Ik heb drie schijven die samen een RAID5 array vormen. Geen van deze schijven heeft problemen, maar de systeemschijf van het systeem waar ze inzaten wel. Voor recovery heb ik de schijven dus overgezet naar een ander systeem. Deze herkende de array, maar geeft hem als failed aan.
Een deel van de data er op blijkt niet goed gebackupt, dus zal ik de boel eerst moeten recoveren. Gezien zowel de schijven als de array allemaal in orde waren voordat deze overgezet zijn, zou ik eigenlijk gewoon tegen Windows willen kunnen zeggen: probeer het maar. Maar dat lijkt geen optie.
Extra details, mocht het helpen:
Originele setup:
Windows server 2012
3x 3 tb Seagate barracuda's
Windows software RAID5
Recovery systeem:
Windows 10 Enterprise
Wat ik tot nu toe gedaan heb:
- Via bootable usb stick de integriteit van de array in het originele systeem geverifieerd
- De schijven overgezet naar het nieuwe systeem
- In disk management: Import foreign disks (set werd hierbij herkent als array)
- Schijven staan nu alle drie op Dynamic, Online en Failed
- Reactivate Disk doet niks
Voor ik straks door klunzerigheid de situatie juist verslechter, vroeg ik me af of iemand toevallig ervaring met deze situatie had. Online vind ik vooral verhalen waarbij daadwerkelijk schijven faalden en er dus complexe recovery gedaan moet worden. Deze situatie lijkt wat mij betreft simpeler, maar ik kom nog geen simpele oplossing tegen.
Een deel van de data er op blijkt niet goed gebackupt, dus zal ik de boel eerst moeten recoveren. Gezien zowel de schijven als de array allemaal in orde waren voordat deze overgezet zijn, zou ik eigenlijk gewoon tegen Windows willen kunnen zeggen: probeer het maar. Maar dat lijkt geen optie.
Extra details, mocht het helpen:
Originele setup:
Windows server 2012
3x 3 tb Seagate barracuda's
Windows software RAID5
Recovery systeem:
Windows 10 Enterprise
Wat ik tot nu toe gedaan heb:
- Via bootable usb stick de integriteit van de array in het originele systeem geverifieerd
- De schijven overgezet naar het nieuwe systeem
- In disk management: Import foreign disks (set werd hierbij herkent als array)
- Schijven staan nu alle drie op Dynamic, Online en Failed
- Reactivate Disk doet niks
Voor ik straks door klunzerigheid de situatie juist verslechter, vroeg ik me af of iemand toevallig ervaring met deze situatie had. Online vind ik vooral verhalen waarbij daadwerkelijk schijven faalden en er dus complexe recovery gedaan moet worden. Deze situatie lijkt wat mij betreft simpeler, maar ik kom nog geen simpele oplossing tegen.