USB-C kabel laad iPad niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 02:43
Hallo,

Ik zit met een raar probleem.

Gebruikte hardware:
- Macbook Pro 15" 2017;
- iPad Pro 9,7" 2016;
- USB-C naar lightning kabel

In Sierra zijn er geen issues, de iPad laad gewoon op.

Echter in Windows 10 via bootcamp, laad de iPad niet op met de USB-C kabel. Hij herkent hem wel, maar op de ipad staat "opladen uit". Met een iPhone 7 werkt het wel.

Via een gewone USB A kabel en met een Satechi hub laad de iPad wel op.

Apple wil/kan mij niet verder helpen en leggen de bal bij Microsoft neer omdat ze geen ondersteuning geven voor Windows. Microsoft heb ik nog niet gesproken, maar ik verwacht dat hun zeggen "wij geven geen ondersteuning voor iPads, daarvoor moet je bij Apple zijn".

Zijn er mensen die een USB-C naar lightning kabel hebben en dit kunnen testen onder Bootcamp of een niet Apple laptop met USB-C poort?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via S_tef op 19-07-2017 22:12)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Windows beperkt wat USB-C kan ja, dat klopt. Er zijn van sommige OEM's patches voor, maar Apple levert geen Windows-patches om USB-C dingen te laten doen die Windows standaard zelf had moeten doen.

Ik denk dat het een kwestie van tijd wordt tot MS zelf de problemen oplost of een third party tool komt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:31
Misschien dat googlen op windows 10 usb c power settings je een stap verder kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:20

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Waarschijnlijk houdt Windows10 standaard een stroom limiet aan, die niet voldoende is om het laden te triggeren. Het zal hem dan zitten in het goed herkennen van een high-power USB poort en de gebruikte driver. Dan kan je bij de eigenschappen kijken of je dit kan overrulen, of dat je echt een meer specifieke driver nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 15:29
Ipad laad hier ook niet met een desktop WIN 10, iphone geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
superduper schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:34:
Waarschijnlijk houdt Windows10 standaard een stroom limiet aan, die niet voldoende is om het laden te triggeren. Het zal hem dan zitten in het goed herkennen van een high-power USB poort en de gebruikte driver. Dan kan je bij de eigenschappen kijken of je dit kan overrulen, of dat je echt een meer specifieke driver nodig hebt.
Maar via een een Satechi "hub" en USB A werkt het wel, de USB-C in de Satechi steken werkt weer niet.
In de device manager bij de eigenschappen van de poort heb ik bij power management "allow the computer to turn off this device to save power" al uitgezet.
Wouter36 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:40:
Ipad laad hier ook niet met een desktop WIN 10, iphone geen probleem.
Via USB-C of USB-A?

[ Voor 12% gewijzigd door S_tef op 19-07-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 15:29
USB C Apple kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Oke, raar dat het zelfs op een desktop is.
Zal Windows het vermogen beperken wat de poort kan uitgeven dan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Windows beperkt wat USB-C kan ja, dat klopt. Er zijn van sommige OEM's patches voor, maar Apple levert geen Windows-patches om USB-C dingen te laten doen die Windows standaard zelf had moeten doen.

Ik denk dat het een kwestie van tijd wordt tot MS zelf de problemen oplost of een third party tool komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Heb je toevallig een linkje naar zon patch van een OEM? Dan kan ik kijken hoe ze dat daar beschrijven en makkelijker zoeken naar een third party tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:02
Zit je toevallig op de beta versie van iOS 11? Zo ja dan verklaard dat het misschien. Zie ook Dit accessoire word mogelijk niet ondersteund iPad Air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Apple heeft voor de iPad Pro helaas een niet-standaard laadspanning gebruikt:
14.5V
Deze spanning zit niet in de final USB-PD 2.0 spec.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Ik zit niet in een beta van IOS11 en heb het zelfde issue met een iPad Air 2.
Ik krijg overigs niet de melding "dit accessoire word mogelijk niet ondersteund" maar gewoon opladen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Interessant, ik ga dat als ik thuis ben even proberen (MacBook Pro 13" 2017, iPad Pro 9,7" 2016, Apple usb-c-lightningkabel).

Ik heb gemerkt dat dit de snelste manier is om de iPad op te laden (in Sierra), want via de CalDigit dock krijg ik 2 Watt met dezelfde kabel. Met een usb-a-lightningkabel aan de dock krijgt de iPad wel 7 Watt maar dan gaat er 36 Watt naar de MacBook in plaats van 60 Watt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Asus AI Charger geinstalleerd en het werkt.
https://event.asus.com/mb/2010/ai_charger/

Kwam erachter dat het op mn desktop met gewoon usb a ook niet werkt. Heeft dus niet direct iets met usb c te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Getest :)

De iPad wordt in Windows (Boot Camp) inderdaad niet opgeladen via usb-c, de iPhone wel.

Mijn pc (Windows 10) heeft ook usb-c, ook daar laadt de iPhone wel en de iPad niet. Zelfde geldt voor usb-a-lightning. Ik heb geen tools geïnstalleerd voor het moederbord van de pc zoals MSI Super-Charger. Misschien werkt het daarmee wel maar ik gebruik dat verder toch niet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
S_tef schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:13:
Asus AI Charger geinstalleerd en het werkt.
https://event.asus.com/mb/2010/ai_charger/

Kwam erachter dat het op mn desktop met gewoon usb a ook niet werkt. Heeft dus niet direct iets met usb c te maken.
Nou, dat is dus wat ik bedoelde qua OEM patch ;-) maar je was dus te snel. Nagenoeg elke fabrikant die ergens in de marketing over 'snel opladen' of 'charger mode' praat heeft ergens een stukje software voor het OS om dat mogelijk te maken, om dat het niet altijd binnen de hardware eisen valt. De hardware moet een X aantal dingen doen, de rest is aan het OS, waarbij dat dus niet altijd goed gaat. Dat AiCharger van ASUS werkt is trouwens toeval, die patches en drivers zitten soms slechts op ini/wmi/registry niveau, maar vaak zijn het filters die op device ID werken, en dat gaat dan alleen goed als de USB hub/chipset die je hebt toevallig overeen komt met wat ASUS zelf verkoopt. In dit geval is het een standaard USB chipset, dus dat zal nagenoeg altijd wel goed gaan, maar er zijn zat borden die bijvoorbeeld AsMedia gebruiken en dan is het maar net geluk hebben om een OEM te vinden die dat gebruikt en daar een fix voor gebouwd heeft.

In elk geval mooi dat je het op hebt kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:40

paQ

Ik schop deze even omhoog.

Ipad Pro 2018 binnen, USB-C > USB converter > iMac (5K)
er gebeurt... niets....

Is het de originele laadkabel waarom er niets gebeurt, of gaat dit nooit zo werken?
Bedoeling is dat ik duet display weer bedraad kan gebruiken. (mooi vloeiend via wifi, maar dan laadt de ipad niet en er is latency in het geluid)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1