaal 8 gb. Tevens moet het toetsenbord Qwerty zijn.

Wat is je budget?

Budget ligt tussen 600-1000 euro. 1000 is hierbij echt het limiet.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Laptop zal niet heel veel meegenomen worden, maar ik wil hem wel graag onder de 3 kilo houden. Qua grootte zat ik te denken aan 15,6 inch. Dit mag in kleine hoeveelheden afwijken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Geen merkvoorkeuren

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb op Coolblue de volgende laptops gezien:

LENOVO IDEAPAD 510-15IKB 80SV00K5MH

https://www.laptopshop.nl...ml#product_specifications

-----------------------------------------------------
HP PAVILION 15-AU125ND

https://www.laptopshop.nl...-pavilion-15-au125nd.html

Nadeel aan deze laptops vind ik dat ze enkel 256 gb SSD hebben. Indien het mogelijk is zou ik nog bijvoorbeeld een extra HDD hebben met wat opslag. Zodat ik toch boven de 500 gb uit zou komen. Ik sta dus zeker open voor betere alternatieven of tips wat betreft mijn voorkeuren.

Alvast bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door theuntje1 op 20-07-2017 17:30 . Reden: Extra info ]

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik jou was zou ik een laptop met HDD en 8 GB kopen, losse SSD van 500 GB erbij kopen en dan de HDD door de SSD vervangen.

Invoegen doe je zo!

• jonas-ventje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-01-2024
azerty of qwerty

• theuntje1
qwerty. Heb het toegevoegd aan topic

• theuntje1
_Diederik schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:38:
Als ik jou was zou ik een laptop met HDD en 8 GB kopen, losse SSD van 500 GB erbij kopen en dan de HDD door de SSD vervangen.
Zou dit niet uiteindelijk duurder zijn, omdat ik een HDD koop die ik niet ga gebruiken? Is het tevens eenvoudig om Windows tussen 2 schijven te verplaatsen?

[ Voor 0% gewijzigd door theuntje1 op 19-07-2017 14:57 . Reden: typo ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

theuntje1 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:57:
[...]

Zou dit niet uiteindelijk duurder zijn, omdat ik een HDD koop die ik niet ga gebruiken? Is het tevens eenvoudig om Windows tussen 2 schijven te verplaatsen?
De laatste vraag zelf geeft met alle respect de uitdaging al aan. Het klinkt alsof dat geen klusje is die je vaker hebt gedaan. Uiteraard zitten we op Tweakers en is dit eenvoudig uit te vinden. (Kloon je HDD naar SSD etc..) maar dat moet je wel willen.

Ik zou persoonlijk in jouw geval kijken naar Laptop met SSD. Hoewel je verwacht dat een SSD naderhand toevoegen het duurder zou maken, zorgt het er vooral voor dat je meer keuze beschikbaar hebt indien je zelf de HDD kunt vervangen voor een SSD. Dat kan er dus voor zorgen dat je toch voor een goedkopere optie kan gaan en uiteindelijk kosten kan besparen. Of het vervangen (fysiek) eenvoudig ism hangt erg van de laptop.

De Dell van mijn ouders moest compleet uit elkaar om bij de HDD te komen, wat voor mij geen probleem was, maar voor anderen misschien wel. Ik ben dus wel wat voorzichtig met dat advies.

• jonas-ventje
ik denk idd hdd vervangen duurder zal zijn, ik zou voor een van deze gaan:

pricewatch: Medion Akoya E6431 (Qwerty toetsenbord)
of
pricewatch: Asus VivoBook X555QA DM020T
en ik zou dan eerder nog voor de eerste gaan, als je games wil spelen moet het toch een redelijk goede laptop zijn, klokfrequentie is beduidend hoger bij de eerste voor de rest is het geheugen wel maar voor een stuk ssd maar dat is niet zo erg

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11 19:13
BTO bouwt ook hele leuke laptops. Je kunt ze zelf samenstellen, al beperkt je budget je enigszins gezien de eisen. Hier het 15.6" zakelijk model:

https://www.bto.eu/bto-v-book-15cl31.html

Met een i5-7600T en een 500GB SSD heb je een serieus rappe laptop, maar met 970 euro net boven budget.
Het ding heeft wel ruimte voor 3 SSD/HDD's dus je kunt ook een beetje spelen en bijv. een 128GB SSD nemen (meer dan voldoende voor Windows, Office, al je programma's en een paar oudere games) en ergens een 500GB of 1TB HDD op de kop tikken voor je documenten, films etc.

