Vraag

• Alphyraz
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:52
Hoi,

Ik heb gisteren een nieuwe muis besteld en deze vandaag ontvangen (pricewatch: Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse). Een erg goede muis, maar er is iets waar ik me mateloos aan stoor.

Het is namelijk zo, dat wanneer ik de muis aansluit via USB (logisch), dan hoor ik af en toe een soort hoge pieptoon uit mijn pc komen. Ik gebruik een desktop-pc. Het wisselen van USB-poorten heeft geen zin.

Ik heb al het één en ander op Google gezocht en sommigen beweren dat het met met de 3.5mm audioaansluiting te maken kan hebben. De speakers uitschakelen/losmaken heeft echter geen zin.

Het vreemde is dat het onvoorspelbaar is. De ene keer hoor je het (bijna) niet en de andere keer hoor je het veel luider. Het is ook echt alleen wanneer je de muis beweegt.

Heeft iemand misschien een oplossing? Ik vind het een erg fijne muis maar door dit soort fratsen overweeg ik om hem terug te sturen.

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Coil whine? Uitzoeken van welk component het komt.

• cor984
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 30-08 13:14
Saturnus schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:03:
Coil whine? Uitzoeken van welk component het komt.
Klinkt wel als coilwhine. Probeer het bij een andere PC. Doet hij het daar hetzelfde. En wat is je amperage die over jouw moederboard kan... Maar ik denk niet dat dat het probleem is

Een biertje is nooit weg

• Alphyraz
Ik heb even deze video bekeken. Daar is het echter wel een stuk luider dan bij mij. Het klinkt bij mij meer als zo'n app waarmee je van die hondenfluitjes kunt afspelen.

Volgens de video is er weinig aan te doen. Heeft het nu dan nog zin om uit te zoeken waar het precies aan ligt?

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is je systeem geaard aangesloten?

30" monitor te koop

• Alphyraz
Aangezien ik niet weet hoe dat zou moeten, denk ik van niet nee.
Edit: zou het misschien een optie zijn om een USB hub te gebruiken die is aangesloten op netstroom? Ik noem maar wat, ik heb geen idee of dat er mee te maken heeft.

[Voor 56% gewijzigd door Alphyraz op 19-07-2017 14:55]

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doe dat eens. Pak een stopcontact met aarde (dus met die extra pinnetjes aan de zijkant) (en niet enkel een geaarde stekkerdoos, maar eentje op de muur die geaard is) en probeer het dan eens.

30" monitor te koop

• HMaster_II
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21:17
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Piep en ruisgeluiden via de headset bij iedere muisbeweging. Ik had op dat moment nog de geluidskaart onboard in gebruik.
Nu heb ik een Focusrite externe geluidskaart in gebruik en ben van iedere ruis en piep af.
Mijn pc hangt aan geaard stopcontact. Iets wat bij mij een vereiste is.

• Grampel
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 30-07 16:17
Herkenbaar!
Wanneer ik op een donkere harde ondergrond de muis gebruik klinkt bij bewegen die irritante hoge pieptoon. Het is echter meteen afgelopen wanneer ik een wit blaadje onder de muis leg
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee