Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UBEE Ziggo modem gebruiken als Accesspoint?

Pagina: 1
Acties:

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10:25
Vandaag is er een monteur geweest om de connectbox te installeren en is de UBEE niet meer in gebruik. Nu zat ik eraan te denken om hiervan een accesspoint te maken zodat we op zolder fatsoenlijk wifi hebben.

Is dit mogelijk?

Ons netwerk ziet er als volgt uit:

Connectbox ->Switch -> verschillende pc's en nu dus de UBEE.

Alleen ik kan niet in de configuratie komen van de UBEE, zodat ik de instellingen kan veranderen. Weet iemand dit of is het sowieso niet mogelijk om een modem te veranderen naar een accesspoint?

Ik heb nu de UBEE aangesloten aan de switch alleen staat er dan dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.google.nl/search?q=oeps+de+verbinding+met+uw+modem+werkt+niet+goed&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj43fm1oJXVAhWDLlAKHZFACQ0Q_AUICygC&biw=1600&bih=791#imgrc=Uj3QMILMJ08mjM:

als ik verbinding wil maken.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jeanke117 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:36:
Vandaag is er een monteur geweest om de connectbox te installeren en is de UBEE niet meer in gebruik. Nu zat ik eraan te denken om hiervan een accesspoint te maken zodat we op zolder fatsoenlijk wifi hebben.

Is dit mogelijk?

Ons netwerk ziet er als volgt uit:

Connectbox ->Switch -> verschillende pc's en nu dus de UBEE.

Alleen ik kan niet in de configuratie komen van de UBEE, zodat ik de instellingen kan veranderen. Weet iemand dit of is het sowieso niet mogelijk om een modem te veranderen naar een accesspoint?

Ik heb nu de UBEE aangesloten aan de switch alleen staat er dan dit:

[afbeelding]

als ik verbinding wil maken.
Meestal krijg je een retourbox opgestuurd bij vervangen modem. En inderdaad je kan zelf zeer weinig instellen.

• Jeanke117
geforce5_guy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:39:
[...]

Meestal krijg je een retourbox opgestuurd bij vervangen modem. En inderdaad je kan zelf zeer weinig instellen.
Een retourbox? De monteur heeft de connectbox installeert en heeft de doos van de connectbox en het UBEE modem gewoon bij mij gelaten?

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
UBEE modem is eigendom van Ziggo, dus je zal vermoedelijk per post een opgevouwen doos toegestuurd krijgen om je modem terug te sturen :)

• geforce5_guy
  • Niet online
Jeanke117 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:40:
[...]

Een retourbox? De monteur heeft de connectbox installeert en heeft de doos van de connectbox en het UBEE modem gewoon bij mij gelaten?
De modems zijn eigendom van Ziggo. Daarvoor krijg je via de post een opgevouwen doos die je kan gebruiken voor het retour sturen van de oude modem.

• Jeanke117
Ahh das jammer.

Bedankt in ieder geval. De monteur kon hier toch ook wat van zeggen?

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-11 16:46
Heb al meerdere keren modem moeten vervangen van Ziggo, en ze hebben nooit om retour gevraagd ;)

• Zorc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 14:26
Ook al zou je hem mogen houden dan nog kan je beter een goed accespoint kopen :)
Beter te configureren, aanzienlijk betere werking en dekking en niet in de laatste plaats minder energiegebruik (uitgaande dat je beetje oplet wat je koopt).

• geforce5_guy
  • Niet online
HvanL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:45:
Heb al meerdere keren modem moeten vervangen van Ziggo, en ze hebben nooit om retour gevraagd ;)
Dat zou kunnen. Maar hou er rekening mee dat de modems in bruikleen zijn en dus ooit opgevraagd kunnen worden. Kan duur grapje worden.

• xehexehex
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-11 21:23
geforce5_guy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:44:
[...]

De modems zijn eigendom van Ziggo. Daarvoor krijg je via de post een opgevouwen doos die je kan gebruiken voor het retour sturen van de oude modem.
Ehm, ik heb ook een nieuwe en in mijn bestelling duidelijk dat ik mijn modem kan inleveren bij een inleverpunt, niet terug naar Ziggo. Mijn modem is een half jaar oud/jong. Hiervoor ook nog nooit hoeven doen. Wel mijn MediaBox, maar die heb ik ook nog :/ :D.

• geforce5_guy
  • Niet online
Taine0 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:45:
[...]

Ehm, ik heb ook een nieuwe en in mijn bestelling duidelijk dat ik mijn modem kan inleveren bij een inleverpunt, niet terug naar Ziggo. Mijn modem is een half jaar oud/jong. Hiervoor ook nog nooit hoeven doen. Wel mijn MediaBox, maar die heb ik ook nog :/ :D.
Kan zijn dat ze het proces van retour veranderd hebben.

Als ik iets nieuws kreeg van ziggo was het inleveren bij bepaald punt of je kreeg een retourbox thuis gestuurd.

Maar feit blijft dat het eigendom blijft van ziggo. Dus gooi ze niet weg ;)

• Trompetistjuh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-05 20:54
Als die niet terug wordt gevraagd door ziggo en je geen geld wil uitgeven aan een accespoint kan het wel.

Hiervoor moet je de dhcp uitzetten en de goede ip gegevens invullen in de ubee modem. Vervolgens kan je hem met een kabel aan je connect box of switch hangen.

Alleen moet ik wel zeggen dat het beter is om een goed accespoint te kopen.
Pagina: 1