Oh ja, er staat een 'proefversie' van Windows op, maar dat is vast geen probleem ;)

• Hann1BaL

Hann1BaL

musje83 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:13:

Oh ja, er staat een 'proefversie' van Windows op, maar dat is vast geen probleem ;)
Dit neigt toch wel naar het adviseren om iemand te laten werken op een illegale Windows versie en dat is niet de bedoeling. Windows kost net als andere (fysieke) producten gewoon geld en is het geld ook gewoon waard.

Draai anders een ander OS.

• jonas-ventje
BTO bouwt ook hele leuke laptops. Je kunt ze zelf samenstellen, al beperkt je budget je enigszins gezien de eisen. Hier het 15.6" zakelijk model:

Met een i5-7600T en een 500GB SSD heb je een serieus rappe laptop, maar met 970 euro net boven budget.
Het ding heeft wel ruimte voor 3 SSD/HDD's dus je kunt ook een beetje spelen en bijv. een 128GB SSD nemen (meer dan voldoende voor Windows, Office, al je programma's en een paar oudere games) en ergens een 500GB of 1TB HDD op de kop tikken voor je documenten, films etc.

laptop zelf samenstellen is volgens mij altijd duurder dan een gewone laptop, dat kan toch niet anders en ze hebben trouwens tegenwoordig zoveel modellen dat er voor elke andere specificatie wel een andere laptop is

• musje83
Hann1BaL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:15:
[...]

Dit neigt toch wel naar het adviseren om iemand te laten werken op een illegale Windows versie en dat is niet de bedoeling. Windows kost net als andere (fysieke) producten gewoon geld en is het geld ook gewoon waard.

Draai anders een ander OS.
Dat maak jij er van. En door het te benoemen, maar jij er een issue van. Beter laat je dit gewoon aan de TS over? Hij kan gewoon een Windows 10 licentie aanvinken als hij dit zou willen. :F

• Hann1BaL

Hann1BaL

musje83 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Dat maak jij er van. En door het te benoemen, maar jij er een issue van. Beter laat je dit gewoon aan de TS over? Hij kan gewoon een Windows 10 licentie aanvinken als hij dit zou willen. :F
Dat maak ik er zeker van, omdat dat simpelweg gewoon is waar je op doelt. Je advies had dus moeten zijn: Er zit geen Windows 10 licentie bij en indien je die niet hebt, maar wel wilt gebruiken, moet je die even aanvinken of elders aanschaffen.

Snap je? Mooi :) Fijne dag. :) De TS redt zich wel.

• theuntje1
Hann1BaL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:02:
[...]

De laatste vraag zelf geeft met alle respect de uitdaging al aan. Het klinkt alsof dat geen klusje is die je vaker hebt gedaan. Uiteraard zitten we op Tweakers en is dit eenvoudig uit te vinden. (Kloon je HDD naar SSD etc..) maar dat moet je wel willen.

Ik zou persoonlijk in jouw geval kijken naar Laptop met SSD. Hoewel je verwacht dat een SSD naderhand toevoegen het duurder zou maken, zorgt het er vooral voor dat je meer keuze beschikbaar hebt indien je zelf de HDD kunt vervangen voor een SSD. Dat kan er dus voor zorgen dat je toch voor een goedkopere optie kan gaan en uiteindelijk kosten kan besparen. Of het vervangen (fysiek) eenvoudig ism hangt erg van de laptop.

De Dell van mijn ouders moest compleet uit elkaar om bij de HDD te komen, wat voor mij geen probleem was, maar voor anderen misschien wel. Ik ben dus wel wat voorzichtig met dat advies.
Een laptop uit elkaar halen is voor mij inderdaad niet weggelegd. Wellicht dat ik het kan, maar ik vermijd dit liever. Daarnaast heb ik het kopiëren van Windows tijden terug eens geprobeerd, maar ik was hier uiteindelijk niet tevreden mee. Ik heb dus liever een pc wat meteen klaar is voor gebruik.
jonas-ventje schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:03:
ik denk idd hdd vervangen duurder zal zijn, ik zou voor een van deze gaan:

of
pricewatch: Asus VivoBook X555QA DM020T
en ik zou dan eerder nog voor de eerste gaan, als je games wil spelen moet het toch een redelijk goede laptop zijn, klokfrequentie is beduidend hoger bij de eerste voor de rest is het geheugen wel maar voor een stuk ssd maar dat is niet zo erg
Klinkt interessant. Echter zegt het merk Medion mij niet veel. Dit kan natuurlijk aan mij liggen. Ik zie hem wel voorbij komen in een BBG van een paar maanden terug (het merk dan). Natuurlijk is dit geen reden om hem niet te kopen!
musje83 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:13:

Iets boven het budget is voor mij geen probleem. Ik verwacht echter als ik dan ook nog Windows moet aanschaffen dat ik er wel een stuk te boven kom.

