Keramiek effect verf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:31
Even een vraagje over verf (denk niet dat ik een apart topic hiervoor hoef aan te maken? wel dus :P). Ik wil straks in de woning een muur schilderen wat een beetje overeenkomt met ons keramiek aanrechtblad (Jetstone Barro Satin https://www.jetstone.nl/w...ramiek-Barro-Jetstone.jpg).

De kleur matchen is geen issue, maar qua effect, is er een verf of verfmethode om dat te benaderen? Ik zag zgn. metallic verfen bijv, maar volgens mij is dat iets heel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:32
Je zou eens kunnen kijken naar betonlook verf, wordt ook wel Marrakech genoemd. Die schilder je erop waarna je er met een vlakke plaat overheen schuurt. Daardoor krijg je een zelfde soort effect als leisteen.

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:31
MA®K schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:10:
Je zou eens kunnen kijken naar betonlook verf, wordt ook wel Marrakech genoemd. Die schilder je erop waarna je er met een vlakke plaat overheen schuurt. Daardoor krijg je een zelfde soort effect als leisteen.
Thanks voor de tip, zo even snel op het eerste gezicht (google images) is het me net wat teveel betonstuc achtig met al die vegen, maar ik ga wat beter kijken vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:32
You're welcome :)

De mate van structuur hangt er vanaf hoe hard je er zelf overheen gaat met de vlakke plaat, hoe harder je drukt hoe meer structuur, en omgekeerd. Je kunt het "vegen" ook achterwege laten natuurlijk, wat dan het eindresultaat is weet ik niet precies.

Overigens is Marrakech wel vrij duur spul, je moet het 2 keer opbrengen, en na het "vegen" nog een keer aflakken met sealer. Just so you know :)

Life to is short, not too