Toon posts:

Heel goedkoop Pctje (Servertje-linux), welke mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Simpele vraag: Goedkoop stabiele server.

-Heb een IBM HDD van 40Gb, 7200 rpm, ATA100.
-Een latje ram van 128Mb, Kingston 133MHz).

Nu zou ik een moederbord willen, 2 NICs, CPU, Kast, ...

Maar het moet dus zo goedkoop mogenlijk blijven he, dus een micro atx met alles erop mag ook :-)

Verwijderd

voor linux is een P100 al ruim voldoende :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MSI K7T Pro2A en Duronnetje?

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Hmmm ik ben niet zo'n mdenie fan, maar ik denk dat de PCChips mobo's hiervoor wel voldoen. Met een duron erbij kan je de komende 5 jaar vooruit.

Verwijderd

Probeer dat 810 LMR mobo heeft alles onboard en het werkt prima is van PC chips (shit) zoals ze het hier wel noemen :) Weet niet waarom, ik heb 2 weken met zo een systeem gewerkt tot ik een nieuwe PC van de zaak kreeg aangeboden en het draaide stabiel en snel.

En wat heeft men hier toch met die meneer mdenie, heb zo alles een beetje gelezen betreffende de persoon en feitelijk heeft die persoon niet veel meer verkeerd gedaan en wat Pc Chips betreft heeft ie het voor mijn gevoel 100% goed gezien.

Het enige wat op zijn gedrag is aan te merken is zijn nogal wat ongelukkige aanvang: dat opvallende ge-adverteer en de frequentie daarvan: 1 x daags.

Typisch dat men daar weken later toch op terug blijft komen: de man heeft hier duidelijk indruk gemaakt :)

Verwijderd

Ik denk ook aan een PCChips, of zijn halfbroertje, ECS-Elite. Heeft vrijwel dezelfde borden met dezelfde type aanduiding.

Een optie is zo'n nieuwe VIA III CPU 500/733 Mhz, Socket370, kost weinig, de bordjes zijn ook goedkoop, maar vooral heel laag stroom verbruik, zodat je weer een kleiner en goedkoper kastje met een 145 watt voeding kunt nemen.

Ook zou ik voor een servertje lekker een 5400 toeren HD nemen, wordt minder warm, verbruikt minder stroom, kost minder, en zal waarschijnlijk ook langer meegaan.
De snelheid zal je niet nodig hebben...

;)

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:59
Jippie ik gebruik een MSI 6340 en die is mirco atx met alle Athlon en Duron's supported. Lekker goedkoop en sound-onboard. 1X AGP, 3X PCI en een CNR slotje. 2 Dimm banken en een ATA66 controler dacht ik.

Lekker en stabiel met de nieuwe bios versies. (en dan dus 3 tot 4 weken zonder problemen.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Pagina: 1