• jonas-ventje
ja medion is het merkt waarmee aldi samenwerkt (in belgië toch)
en een bekent merk gaat ook altijd duurder zijn hé
dezelfde specificatie is dezelfde specificatie maar die prijs is dan wel niet hetzelfde hé

[ Voor 28% gewijzigd door jonas-ventje op 19-07-2017 15:31 ]

• musje83
Medion levert i.d.d. aan Aldi, maar is zeker geen merk van Aldi. Het is echt een heel prima (duits) merk dat zich een beetje tussen de budget- en topklasse nestelt. Aanzienlijk beter als veel budgetmerken (Acer, Packard Bell, Compaq etc.) maar niet zo verfijnd als de betere merken/duurdere modellen.

Althans, dat was zo toen ik nog in de retail werkte :)

• jonas-ventje
ik verstuur dit nu met een medion computer(laptop), bij ons heeft bijna iedereen een medion computer (niet omdat dat merk ons zo goed ligt maar omdat die er gewoon altijd het voordeligst uitkomen)

• theuntje1
Jammer dat er geen andere reviews zijn van die laptop (de Medion). Hij spreekt me wel aan.

Als we minpunten van die laptop zouden moeten opnoemen. Wat zouden deze dan zijn?

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-11 18:21
Dit lijkt me voor je wensen een fijne laptop:
pricewatch: Asus VivoBook A550VX-DM660T

• jonas-ventje
nadelen van de medion zijn natuurlijk:
- de ssd heeft maar 128 gb
- hij heeft geen usb c-type (usb van de toekomst)(maar als er allen nog maar usb c sticks verkocht worden (wat niet direct gaat gebeuren) zijn er nog wel van die omzetters van usb-c aan usb-a)

• jonas-ventje
heb goed nieuws voor je ik heb een website gevonden met reviews over deze laptop

http://nl.alatest.be/revi...-laptop/po3-229848083,30/

• theuntje1
jonas-ventje schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:25:
heb goed nieuws voor je ik heb een website gevonden met reviews over deze laptop

http://nl.alatest.be/revi...-laptop/po3-229848083,30/
Thanks! Ga ik zeker even heen kijken.

---------

Ik heb zelf nog wat rondgekeken en zag de volgende op tweakers staan:

Acer Aspire E5-575G-51RQ

pricewatch: Acer Aspire E5-575G-51RQ

Zou deze laptop aan mijn eisen kunnen voldoen?

• jonas-ventje
ja die laptop is kwalitatief goed maar als je keek naar de medion is de klokfrequentie nog steeds 0,8 ghz hoger(dat is wel wat zeker als je games wilt spelen is 0,8 ghz wel mooi meegenomen voor 10 euro duurder)

• theuntje1
jonas-ventje schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:12:
ja die laptop is kwalitatief goed maar als je keek naar de medion is de klokfrequentie nog steeds 0,8 ghz hoger(dat is wel wat zeker als je games wilt spelen is 0,8 ghz wel mooi meegenomen voor 10 euro duurder)
Dat klopt inderdaad. Voor 10 euro is dat dan beter. Ik zie bij de medion dat hij gebruikt maakt van Intel Iris 550. Ik dacht dat dit beter een AMD of Nvidia kon zijn? Of zegt dat niet zoveel?

• jonas-ventje
ja dat klopt de videokaart is inderdaad niet de allerbeste maar ja voor 900 euro kun je niet alles willen hé

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:46

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

De iris 550 is niet eens een losse videokaart? maar gewoon de IGP van de CPU.
Prison architect lukt dan nog wel. Maar een simpele MOBA gaat dan al niet fatsoenlijk draaien. Ik zou minimaal iets met een Geforce 940MX te adviseren. Wellicht dat met het budget van de TS een GTX950 of 1050 nog net past.

Deze bijvoorbeeld
https://tweakers.net/pric...15-bc210nd/specificaties/

[ Voor 15% gewijzigd door Chrosser op 20-07-2017 14:17 ]

Verwijderd

@theuntje1 Wat dacht je hiervan....een leuke aanbieding?

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Zelf samenstellen en een geldige Windows 10 pro gratis geïnstalleerd.

