Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Surface Pro 4

Pagina: 1
Acties:

• Scuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-10 22:59
Goedemiddag Tweakers.

Jullie hebben mij in het verleden heel prettig geholpen bij het samenstellen van een echte gamecomputer, echter wil het nu zo zijn dat ik voor mijn werk iets minder vaak thuis ben. Nu zou ik graag iets portables willen hebben om me te vermaken. Dit hoeft geen beest van een gamelaptop te zijn maar iets wat er mooi uit ziet en nog een beetje portable is. Ik ben al jaren gecharmeerd van het Surface Pro concept van Microsoft voornamelijk vanwege de portability en twijfel nu of de upgrades van de 2017 versie het waard is, of dat ik beter de Surface Pro 4 versie van verleden jaar kan kiezen.

Wat ga je met je laptop doen?
Beetje gamen (Company of Heroes 2, FM 2017/ 2018 etc..), netflixen en wat office werk. Voornamelijk downtime te doden in de periode dat ik geen toegang heb tot mijn echte gamecomputer.

Wat is je budget?
Het budget zit rond €1500 dit is een schatting als de discussie uitwijst dat de 2017 versie van meerwaarde is wacht ik iets langer om de duurde gelijkwaardige versie te kopen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zoals in de aanhef aangegeven vind ik het prettig de portabilty en een mooi design.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf zit ik een beetje te denken aan een i5 versie van de Surface Pro 4 toevoeging ik lees dat de i5 in de 2017 versie niet meer actief gekoeld wordt, en hij ook aardig throttled bij stevig gebruik. De keuze zou dus een i5 uit de vorige generatie zijn of een i7 (vanwege actieve koeling) uit de huidige generatie. Zijn er mensen met ervaring met deze apparaten?

Groetjes,

Michael

[ Voor 9% gewijzigd door Scuur op 19-07-2017 17:06 ]

Verwijderd

Xiaomi Notebook Air 13.3!

Surface Pro 4 heeft toch geen andere videokaart dan de interne graphics? Dit voor het gamen, of mis ik wat? :)

En als je extra graphics nodig hebt kan je ook nog voor de Cube Thinker i35 gaan. Die M3 7Y30 processor is slechts 1% langzamer dan een Core i3 7100U. Maar wel fanless!

• Scuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-10 22:59
Inderdaad is dit bedoeld voor het gamen, en ik ben me goed bewust dat hier geen battlefield 1 / FIFA achtige prestaties neergezet gaan worden. Ik heb een hele tijd gegamed op een interne GPU van een XPS 15 (uit 2011) toen de dedicated kaart overleden was. De kwaliteit was niet super, maar de voor de simulatieachtige games zou dit volgens mij wel moeten werken toch?