Zoiets misschien:

Clevo N150RD - 15.6" FHD IPS - nVidia GTX 960M - Intel HD Graphics 530 - i5 6300HQ OP=OP
- Scherm: 15.6" FHD IPS (1920x1080) non-glare LED
- Grafische Kaart: nVidia GTX 960M 2.0Gb GDDR5 Optimus
- Processor: Intel Quad Core i5-6300HQ (2.50-3.20Ghz) 6Mb cache
- Geheugen: Crucial 8Gb DDR3 1600Mhz (1x 8Gb)
- HDD/SSD: Zonder HDD/SSD
- M.2 SSD: Crucial MX300 1050Gb M.2 SSD
- Optische Drive: Ultra Slim 8x SATA DVDbrander
- Wireless: Realtek RTL8723BE Wifi
- Toetsenbord: US Internationaal Wit Verlicht Toetsenbord
- Besturingssysteem: Windows 10 Pro NL 64-bit + Installatie
- Accu: 6 Cell 62.16WH Accu
- Adapter: 120W Adapter
- Garantie: 2 jaar carry-in garantie
- Antivirus: Geen Antivirus
- Tas: Geen tas

Kom je in totaal uit op €898,00

#Justmy2cents

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2017 14:52 ]

• theuntje1
Thanks voor jullie hulp!
Chrosser schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:15:
De iris 550 is niet eens een losse videokaart? maar gewoon de IGP van de CPU.
Prison architect lukt dan nog wel. Maar een simpele MOBA gaat dan al niet fatsoenlijk draaien. Ik zou minimaal iets met een Geforce 940MX te adviseren. Wellicht dat met het budget van de TS een GTX950 of 1050 nog net past.

Deze bijvoorbeeld
https://tweakers.net/pric...15-bc210nd/specificaties/
Zeer interessant inderdaad. Bovendien ook een mooie laptop.

Als je dat vergelijkt met deze Asus:

pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN354T

Is het het waard om bijvoorbeeld toch iets meer uit te geven aan meer opslag en kloksnelheid?
Opslag zal alleen gebruikt worden voor games via Steam en verder slechts word/excel. Films worden gestreamd.
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:46:
@theuntje1 Wat dacht je hiervan....een leuke aanbieding?

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Zelf samenstellen en een geldige Windows 10 pro gratis geïnstalleerd.

Zoiets misschien:

Clevo N150RD - 15.6" FHD IPS - nVidia GTX 960M - Intel HD Graphics 530 - i5 6300HQ OP=OP
- Scherm: 15.6" FHD IPS (1920x1080) non-glare LED
- Grafische Kaart: nVidia GTX 960M 2.0Gb GDDR5 Optimus
- Processor: Intel Quad Core i5-6300HQ (2.50-3.20Ghz) 6Mb cache
- Geheugen: Crucial 8Gb DDR3 1600Mhz (1x 8Gb)
- HDD/SSD: Zonder HDD/SSD
- M.2 SSD: Crucial MX300 1050Gb M.2 SSD
- Optische Drive: Ultra Slim 8x SATA DVDbrander
- Wireless: Realtek RTL8723BE Wifi
- Toetsenbord: US Internationaal Wit Verlicht Toetsenbord
- Besturingssysteem: Windows 10 Pro NL 64-bit + Installatie
- Accu: 6 Cell 62.16WH Accu
- Adapter: 120W Adapter
- Garantie: 2 jaar carry-in garantie
- Antivirus: Geen Antivirus
- Tas: Geen tas

Kom je in totaal uit op €898,00

#Justmy2cents
Is dat uiteindelijk beter dan bijvoorbeeld de HP waar mijn andere quote betrekking op had? Die heeft wel een betere grafische kaart? Wat zijn verder nadelen aan "zelf samenstellen" ik heb daar nog niet over nagedacht?

• jonas-ventje
volgens mij gaat zelf samenstellen echt wel duurder zijn hoor maar ja jij moet kiezen
en als je toch een betere videokaart wilt zou ik voor een van deze gaan
pricewatch: HP 15-ay135nd
of
pricewatch: HP Envy x360 15-AR000ND
of als je 50 euro over je budget gaat heb je hier een hele goede
pricewatch: Asus VivoBook R558UQ-DM1225T

[ Voor 75% gewijzigd door jonas-ventje op 20-07-2017 16:13 ]

Verwijderd

@theuntje1 Wat is echt het maximale wat je uit kunt/wilt geven aan een laptop? Van daaruit kunnen we dan verdere adviezen afgeven..... :)

• theuntje1
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:22:
@theuntje1 Wat is echt het maximale wat je uit kunt/wilt geven aan een laptop? Van daaruit kunnen we dan verdere adviezen afgeven..... :)
Nou, de kosten zouden in eerste instantie gedeeld worden met mijn vriendin. Zij gaat er ook gebruik van maken. Hierdoor was het budget oorspronkelijk 600-900. Maar het is lastig om hier geheel binnen te blijven. Ik wil daarom best wat boven dit budget gaan zitten maar 1000 is wel de max. Ik zal zo even mijn OP hier aan aanpassen

• jonas-ventje
ik zou echt gaan voor
of

[ Voor 78% gewijzigd door jonas-ventje op 20-07-2017 16:47 ]

• Chrosser

Chrosser

jonas-ventje schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:04:
volgens mij gaat zelf samenstellen echt wel duurder zijn hoor maar ja jij moet kiezen
en als je toch een betere videokaart wilt zou ik voor een van deze gaan
pricewatch: HP 15-ay135nd
of
pricewatch: HP Envy x360 15-AR000ND
of als je 50 euro over je budget gaat heb je hier een hele goede
Ik zou deze alle drie niet aanraden.

De eerste HP die je linkt heeft een 7500U processor. Dat is een ultra low voltage dual core processor. Daarnaast is de radeon kaart die er in zit nauwelijks beter dan de IGP van de CPU. Kortom: daar schiet je qua gamen niks mee op.

De tweede sluit helemaal niet aan bij de wensen van de TS. Dit Is meer een convertible laptop die je ook als een tablet kunt vasthouden. Qua componenten (Een trage AMD APU) is het helemaal niks.

De derde is qua looks een prachtige laptop, met grote SSD en en 16 GB geheugen. De processor is echter weer een dual core met matige kloksnelheden en voor dat geld krijg je ook laptops met stukken betere videokaarten.

De Asus ROG die je linkt is prima. Ik kan alleen niet zien of er een IPS Scherm in zit of een TN paneel (dit laatste zou je niet moeten willen). Verder een stevige quadcore processor en de videokaart kun je ook eigenlijk alles wel mee spelen (zelfs bijv GTA5 op medium instellingen)

[ Voor 9% gewijzigd door Chrosser op 20-07-2017 16:57 ]

• jonas-ventje
om een quad core laptop te kopen moet je toch ook al wel veel betalen hoor

Verwijderd

theuntje1 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:37:
[...]

Nou, de kosten zouden in eerste instantie gedeeld worden met mijn vriendin. Zij gaat er ook gebruik van maken. Hierdoor was het budget oorspronkelijk 600-900. Maar het is lastig om hier geheel binnen te blijven. Ik wil daarom best wat boven dit budget gaan zitten maar 1000 is wel de max. Ik zal zo even mijn OP hier aan aanpassen
Dan zou ik persoonlijk deze kiezen:

pricewatch: Asus ROG Strix GL553VD-DM665T

• Chrosser

Chrosser

Ik heb een link voor de TS gemaakt met minimaal een GTX1050 of GTX960m in combinatie met een I7 processor en een IPS beeldpaneel. De laptops die aangeboden worden zijn allemaal een goede keuze. Het enige dat je nog moet bepalen is of je:
- alleen HDD wil (zou ik niet doen)
- alleen SSD
- HDD + SSD combi wil

Het budget ligt dan tussen de € 889,- en € 999,-

https://tweakers.net/cate...GEJopPnXO_u9oak_WSrIx8378

Ter vergelijking heb ik nog een wat goedkopere (€ 879) Asus gelinked met een I5 processor. Deze is echter minder snel dan een I7 + deze laptop heeft alleen een HDD. Die zou je nog moeten vervangen door een SSD. Hierdoor kun je meteen betere een laptop selecteren uit de bovenstaande link.
https://tweakers.net/pric...3vw-dm059t/specificaties/

• jonas-ventje
die wat goedkopere van chrosser zou ik niet aanraden het enige waar hij naar kijkt is de videochip en quadcore voor de rest is deze niet goed.
ten eerste gaat niemand noch een laptop zonder ssd geheugen kopen.
en kijk naar de klokfrequentie.

de beste die hier tot nu toe is opgenoemt is die van Tusa
quote:
theuntje1 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:37:
[...]

Dan zou ik persoonlijk deze kiezen:

Verwijderd

Voor een normale 15" laptop zou ik voor je eerste keuze gaan: https://www.laptopshop.nl...ml#product_specifications
Deze stond ook al in mijn eigen wenslijstje voor als er weer eens een bekende vraagt welke laptop hij moet kopen met een budget tot 700 euro.

Maar je budget is vrij rekbaar zie ik. Dan kan deze ook nog: pricewatch: Clevo N850HK1 als je nog een betere videokaart wilt. Wel nog geheugen en SSD erbij kopen, maar dat haal je makkelijk voor 175 euro samen. Windows 10 kan voor rond een tientje op psngames.org.

• theuntje1
Als ik de Asus van @Verwijderd opeeeg tegen bijvoorbeeld de HP Pavilion in de lijst van @Chrosser .

pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb030nd

Is het de 50 euro extra waard om een I7 ipv een I5 te hebben, meer kloksnelheid?Daarentegen zie ik dat de SSD kleiner is maar de HDD wel sneller leest. Bovendien vind ik het uiterlijk van die HP wel wat beter.

Over de HP heb ik op dit moment wel een positief gevoel!

• jonas-ventje
het nadeel van de hp is dat hij wel geen usb-c type heeft.

maar intussen zit je dan wel al aan 1000 euro hé

Verwijderd

theuntje1 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:44:
Als ik de Asus van @Verwijderd opeeeg tegen bijvoorbeeld de HP Pavilion in de lijst van @Chrosser .

pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb030nd

Is het de 50 euro extra waard om een I7 ipv een I5 te hebben, meer kloksnelheid?Daarentegen zie ik dat de SSD kleiner is maar de HDD wel sneller leest. Bovendien vind ik het uiterlijk van die HP wel wat beter.

Over de HP heb ik op dit moment wel een positief gevoel!
De HP is slank en rank, en dat is fraai om te zien. De Asus is iets dikker en oogt daardoor iets lomper. Slank en rank komt de koeling echter niet echt ten goede waardoor er dus meer sprake zal zijn van warmtevorming in de behuizing van de HP, want reken er maar op dat de GTX1050 warm gaat worden na een uurtje, evenals de processor bij (iets) zwaardere taken.

i5 (2,5GHz) of i7 (2,8GHz)....het verschil is echt nihil en mijn inziens dus zeker geen €50,00 meer waard. Een grotere SSD is fijner en heeft m.i. meer waarde dan een iets sneller lezende HDD.

Tevens de opmerking van @jonas-ventje valt niet te verwaarlozen; 'het nadeel van de hp is dat hij geen usb-c type heeft'.

Jij moet doen waar jij je het beste bij voelt, maar mijn mening is dat je met de Asus beter af bent ten opzichte van de HP. Zeker qua koeling van de componenten.

Succes en laat ons wel even wat je uiteindelijke keuze geworden is. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 01:59 ]

• theuntje1
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:11:
[...]
De HP is slank en rank, en dat is fraai om te zien. De Asus is iets dikker en oogt daardoor iets lomper. Slank en rank komt de koeling echter niet echt ten goede waardoor er dus meer sprake zal zijn van warmtevorming in de behuizing van de HP, want reken er maar dat de GTX1050 warm gaat worden na een uurtje, evenals de processor bij (iets) zwaardere taken.

i5 (2,5GHz) of i7 (2,8GHz)....het verschil is echt nihil en mijn inziens dus zeker geen €50,00 meer waard. Een grotere SSD is fijner en heeft m.i. meer waarde dan een iets sneller lezende HDD.

Tevens de opmerking van @jonas-ventje valt niet te verwaarlozen; 'het nadeel van de hp is dat hij geen usb-c type heeft'.

Jij moet doen waar jij je het beste bij voelt, maar mijn mening is dat je met de Asus beter af bent ten opzichte van de HP. Zeker qua koeling van de componenten.

Succes en laat ons wel even wat je uiteindelijke keuze geworden is. :)
Top dit is handige info! Dit wist ik niet. Dat neig ik toch naar de Asus.

------------
jonas-ventje schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:55:
het nadeel van de hp is dat hij wel geen usb-c type heeft.

maar intussen zit je dan wel al aan 1000 euro hé
Iemand gaat thuis ook niet blij zijn hiermee haha! :P

-------------
Bedankt voor jullie hulp. Ik heb wat dingen geleerd en ga toch voor die Asus waarschijnlijk. Al zal ik daar wel eerst nog iemand van moeten overtuigen haha.

Buiten dat weet ik nu al een stuk beter waar ik ook in de toekomst op moet letten!

• musje83
Ik zie nu dat er een goedkopere BTO is trouwens, scheelt een hoop en zo blijf je ruim binnen budget:

15CL18: 15.6" mat Full-HD IPS scherm
Intel® i5-7300HQ Quad-core (2.4GHz, max. 3.5GHz)
8GB DDR4 (2400MHz), BTO Selected geheugen
Geen geheugen in geheugenslot 2 (optioneel)
256GB, PCIe NVMe 3.0 x4 SSD, Plextor M8P, 2300MB/s-1300MB/s
Geen 2.5 inch HDD of SSD in slot 1 (optioneel)
Intel® Dual Band Wireless-AC 3165/68 M.2 (2.4/5GHz, 433Mbps) + Bluetooth 4.2
Verlicht QWERTY-toetsenbord (US International-Nederlands)
Windows 10 Pro NL incl. USB-stick - actie
2 jaar carry-in garantie
Basic BTO laptoptas tm 17 inch incl standaard muis en actiekit

899,00 incl. btw

Helemaal compleet, supersnelle SSD (NVMe, 2300/1300MB/s !!) en ruimte voor extra HDD en geheugen.
Inclusief Windows 10 Pro :-)

Een vriend van me heb ik ook een BTO aangeraden, hij is professioneel video producer/editor en hij is echt waanzinnig tevreden met het ding. Vooral de (1TB...) NVMe SSD, bloedje snel :)

Oja, de aansluitingen:

- 2 x USB 3.0 (USB 3.1 Gen 1) poort
- 1 x USB 2.0 poort
- 1 x USB-C 3.0 (USB 3.1 Gen 1) poort (Type C)
- 1 x HDMI™ (met HDCP)
- 1 x VGA
- 1 x Hoofdtelefoon uitgang (3.5mm mini-jack)
- 1 x Microfoon ingang (3.5mm mini-jack)
- 1 x S/PDIF Digitale uitgang (3.5mm mini-jack)
- 1 x RJ-45 LAN 100/1000Mbps

[ Voor 14% gewijzigd door musje83 op 20-07-2017 22:44 ]

Verwijderd

musje83 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:42:
Ik zie nu dat er een goedkopere BTO is trouwens, scheelt een hoop en zo blijf je ruim binnen budget:

15CL18: 15.6" mat Full-HD IPS scherm
Intel® i5-7300HQ Quad-core (2.4GHz, max. 3.5GHz)
8GB DDR4 (2400MHz), BTO Selected geheugen
Geen geheugen in geheugenslot 2 (optioneel)
256GB, PCIe NVMe 3.0 x4 SSD, Plextor M8P, 2300MB/s-1300MB/s
Geen 2.5 inch HDD of SSD in slot 1 (optioneel)
Intel® Dual Band Wireless-AC 3165/68 M.2 (2.4/5GHz, 433Mbps) + Bluetooth 4.2
Verlicht QWERTY-toetsenbord (US International-Nederlands)
Windows 10 Pro NL incl. USB-stick - actie
2 jaar carry-in garantie
Basic BTO laptoptas tm 17 inch incl standaard muis en actiekit

899,00 incl. btw

Helemaal compleet, supersnelle SSD (NVMe, 2300/1300MB/s !!) en ruimte voor extra HDD en geheugen.
Inclusief Windows 10 Pro :-)

Een vriend van me heb ik ook een BTO aangeraden, hij is professioneel video producer/editor en hij is echt waanzinnig tevreden met het ding. Vooral de (1TB...) NVMe SSD, bloedje snel :)

Oja, de aansluitingen:

- 2 x USB 3.0 (USB 3.1 Gen 1) poort
- 1 x USB 2.0 poort
- 1 x USB-C 3.0 (USB 3.1 Gen 1) poort (Type C)
- 1 x HDMI™ (met HDCP)
- 1 x VGA
- 1 x Hoofdtelefoon uitgang (3.5mm mini-jack)
- 1 x Microfoon ingang (3.5mm mini-jack)
- 1 x S/PDIF Digitale uitgang (3.5mm mini-jack)
- 1 x RJ-45 LAN 100/1000Mbps
En welk type videokaart? Geen GTX1050 in ieder geval. De interne Onkyo speakers klinken echt belabberd en het beeldscherm is ook niet van een hoge kwaliteit. Tevens laat de kwaliteit van de plastic Clevo behuizingen zwaar te wensen over (o.a. slap en eenvoudig te buigen scherm). Nee kerel, de Asus is gewoon de beste optie voor de TS, en hij heeft het budget zoals hij aangeeft. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 01:11 ]

• musje83
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 01:06:
En welk type videokaart? Geen GTX1050 in ieder geval. De interne Onkyo speakers klinken echt belabberd en het beeldscherm is ook niet van een hoge kwaliteit. Tevens laat de kwaliteit van de plastic Clevo behuizingen zwaar te wensen over (o.a. slap en eenvoudig te buigen scherm). Nee kerel, de Asus is gewoon de beste optie voor de TS, en hij heeft het budget zoals hij aangeeft. ;)
Oke, kerel, ik ben van mening dat het voor de TS (ruim) voldoende is.

**edit

Trouwens, kerel, ik zie dat de Asus ook niet bepaald fantastisch is. De BTO heeft een veel, heel veel rappere SSD...

reviews: Asus ROG Strix GL553VD - Stevige GTX 1050-laptop met fikse prijs

[ Voor 22% gewijzigd door musje83 op 21-07-2017 09:09 ]

Verwijderd

musje83 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:06:
[...]

Oke, kerel, ik ben van mening dat het voor de TS (ruim) voldoende is.

**edit

Trouwens, kerel, ik zie dat de Asus ook niet bepaald fantastisch is. De BTO heeft een veel, heel veel rappere SSD...

reviews: Asus ROG Strix GL553VD - Stevige GTX 1050-laptop met fikse prijs
Welke grafische kaart herbergt de 15CL18 Clevo eigenlijk, zou je mij dat kunnen vertellen? Tevens ben ik van mening, dat als je iemand een Clevo adviseert, dat je een TS niet meteen naar één van de duurste verkopers moet sturen. BTO is bijvoorbeeld duurder dan deze: https://laptopparts4less.frl/

En dat terwijl de Clevo's exact hetzelfde zijn. Welke meerwaarde heeft daarnaast een iets snellere SSD ten opzichte van een betere behuizing en een beter beeldscherm? Met alle respect, maar ook de Asus kun je eventueel zelf upgraden naar een snellere SSD, of dat laten doen bij een computerzaak.

• musje83
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:49:
Welke grafische kaart herbergt de 15CL18 Clevo eigenlijk, zou je mij dat kunnen vertellen? Tevens ben ik van mening, dat als je iemand een Clevo adviseert, dat je een TS niet meteen naar één van de duurste verkopers moet sturen. BTO is bijvoorbeeld duurder dan deze: https://laptopparts4less.frl/

En dat terwijl de Clevo's exact hetzelfde zijn. Welke meerwaarde heeft daarnaast een iets snellere SSD ten opzichte van een betere behuizing en een beter beeldscherm? Met alle respect, maar ook de Asus kun je eventueel zelf upgraden naar een snellere SSD, of dat laten doen bij een computerzaak.
Er zit een HD 650 in, mijns inziens ruim voldoende voor de eisen die de TS stelt.

De meerwaarde van een 'iets' snellere SSD is de lange termijn performance. Een MX300 is prima met 530/510MB/s maar een NVMe is de toekomst en is niet 'iets' sneller, maar ruim 4x zo snel (read 2300MB/s) en ruim 2x zo snel (write 1300MB/s).

Of de behuizing en hetscherm beter zijn weet ik niet en ik denk jij ook niet. Heb je ze beiden vastgehouden of baseer je het puur op basis van andere modellen van deze merken?

Maar het maakt ook allemaal niet uit, I couldn't care less. Ik heb mijn advies aan de TS gegeven en jij hebt jouw advies gegeven. Kan hij zelf gaan kiezen en als hij vragen heeft, dan horen we het wel. ;)

Verwijderd

musje83 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:58:
[...]

Er zit een HD 650 in, mijns inziens ruim voldoende voor de eisen die de TS stelt.

De meerwaarde van een 'iets' snellere SSD is de lange termijn performance. Een MX300 is prima met 530/510MB/s maar een NVMe is de toekomst en is niet 'iets' sneller, maar ruim 4x zo snel (read 2300MB/s) en ruim 2x zo snel (write 1300MB/s).

Of de behuizing en hetscherm beter zijn weet ik niet en ik denk jij ook niet. Heb je ze beiden vastgehouden of baseer je het puur op basis van andere modellen van deze merken?

Maar het maakt ook allemaal niet uit, I couldn't care less. Ik heb mijn advies aan de TS gegeven en jij hebt jouw advies gegeven. Kan hij zelf gaan kiezen en als hij vragen heeft, dan horen we het wel. ;)
Mijn vrouw heeft een Clevo gehad waardoor ik dus uit ervaring praat. Het beeldscherm van de Clevo begon na 3 jaar te flikkeren en was vanaf het begin al slap. De Asus Strix heb ik zelf ook al eens onder handen mogen nemen bij een collega van mij. Daarop baseer ik mijn mening dus.

Ook ik ben benieuwd wat de keuze uiteindelijk wordt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 16:16 ]

• musje83
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:06:
[...]
Mijn vrouw heeft een Clevo gehad waardoor ik dus uit ervaring praat. Het beeldscherm van de Clevo begon na 3 jaar te flikkeren en was vanaf het begin al slap. De Asus Strix heb ik zelf ook al eens onder handen mogen nemen bij een collega van mij. Daarop baseer ik mijn mening dus.

Ook ik ben benieuwd wat de keuze uiteindelijk wordt. :)
Dat bedoel ik dus, je vergelijkt een Clevo van 3+ jaar geleden met een Asus van nu. Ik heb (heel) veel Asus laptops verkocht en daar zaten ook een paar heel matige modellen tussen, slechte schermen, slappe scharnieren, slechte koeling. Zegt ook helemaal niks over de huidige modellen. En zoals ik al eerder aangaf heeft een vriend van me recent (lees: 2 weken geleden) nog een 15.6" BTO besteld en hij is er echt heel tevreden over. En hij komt van een MBP vandaan.

AnywayTS, kom er maar in! 8)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Ik zou voor deze gaan:

pricewatch: Lenovo Legion Y520 15 80WK005QMH

Core i7-7700HQ en gtx1050 voor 999
Pagina: 1